تفاوت و کاربرد بین فیلر و بوتاکس

تمامی تفاوت ها و کاربرد های بین فیلر و بوتاکس


تفاوت بین فیلتر و بوتاکس نکته‌ای بسیار مهمی است در انتخاب یکی از روش‌ها کمک زیادی می‌کند. هنگام تصمیم گیری درباره اینکه فیلر بهتر است یا بوتولینوم (بوتاکس)، باید چندین جنبه را در نظر گرفت. از جمله این موارد می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • سرعت به دست آوردن نتایج
  • هزینه عمل
  • محصول انتخاب شده
  • خواسته های مشتری
  • مدت زمان نتیجه

همچنین لازم به یادآوری است که این دو محصول را می توان به طور همزمان استفاده کرد. در مورد تفاوت فیلر و بوتاکس و اینکه کدام بهتر بوده، در مقاله ما بیشتر بخوانید.

تزریق ژل یا فیلر چیست ؟
تزریق فیلر چیست ؟

تزریق ژل ( فیلر ) چیست؟

فیلینگ یا به اصطلاح فیلر، تزریق ژل زیبایی حاوی اسید هیالورونیک است. این ژل می‌تواند برای صاف کردن پوست، پر کردن چین و چروک، اصلاح اجزای صورت و همچنین شادابی پوست استفاده شود. برای کانتورینگ، تزریق اسید هیالورونیک و هیدروکسی آپاتیت کلسیم به صورت ترکیبی به کار می‌رود. این مواد برای صاف کردن چین و چروک‌ها، ترمیم خطوط صورت و انعطاف پذیری بیشتر پوست قابل استفاده هستند. با آشنایی کامل از هر روش می‌توان به راحتی از تفاوت فیلر و بوتاکس آگاه شد.
به طور خلاصه، فیلرها داروهایی هستند که با سفت کردن پوست، چین و چروک ها را از بین می‌برند. فیلرها بدون مداخله جراحی، اثر لیفتینگ را ایجاد کرده و فرآیندهای جوان سازی و بهبود بافت را آغاز می‌کنند. پرکننده‌های مدرن، فرآیند تولید کلاژن و جوان‌سازی را نیز انجام می‌دهند. این روش فورا پوست را متحول می‌کند. در نتیجه صورت از خشکی و بی‌روحی در آمده و به معنای واقعی کلمه، به تازگی، جوانی و زیبایی دست می یابد. استفاده از فیلر در محدوده سنی ۲۵-۵۰ سال، بهینه‌ترین حالت است. هرچه فرد مسن‌تر شود، جبران کمبود اسید هیالورونیک در پوست دشوارتر می‌شود.

همچنین بخوانید : همه چیز در مورد رفع ریزش مو 

بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس یک عمل زیبایی خاص است که در آن دوزهای کمی از دارو به زیر پوست تزریق می‌شوند. ماده فعال آن، سم بوتولینوم بوده که از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم به دست می‌آید. نتیجه تزریق، صاف شدن چین و چروک و همچنین کاهش تعریق است. زمانی که دارو تزریق می‌شود، در انتهای عصب‌های انتقال دهنده دستورات به ماهیچه ها، فعال خواهد شد. همچنین این سم موقتا عصب‌ها را مسدود خواهد کرد. مولکول‌های بوتاکس حاوی پروتئین های خاصی هستند که در رساندن سم به انتهای عصب ها کمک می کنند. بوتاکس در محل‌های زیر قابل تزریق است:

  • روی پیشانی
  • در گوشه چشم
  • در ناحیه نازولبیال صورت

تزریق نقطه‌ای بوتاکس، ماهیچه‌های فرد را مسدود کرده و حالات صورت را صاف می‌کند. برای اثربخشی بیشتر این روش، تکرار آن به طور منظم توصیه می‌شود. حال تفاوت فیلر و بوتاکس تا درصدی برای تمام کسانی که در دو راهی انتخاب یکی از روش‌ها بوده‌اند، نمایان شده است.

فایده تزریق ژل و فیلر
فایده تزریق ژل و فیلر

فواید تزریق ژل و بوتاکس

بوتاکس فقط بر روی چین و چروک‌هایی که در نتیجه حرکت عضلات ایجاد شده اند، تاثیر می‌گذارد. این چین و چروک‌ها به عنوان خطوط پویا نیز شناخته می‌شوند. رایج‌ترین چین و چروک‌های پویا که بوتاکس می‌تواند آن‌ها را درمان کند، عبارتند از: خطوط قسمت بالایی صورت و بین ابروها (خط اخم)، پنجه کلاغی اطراف چشم و خطوط افقی روی پیشانی. این درمان هیچ اثر مفیدی روی موارد زیر نخواهد داشت:

  • خطوط ریز
  • چین و چروک (خطوط ثابت) ناشی از لاغر شدن
  • افتادگی صورت
  • چروک های گردن، گونه ها و چانه

بوتاکس یک روش یکبار مصرف نیست که مشکلات ضد پیری را برای همیشه رفع کند. بسته به سازنده و کیفیت داروی مورد استفاده، این عمل باید پس از مدت معینی تکرار شود. همچنین برای درمان بیماری‌های عصبی، هیپرهیدروزیس (تعریق بیش از حد)، استرابیسم و ​​جراحی‌های زیبایی استفاده می شود. سم بوتولینوم، انتقال عصب و عضله را مسدود کرده و از انقباض عضلانی جلوگیری می‌کند.

فیلر کاربردهای گسترده‌تری دارد همچنین تفاوت فیلر و بوتاکس تا میزان قابل توجه‌ای است. بسته به نوع ماده مورد استفاده، فیلرهای پوستی می‌توانند به درمان علائم مختلف پیری یا سایر نگرانی‌های ناشی از پیری کمک کنند. از جمله علائم قابل درمان توسط فیلر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پر کردن نواحی کم عمق صورت
  • حجم دهی لازم به لب‌های نازک
  • کاهش چین و چروک زیر چشم
  • پر کردن چین و چروک‌های ساکن

عوارض تزریق بوتاکس و ژل

عوارض جانبی فیلرها معمولا تورم، قرمزی و کبودی‌های کوچک در محل تزریق است. این یک واکنش طبیعی بدن به مداخله تزریقی می‌باشد. این عوارض پس از ۳ الی ۷ روز از بین می‌روند، پس نگران آن‌ها نباشید. برای جلوگیری از تورم شدید، پس از تزریق ژل، از مصرف الکل، غذاهای چرب، گرم و شور و دودی به مدت چند روز خودداری کنید. با این حال، اگر این علائم از بین نرفتند، باید با پزشک مشورت نمایید. بی‌توجهی به علائم و نداشتـن آشنایی کامل از تفاوت فبلر و بوتاکس می‌تواند سلامت فرد را به خطر بیاندازد. عدم رعایت قوانین بهداشتی یا تزریق فیلر حین داشتن تبخال یا عفونت، ممکن است باعث زخم، التهاب و تحریک شدید در ناحیه تزریق شود.

بوتاکس، اگرچه می‌تواند عوارض جانبی مانند موارد زیر را برای مصرف کننده ایجاد کند، اما کاملا بی‌خطر است.

  • کهیر، خارش، بثورات
  • خشکی دهان
  • ضعف، حالت تهوع، سردرد
  • فلج عضلات مجاور
  • افتادگی ابرو یا پلک (اگر تزریق در نزدیکی چشم باشد)
  • مشکل در گفتار، بلع، تنفس
  • تاری دید
  • مشکلات کیسه صفرا

تزریق ژل (فیلر) بهتره یا بوتاکس؟

بوتاکس برای کسانی که می‌خواهند از شر خطوط خنده، پنجه کلاغی و چین و چروک‌های عمیق اطراف دهان خلاص شوند، مفید است. بوتاکس برای مبارزه با تعریق بیش از حد نیز استفاده می‌شود. پرکننده‌های پوستی ابزار موثری برای از بین بردن چین و چروک، خطوط پیری و حجم دادن به صورت هستند. هیچ خطر شناخته شده‌ای در ارتباط با تزریق بوتاکس یا پرکننده‌های پوستی برای زنان باردار یا شیرده وجود ندارد. البته انجام این روش در این دوره توصیه نمی‌شود.

در نهایت نمی‌توان با اطمینان گفت که تزریق بر اساس سم بوتولینوم بهتر است یا پرکننده های ژلی. هر یک از فرمول‌های پیشنهادی در دستیابی به اثر خاصی کمک کننده هستند. انتخاب نهایی بستگی به نتیجه مورد نظر شما دارد.

برای رفع خط اخم کدام روش بهتر است؟ فیلر یا بوتاکس؟!

برای حفظ جوانی و سلامت پوست صورت در ناحیه بین دو ابرو، از دو نوع محصول به طور همزمان استفاده می‌شود. اثر فیلر، درمان چین و چروک از هر نوع و اثر بوتاکس، درمان بیماری‌های ناشی از حرکت فعال ماهیچه‌ها می‌باشد. خط اخم هر دو مورد را شامل می‌شود، به همین دلیل بهتر است دو محصول به طور همزمان یا در فاصله‌ای کوتاه تزریق شوند.

فرق فیلر و بوتاکس
فرق و تفاوت های فیلر و بوتاکس

تفاوت فیلر و بوتاکس در ماندگاری چقدر است؟

اثر بوتاکس می‌تواند تا ۶ ماه باقی بماند. ژل می‌تواند به مدت یک یا دو سال فرد را جوان نگه دارد. البته میزان ماندگاری به نوع داروی مورد استفاده وابسته است.

آیا تزریق بوتاکس و ژل بطور همزمان شدنی است؟

فیلر و بوتاکس محصولات متفاوتی هستند و برای اهداف مختلفی طراحی شده‌اند. در عین حال، آن‌ها را می‌توان در یک درمان ترکیب کرد. برای مثال می‌توانید از فیلر برای اصلاح خطوط لبخند اطراف دهان و از بوتاکس برای اصلاح خطوط بین چشم‌ها استفاده کنید. ماندگاری نتایج بوتاکس ۶ تا ۹ ماه است. مدت اثر فیلرهای پوستی می تواند از ۶ تا ۲۴ ماه متغیر باشد.
موضوع ترکیب این دو روش، باید در یک مشاوره حضوری تعیین شود. ما توصیه می‌کنیم آن‌ها را با فاصله ۱۰ روزه انجام دهید. البته فاصله نهایی برای هر بیمار بسته به ویژگی های پوست و مشکلات زیبایی او، تعیین می‌شود.

نتیجه‌گیری

هر ساله میلیون‌ها عمل بوتاکس و فیلر در سراسر جهان انجام می‌شوند. مطالعات انجام شده در زمینه پوست نشان داده اند که این داروها بسیار ایمن هستند. عوارض جانبی در کمتر از یک درصد از گیرندگان رخ داده و در بیشتر موارد جزئی می باشند. ایمنی روش، نتیجه استفاده و همچنین احتمال عوارض جانبی به کیفیت این محصولات و کلینیک انتخابی توسط شما بستگی دارد. تفاوت فیلر و بوتاکس ، در ماندگاری و کاربردهای آنها است. در کلینیک دیناز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و استفاده از بهترین مواد تزریقی، بهترین نتیجه را به شما ارائه می دهیم. جهت اطلاعات بیشتر با متخصصین کلینیک تماس بگیرید.

منبع: medicalnews
دیناز کلینیک

سوالات متداول

  • تزریق فیلر (ژل) بهتر است یا بوتاکس؟
    تزریق بوتاکس صورت تاثیر موثری بر روی خطوط عمیق ناشی از کاهش حجم عضله ندارد و بهتر است از فیلر یا ترکیبی از فیلر و بوتاکس برای درمان این خطوط استفاده کنید. به طور کلی از تزریق فیلر برای پر کردن چین و چروک های متوسط و یا کم استفاده می شود، اما بوتاکس می تواند چروک های عمیق تر را نیز از بین ببرد.
  • برای خط اخم فیلر بهتره یا بوتاکس؟
    برای حفظ جوانی و سلامت پوست صورت در ناحیه بین دو ابرو، از دو نوع محصول به طور همزمان استفاده می شود. اثر فیلر، درمان چین و چروک از هر نوع و اثر بوتاکس، درمان بیماری های ناشی از حرکت فعال ماهیچه ها می باشد. خط اخم هر دو مورد را شامل می شود، به همین دلیل بهتر است دو محصول به طور همزمان یا در فاصله ای کوتاه تزریق شوند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *