پوسته پوسته شدن ابروها بعد از کاشت ابروها

بررسی پوسته شدن ابروها بعد از کاشت


یکی از مشکلاتی که افراد بعد از کاشت ابرو در کلینیک تخصصی کاشت ابرو با آن مواجه می‌شوند پوسته شـدن ابروها پس از کاشت است. امروزه افرادی که با مشکل کم‌پشت بـودن ابرو یا ریزش ابرو مواجه هستند به سراغ کاشت ابرو می‌روند. کاشت ابرو سبب می‌شود تا زیبایی چهره افرادی که ابرو های خود را از دست داده‌اند به حالت قبل برگردد و اعتماد به نفس آن‌ها را افزایش دهد. اما نکته مهم شناختن دلایل پوسته شـدن ابرو و راه پیشگیری و درمان آن است.

علت پوسته شدن ابرو بعد از کاشت

دلایل زیادی وجود دارد که سبب پوسته شـدن ابروها پس از کاشت می شوند؛ با شناخت این دلایل می‌‌توانید از پوسته شـدن ابرو هایتان جلوگیری کنید.

خطای پزشکی در حین انجام روش

یکی از موضوعات بسیار مهمی که سبب پوسته شدن ابروها پس از کاشت می‌شود خطای پزشکی در حین انجام روش است. کاشت ابرو یک روش تخصصی است بنابراین برای انجام کاشت ابرو حتماً باید به کلینیک‌های تخصصی مراجعه کنید تا افراد متخصص کار کاشت ابرو را برای شما انجام دهند.
این روش یکی از راه های مقابله با ریزش ابرو به حساب می‌آید. بنابراین اگر می‌خواهید بعد از کاشت، ابرو های متراکم و زیبا داشته باشید باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. در واقع مراجعه به پزشک ماهر و رعایت مراقبت‌ها و پروتکل‌های بعد از کاشت از نکات بسیار مهمی است که باید قبل و بعد از کاشت ابرو به آن توجه داشته باشید.

 

عدم رعایت مراقبت‌ها و پروتکل‌های بعد از کاشت ابرو توسط بیمار در دوره نقاهت

بعد از کاشت ابرو باید یکسری نکات مانند تقویت ابرو پس از کاشت را رعایت کنید تا با مشکلاتی نظیر پوسته شدن ابروها پس از کاشت مواجه نشوید. رعایت نکردن پروتکل ها و مراقبت‌های بعد از کاشت سبب پوسته شـدن ابرو ها می‌شود. جلوگیری از برخورد ابرو کاشته شـده به بالشت یکی از این نوع مراقبت‌ها است.
در واقع به ابرو های کاشته شده نباید فشار و ضربه وارد شود؛ بنابراین در هنگام خواب باید به این موضوع توجه داشته باشید.

نکته دیگری این است که تا ۲۴ ساعت قبل از کاشت، ابرو های خود را شستشو ندهید و در هنگام شستشو به ابرو فشار وارد نکنید، توصیه می‌کنیم که مقاله شست و شو پس از کاشت ابرو را مطالعه کنید تا نحوه شست و شو صحیح ابروها بعد از کاشت را بهتر بتوانید انجام دهید.

راه حل های پیشگیری از پوسته شدن ابروها

جمله معروف “پیشگیری بهتر از درمان است” به گوش همه‌ی ما خورده است. این نکته‌ بسیار مهم باعث می‌شود خیلی دیرتر یا حتی هیچوقت دچار این عارضه نشوید. حال به برخی از این روش‌ها که برای جلوگیری از پوسته شدن ابرو وجود دارد اشاره می‌کنیم:

شستن صحیح ابروها (لوسیون تجویزی توسط پزشک یا شامپو بچه)

شستن صحیح و اصولی ابرو با استفاده از لوسیون تجویزی پزشک یکی از راه حل‌های مناسب برای پیشگیری از پوسته شدن ابروها پس از کاشت است. اگر کاشت ابرو انجام داده‌اید می‌توانید ۲۴ ساعت بعد از کاشت با استفاده از آب ولرم ابرو های خود را به آرامی شستشو دهید.
اگر قصد استفاده از شامپوی بچه را دارید ۳ تا ۵ دقیقه به آرامی ابرو های خود را شستشو دهید. در زمان شستشو به هیچ وجه نباید فشار زیادی به ابروهای تان وارد آورید یا از فشار مستقیم آب استفاده کنید. شستشوی منظم و اصولی موجب جلوگیری از تجمع آلودگی بر روی ابرو هایتان می شود از سوی دیگر با پوسته شدن ابرو ها مواجه نمی‌ شوید.

مرطوب کردن ابروها

یکی دیگر از کار هایی که برای پیشگیری از پوسته شدن ابروها پس از کاشت  باید انجام دهید مرطوب کردن ابرو است. با انجام این کار علاوه بر این که ابرو های شما پوسته پوسته نمی‌شود از لخته شـدن خون بعد از کاشت ابرو جلوگیری می‌شود. همچنین برای انجام هر کاری بعد از کاشت ابرو حتما باید از پزشک متخصص مشورت بگیرید تا نتیجه رضایت بخشی داشته باشید.

یک ظرف از میوه و سبزیجات که مصرف آن برای ابروها پس از کاشت مفید است.

رژیم غذایی سالم

تقریباً ۶ زمان ماه لازم است که بعد از کاشت ابرو، مو ها رشد کافی داشته باشند مانند کاشت مو در بهترین کلینیک کاشت مو. در این زمان می‌تـوان با رعایت بسیاری از کار ها همانند رعایت رژیم غذایی سالم روند بهبود و درمان را سریع‌تر کرد. استفاده از غذاهای مفید و سالم باعث می‌‌شود تا فولیکول‌های مو رشد بسیار عالی داشتـه باشند و بازسازی شوند. تغذیه سالم و مصرف پروتئین و ویتامین کافی در روند بهبودی بسیار موثر است.

مصرف منظم آنتی بیوتیک ها طبق نظر متخصص‎

بعد از کاشت ابرو پزشک متخصص برای افراد دارو های آنتی بیوتیک تجویز می کند. این دارو ها ضد خارش و ضد التهاب هستند. اگر بعد از کاشت پزشک برای شما دارو های آنتی بیوتیک تجویز کرد حتماً باید به صورت منظم مصرف کنید.
در این صورت علاوه بر اینکه روند بهبودی ابروی تان سریع‌تر می‌شود، از پوسته شدن ابروها پس از کاشت جلوگیری می‌‌گردد. بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان نباید از هیچ دارویی استفاده کرد. اما اگر پزشک شما برایتان دارو تجویز کرد باید به موقع در زمان مناسب طبق دستور دکتر متخصص مصرف کنید.

در هنگام پوسته شدن ابروها چه کار کنیم؟

یکی از سوالاتی که بعد از کاشت ابرو پرسیده می‌‌شود این است که در زمان پوسته شدن ابرو ها باید چه کار کنیم تا به بهبودی برسیم. همواره سعی کنید توصیه‌های پزشک متخصص را به خوبی گوش دهید و به آن عمل کنید.

خودداری از خاراندن یا کندن ابرو

برای جلوگیری از پوسته شدن ابروها پس از کاشت باید از خاراندن یا کندن ابرو جداً خودداری نمایید. در واقع بهترین کار این است که از لمس ناحیه‌ کاشت ابرو خودداری کنید. همچنین ناحیه کاشت ابرو باید همواره تمیز باشد؛ بنابراین به هیچ عنوان با دست های کثیف روی ابرو هایتان دست نکشید. برای تسریع در روند بهبودی و درمان کامل باید صبور باشید و زمان بگذارید تا مو های کاشته شده ابرو کم کم رشد کنند و متراکم شوند.

استفاده از لوسیون های تجویزی پزشک

یکی از دلایل خارش ابرو بعد از کاشت خشک شـدن ابرو است. در این زمان برای جلوگیری از خارش ابرو و پوسته شدن ابروها می‌ توانید از لوسیون‌هایی که پزشک شما تجویز کـرده استفاده کنید. با توصیه اطرافیان به هیچ عنوان از هیچ لوسیون و دارویی بدون تجویز پزشک متخصص استفاده نکنید.

در معرض نور خورشید قرار نگیرید

در هنگام پوسته شدن ابروها پس از کاشت باید تا حد لازم از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. نور خورشید در روند بهبود و درمان ابرو های شما تاثیرات منفی می گذارد. زیرا ابرو ها بعد از کاشت در حالت التهابی قرار دارند و نور خورشید می تواند تاثیرات نا مطلوبی بر روی ابرو های کاشته شده بگذارد.

عدم استعمال دخانیات و الکل

استعمال دخانیات و مصرف الکل تاثیرات منفی بر روی سلامتی و تندرستی بدن می گذارند و سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند. علاوه بر این مصرف دخانیات و الکل سبب می شود تا ابرو های شما بعد از کاشت نتیجه مطلوبی نداشته باشد و کاشت ابرو موفقیت آمیز نباشد.

بنابراین برای جلوگیری از نرسیدن به نتیجه مطلوب بعد از کاشت ابرو و پوسته شدن ابروها پس از کاشت از مصرف دخانیات و الکل جدا خودداری کنید. در این صورت هم سلامتی تان حفظ می شود و هم در روند بهبودی ابرو کاشت شده مشکلی پیش نمی آید.

عدم فعالیت شدید(خودداری از ورزش)

یکی دیگر از روش های پیشگیری از پوسته شدن ابرو ها بعد از کاشت ابرو عدم انجام فعالیت ورزشی است. اگر بعد از کاشت ابرو به توصیه پزشک خود عمل نکنید و فعالیت های ورزشی انجام دهید با مشکلاتی نظیر خونریزی گرافت‌ها و عرق کردن مواجه می شوید. عرق کردن تاثیرات منفی بر روی ابروهای کاشت شده می گذارد.

نوشیدن آب

نوشیدن آب یکی از روش‌های جلوگیری از پوسته شدن ابروها پس از کاشت محسوب می‌شود. اگر شما در طول روز آب کمی می‌نوشید بهتر است میزان مصرف آب را تا حد امکان بالا ببرید و به میزان کافی آب بنوشید. نوشیدن آب باید به میزان کافی باشد؛ لذا از مصرف بیش از حد یا مصرف کم آب بپرهیزید.

خانمی که لیوانی را از آب برای نوشیدن پر می کند.

عدم استفاده از لوازم آرایش در ابرو و ناحیه ابرو

تا چند روز بعد از کاشت به هیچ عنوان نباید از لوازم آرایش ابرو در ناحیه ابرو استفاده کرد. رعایت این پروتکل ها سبب می شود تا در روند بهبودی مشکلاتی نظیر پوسته شدن ابروها پس از کاشت پیش نیاید. اگر متوجه شدید که ابرو های شما پوسته شده است، به هیچ عنوان از لوازم آرایشی ابرو استفاده نکنید. بنابراین بگذارید تا روند درمان طی شود بعد از بهبودی کامل می‌توانید ابرو های زیبایی داشته باشید.

برای کاشت ابرو بدون عوارض چه کار کنیم؟

اطلاع از انجام فرآیند کاشت ابرو کمک بسیار زیادی به بهبود ابرو و فرآیند کاشت آن می‌کند. انجام این نوع کار ها در بیشتر مواقع دارای عوارض است اما با رعایت مواردی می‌شود از این عوارض کم کرد. کاشت ابرو بدون عوارض نیازمند رعایت نکاتی است که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

مراجعه به کلینیک های معتبر و تخصصی

اگر قصد انجام کاشت ابرو را دارید بهتر است به کلینیک معتبر مراجعه کنید. کلینیک دیناز یکی از کلینیک های تخصصی در محدوده سعادت آباد است که در پی کسب رضایت مراجعه کنندگان است. شما می توانید با مراجعه به سایت کلینیک دیناز و مشاهده رضایت مراجعه کنندگان تصمیم راحت‌ تری برای کاشت ابرو بگیرید.

رعایت پروتکل ها و دستورات پزشک در دوران نقاهت

با رعایت پروتکل ها و دستورات پزشک می توانید دوران نقاهت را بدون پوسته شدن ابروها پس از کاشت و مشکلات دیگر به پایان برسانید. توجه به تجویز های پزشک سبب می‌ شود تا به نتیجه مطلوب و دلخواه برسید.

جمع بندی

پوسته شدن ابروها پس از کاشت یکی از مشکلاتی است که افراد با آن مواجه می‌ شوند. برای تسریع در روند نقاهت و بهبودی ابرو و جلوگیری از پوسته شدن ابرو باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. از لوسیون ها و دارو های تجویزی پزشک استفاده کنید و فعالیت ورزشی به خصوص فعالیت ورزشی سنگین انجام ندهید.

منبع: bluecareclinic
کلینیک دیناز

سوالات متداول

  • در هنگام پوسته شدن ابروها چه کار کنیم؟
    یکی از سوالاتی که بعد از کاشت ابرو در کلینیک تخصصی کاشت ابرو پرسیده می‌ شود این است که در زمان پوسته شدن ابرو ها باید چه کار کنیم تا به بهبودی برسیم. همواره سعی کنید توصیه های پزشک متخصص را به خوبی گوش دهید و به آن عمل کنید:

    1. خودداری از خاراندن یا کندن ابرو
    2. استفاده از لوسیون های تجویزی پزشک
    3. در معرض نور خورشید قرار نگیرید
    4. عدم استعمال دخانیات
  • چه مدت زمانی طول می‌کشد تا ابروها پس از کاشت کاملاً پوسته شوند؟
    معمولاً پوسته شدن کامل ابروها در حدود یک تا دو هفته پس از عمل اتفاق می‌افتد. اما زمان دقیق ممکن است بستگی به هر فرد داشته باشد.
  • آیا نیاز به مراقبت خاصی از ابروهای کاشته شده وجود دارد؟
    بله، مراقبت صحیح از ابروهای کاشته شده بسیار مهم است. ممکن است پزشک معالج شما نکات خاصی را درباره مراقبت‌های لازم و محصولات مراقبتی مورد تایید به شما بیان کند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *