دیـدن تار مو های جا مانده روی شانه یا در حال سقوط در حمام، جنگی است که درصد بالایی از مردم هر روز در زندگی خود تحمل می‌کنند. رفع ریزش مو علاوه بر تاثیر زیبایی و اعتماد به نفس، استرس زیادی را وارد زندگی شخصی افراد خواهد کرد. در متن زیر سعی شـده تا عوامل مختلفی که می‌توانند باعث افزایش ریزش مو شده یا از رشد مجدد مو جلوگیری می‌کنند را بررسی کـرده و برای هر کدام از آن‌ها راه‌حلی ساده بیان کنیم. همچنین با بررسی راه‌های پیشگیری از ریزش مو و رفع ریزش مو، به نگهداری بهتر از مو در افراد مختلف، کمک کنیم.

علائم ریزش مو

ریزش ۵۰ الی ۱۰۰ تار مو در روز، موضوعی طبیعی است که نیازی به نگرانی درباره آن نیست. اما بالا رفتن این عدد، زنگ خطری است که نشان می دهد باید بیشتر از قبل برای رفع ریزش مو خود تلاش کنیم. استفاده از شامپو های تقویتی، مراجعه به دکتر پوست و مو و رعایت نکات مراقبی و بهداشتی، از ساده‌ترین راه‌هایی هستند که می‌تـوان با استفاده از آن‌ها از ریزش مو جلوگیری کرد. البته راه‌هایی مانند کاشت مو نیز وجود دارد که با مشورت پزشک کلینیک تخصصی کاشت مو می‌توانید از آن استفاده کنید.

چرا رفع ریزش مو مهم است

چرا رفع ریزش مو مهم است

تاثیر مو در ظاهر و اعتماد به نفس افراد، مسئله‌ای انکارناشدنی است. رفع ریزش مو در زمان مناسب، علاوه بر ویژگی‌های ذکر شـده، مراحل درمان را ساده تر و کم هزینه‌تر می‌سازد. اگر در زمان مناسب از ریزش مو جلوگیری کنیم، پس انداز مناسبی برای آینده خود ذخیره کـرده و متحمل هزینه بسیار کمتری را برای ترمیم یا کاشت خواهیم شد. همچنین استقامت موی طبیعی به مراتب از موی ترمیم شـده یا کاشتـه شـده، بالاتر بـوده و اطمینان خاطر بیشتری را به افراد می‌دهد.

راه‌های رفع ریزش مو

درمان ریزش مو، راه های متفاوتی دارد . شما میتوانید با نظر پزشک متخصص بر اساس علت ریزش موی خود راه درمان را انتخاب کنید، در ادامه مواردی که میتواند به شما در رفع ریزش مو شدید کمک کند آورده‌ایم:

رفع ریزش مو با تغذیه‌ی مناسب

اهمیت تغذیه در رفع ریزش مو، از مواردی است که اکثر افراد توجه زیادی به آن نمی کنند. مصرف کافی پروتئین و آهن و همچنین خودداری از مصرف زیاد کافئین و نیکوتین، تا حد زیادی سلامت موهای ما را تضمین خواهد کرد و موجب تقویت مو می شود. البته راه های دیگری نیز برای تقویت مو وجود دارد که می توانید در کلینیک تخصصی تقویت مو آن ها را زیر نظر متخصصین دنبال کنید. مصرف موادی مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی، سبزیجات و ویتامین های لازم، همچنین ترک سیگار و مصرف کم قهوه و چای، می تواند تا حد زیادی از ریزش مو جلوگیری کند.

رفع ریزش مو با کاهش استرس

افرادی که هر روزه با استرس و فشار های روانی زیادی روبرو می شوند، ریزش موی بیشتری را تجربه خواهند کرد. دلیل این اتفاق، استراحت فولیکول های مو در این افراد است. در این حالت، دیگر موی جدیدی تولید نشده و رفته رفته کم پشتی موی سر برای افراد قابل تشخیص خواهد بود. کاستن از تنش های روحی و روانی در زندگی و تغییر سبک آن، می تواند در نهایت منجر به سلامت بیشتر موی سر شود. استرس می تواند در ریزش ابرو نیز تاثیرات فراوانی داشته باشد که یکی از راه های رفع این مشکل کاشت ابرو در کلینیک تخصصی کاشت ابرو است.

با موهای خود خوب رفتار کنید!

برای داشتن مویی سالم، بهتر است رفتار های آسیب زننده و مضر نسبت به آن را به طور کامل شناخته و در حذف آن ها از زندگی روزمره خود، بکوشیم. حمام داغ، استفاده از برس سر آلوده، سفت بودن تل یا کش مو، مصرف زیاد شامپو، ایجاد فشار و همچنین استفاده طولانی مدت از وسایل گرما دهنده مانند سشوار و اتو مو ، از جمله رفتارهایی هستند که باید به جدیت از انجام آن ها خودداری کنیم.

شانه کردن روزانه

شانه کردن روزانه را فراموش نکنید

رسیدگی روزانه به مو و شانه زدن مرتب، امری بدیهی است که اغلب اوقات از روی تنبلی یا نبود وقت کافی، به آن توجهی نمی کنیم. ماساژ سر با استفاده از برس، در افزایش گردش خون و تحریک فولیکول های مو بسیار موثر بوده و می تواند تاثیر مثبتی بر رفع ریزش مو افراد مختلف داشته باشد. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از برس، می تواند نتیجه عکس داشته و باعث آسیب رسیدن به بافت مو باشد.

رفع ریزش مو با انجام مزوتراپی

یکی از بهترین راه های جلوگیری از ریزش مو و تقویت مو انجام مزوتراپی در کلینیک تخصصی مزوتراپی است، انجام مزو موجب می‌شود که لایه ی میانی پوست تقویت شود و موهای شما رشد کند .

استفاده از شامپوی مناسب

انتخاب شامپوی مناسب با مو، امری حیاتی و مهم در رفع ریزش مو شمار می رود. مرحله اول انتخاب شامپو مناسب با جنس موی شما است که متخصصین می توانند در این انتخاب، به شما کمک کنند. اگر شامپو شما گزینه مناسبی برای جنس موهایتان باشد، قدرت کنترل چربی سر را داشته و از بروز مشکلاتی که به سبب خشک بودن و یا چرب بودن بیش از حد مو ایجاد می شود، جلوگیری می کند. به این نکته نیز دقت کنید که تعویض نکردن شامپوی مناسب و استفاده مداوم و مکرر از آن، شرط مهمی است که توسط خیلی از افراد، رعایت نمی شود.

بگذارید موهایتان خودش خشک شود

استفاده از سشوار و دستگاه های خشک کننده مو، به ظاهر باعث صرفه جویی در وقت و حالت دادن به مو می شود، اما حقیقت چیز دیگری است. خشک کردن غیر طبیعی مو با آسیب رساندن و حتی گاه سوزاندن بافت آن، ضرر های جبران ناپذیری را بر پوست سر شما وارد خواهد کرد. بهترین راه برای رفع ریزش مو، این است که استفاده از چنین ابزاری را برای خود ممنوع کرده و به موهای خود فرصت کافی برای خشک شدن بدهید.

از حوله و کلاه شخصی خود استفاده کنید

استفاده از حوله و کلاه مشترک، خطر ابتلا به بیماری های عفونی را به طرز خطرناکی افزایش می دهد. چنین بیماری هایی می توانند منجر به ریزش موقت و یا حتی دائمی موی سر شوند و درمان آن ها نیز، نیازمند وقت و هزینه مضاعفی خواهد بود. شما می توانید با استفاده از حوله، شانه، کلاه و حتی کش موی شخصی، خطر ابتلا به بیماری های قارچی در موهای خود را به صفر برسانید.

لیست داروهای مصرفی خود را بررسی کنید

در ترکیبات بسیاری از داروها، عواملی وجود دارند که می توانند روند رفع ریزش مو را سرعت بخشیده و باعث افزایش نگرانی در افراد مختلف شوند. داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی، آمفتامین ها، سرترالین و داروهای ضد قارچ می توانند منجر به ریزش مو شوند. برای جلوگیری از بروز این مشکل و رفع ریزش مو ، باید ابتدا با دکتر خود مشورت کرده و سپس مشکل را با دکتر پوست و مو در میان بگذارید.

به بیماری خاصی مبتلا هستید

متاسفانه عفونت های قارچی تنها بیماری های افزایش دهنده ریزش مو نیستند. بیماری هایی مانند تلوژن افلوویوم، آلوپسی یا همان طاسی و ریزش سکه ای نیز می توانند باعث از دست رفتن موهای افراد در سنین مختلف باشند. این بیماری ها با ایجاد مشکل در مراحل مختلف رشد مو، از زندگی آن ها جلوگیری کرده و سپس ریزش مو را برای فرد بیمار، رقم می زنند.رفع ریزش مو و حل این مشکل برای این بیماران بسیار اهمیت دارد.

کم کاری غده_ی تیروئید و رفع ریزش مو ناشی از آن-min

کم کاری غده‌ی تیروئید و رفع ریزش مو ناشی از آن

یکی از شایع ترین بیماری هایی که می تواند منجر به ریزش مو شود، کم کاری غده تیروئید است. این بیماری  که در زنان شایع تر است، دومین بیماری غددی شایع بعد از دیابت به شمار می رود. دیگر علائم این بیماری خستگی مفرط، خشکی پوست و کاهش تعرق است. اگر چنین علائمی را در خود مشاهده کردید، با مراجعه به دکتر و اقدام به درمان کم کاری تیروئید، می توانید به صورت غیر مستقیم از ریزش موی خود جلوگیری کنید.

سندرم تخمدان پلی‌کیستیک یا پیکوز (PCOS)

این سندرم یکی از شایع ترین سندرم های هورمونی در بانوان است که می تواند در طولانی مدت، منجر به ریزش موی شدید شود. احتمال بارداری در بانوانی که به این سندرم مبتلا هستند به طرز چشم گیری کاهش پیدا می کند. از این بیماری به عنوان یکی از دلایل اصلی ریزش مو غیرارثی در بانوان یاد می شود. بیماری ای که عدم درمان آن، تاثیرات جبران ناپذیری را بر بدن و موی افراد وارد می کند.

ریزش مو پس از زایمان

سطح استروژن بدن بعد از زایمان کاهش پیدا می کند و بدین شکل، بدن موی بیشتری را از دست می دهد. ریزش موی پس از زایمان مشکلی مقطعی است و در اغلب افراد، بعد از گذشت یک سال، رفع ریزش مو به صورت خود به خود خواهند داشت. اگر بعد از مدتی رفع ریزش مو تداشتید و یا حجم آن به طرز مشکوکی بالا بود، باید برای درمان آن اقدام به عمل آورید.

سخن پایانی

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشیم، این است که ریزش مو، پایان دنیا نیست. کلینیک های زیبایی می توانند مسیر زندگی شما را تغییر داده و نشاط را به چهره شما باز گردانند. سوال این جاست که در این دوره و میان رویش های بی وقفه کلینیک های زیبایی، به کدام یک از آن ها باید اعتماد کنیم؟ از چه راهی باید کلینیک مناسب را شناسایی کرده و چگونه زیبایی خود را به دستان آنان بسپاریم؟
کلینیک دیناز یکی از این کلینیک ها است. کلینیک دیناز با تجربه و مهارت خود، توانسته به نامی معتبر میان کلینیک های زیبایی بدل شده و مشتریان زیادی را هر روزه به سمت زندگی جدیدشان، راهنمایی کند. انتخاب این کلینیک می تواند مشکلات بسیاری را از روی دوش شما برداشته و به بالا رفتن اعتماد به نفس شما از طریق زیبایی، کمکی شایان کند.

کلینیک دیناز

سوالات متداول

  • آیا ریزش مو بعد از زایمان رفع می شود؟
    ریزش موی پس از زایمان مشکلی مقطعی است و در اغلب افراد، بعد از گذشت یک سال، ریزش مو به صورت خود به خود رفع می شود.
  • آیا تغذیه می تواند بر ریزش مو تاثیر گذارد؟
    اهمیت تغذیه در رفع ریزش مو، از مواردی است که اکثر افراد توجه زیادی به آن نمی کنند. مصرف کافی پروتئین و آهن و همچنین خودداری از مصرف زیاد کافئین و نیکوتین، تا حد زیادی سلامت موهای ما را تضمین خواهد کرد.
  • روشی پیشرفته و سریع برای رفع ریزش مو چیست ؟
    شما میتوانید برای رفع ریزش موی سریع خود از روش های پیشرفته ای چون انجام مزوتراپی در کلینیک تخصصی مزوتراپی و پی ار پی با نظر پزشک متخصص انجام دهید .