قبل لیزر چه کنیم

اصلاح موهای زائد از جمله کار هایی است که علاوه بر صرف زمان زیاد، از افراد انرژی نیز می گیرد. با وجود روش های مختلفی برای رهایی از موهای زائد، امروزه بیشتر مردم به استفاده از لیزر روی آورده اند. از آنجا که قبل از شروع هر کاری بهتر است آن را بررسی کنیم، بنابراین به باید و نباید های قبل از لیزر موهای زائد می پردازیم.

 

مواردی که قبل از لیزر موهای زائد باید بدانید

هنگامی که شما بخواهید موهای زائدتان را لیزر کنید قبل از آن باید به نکاتی دقت کنید:

 

  • هزینه لیزر موهای زائد

هزینه آن بسته به قسمت های تحت درمان بدن و همچنین تعداد جلسات متفاوت است.

 

  • جلسات

تعداد جلسات لیزر بسته به افراد متفاوت بوده، اما به طور معمول ۶ تا ۸ جلسه و در مواردی به ۱۰ تا ۱۲ جلسه نیز می رسد. نکته مهم این است که این جلسات دائمی نبوده و لازم است به صورت منظم انجام شود.

 

  • دستگاه

دستگاه های متفاوتی برای لیزر موهای بدن وجود دارند، قبل از شروع درمان باید راجع به آن ها مطالعه شود و اطلاعات کلی از آن کسب کرد.

 

لیزر موهای زائد صورت بانوان

 

اطلاعات عمومی در مورد لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد ( Laser hair removal ) یک فرآیند سریع است به طور معمول ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد. هدف اصلی از بین بردن فولیکول های مو و کشته شدن آن ها می باشد به طوری که رشد موهای ناحیه ای که در معرض لیزر قرار گرفته متوقف خواهد شد. از پرکاربرد ترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد در بین مردان و زنان می باشد.

کاهش مو زائد، پوستی شفاف و صاف از مواردی است که لیزر را در بین مردم محبوب می کند. از حقایق جالب استفاده از این روش، درمان رنگدانه های پوستی و همچنین آکنه های ایجاد شده روی پوست خواهد بود.

بعد از اتمام جلسه، گرمای لیزر تا ۲۴ ساعت در بدن افراد باقی می ماند، پس، از رفتن به باشگاه، سونا یا دوش آب گرم خودداری کرده زیرا باعث تکثیر باکتری، ایجاد لکه و سوزش خواهد شد. در ادامه به توضیحات بیشتری درباره باید و نباید های قبل از لیزر موهای زائد می پردازیم.

 

عوارض لیزر موهای زائد

از عوارض جانبی لیزر می توان به سوختگی، تاول، جوش، زخم، تغییرات رنگدانه مانند هایپرپیگمانتاسیون یا هیپوپیگمانتاسیون اشاره کرد. در بیشتر مواقع این عوارض دائمی نبوده و طی یک تا دو روز از بین می روند. برای بهبودی از کمپرس خنک، مرطوب کننده، ضد آفتاب، دوش آب ولرم، استفاده از لباس گشاد، خودداری از ورزش، شنا و استفاده نکردن لوازم آرایشی الزامی می باشد.

 

آیا لیزر موهای زائد روشی ایمن است؟

لیزر موهای زائد بی خطر بوده اما دارای عوارض جانبی می باشد که در افراد مختلف واکنش های متفاوتی دارد؛ در برخی واکنشی نشان نداده ولی در افرادی با پوست های حساس ممکن است این عوارض به شکل های متفاوت بروز پیدا کنند. همچنین برای مادران باردار و افراد مبتلا به بیماری های پوستی توصیه نمی شود. در صورت مشورت با پزشک می توانند از این درمان بهره مند شوند.

 

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

این لیزر ها معمولاً دردناک نیستند، اما در نواحی خاص مانند صورت که حساس تر می باشد ممکن است دردی ضعیف حس شود. در مجموع درد لیزر به تحمل و توان فرد بستگی دارد. به گفته افراد مختلف درد آن مانند ماساژ سنگ داغ یا نیشگون است. همچنین برای راحتی و کم تر شدن درد از کرم های بی حس کننده موضعی استفاده می شود.

 

آیا لیزر موهای زائد موثر است؟

به هیچ عنوان نمی توان ۱۰۰% برای حذف دائمی موهای زائد تضمین دهیم. اما این لیزر به کم شدن حجم مو در نقاط مختلف بدن و همچنین از بین رفتن فولیکول ناحیه های مختلف یاری می رساند. برای مشاهده نتیجه افراد باید تا جلسات آخر درمان صبر کنند.

 

بیشتر بخوانید : از سیر تا پیاز میکروبلیدینگ

 

لیزر صورت بانوان

باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد

باورهای غلط درباره ی لیزر در بسیاری از افراد رایج شده است که از نظر علمی ثابت نشده اند. ما در ادامه آن ها را برای شما بازگو می کنیم.

 

  • برای پوست هایی با رنگ تیره کاربرد ندارد!

لیزر در تمامی پوست ها عملکرد خوبی دارد، با پیشرفت های علمی اخیر این دستگاه ها برای رنگ پوست های مختلف کارکرد دارد.

 

  • زمان زیادی طول خواهد کشید!

بعد از تمام شدن طول درمان (۸ و گاهی تا ۱۲ جلسه) برای تمدید، افراد به دلخواه خود، بنا به نیاز می توانند تصمیم گیری کنند.

 

  • گران است!

یا توجه به اینکه هزینه لیزر بسته به ناحیه آن متفاوت خواهد بود ولی مقرون به صرفه تر از روش های دیگر اصلاح مو زائد می باشد.

 

  • باعث رشد بیشتر مو می شود!

لیزر نه تنها باعث متراکم شدن موها نمی شود بلکه در هر جلسه ۱۰ تا ۲۵ درصد رشد مو را کاهش می دهد. موهای زائد را ظریف تر و روشن تر می کند.

 

  • موهای زائد بعد از زایمان به حالت اولیه برمی گردد!

بعد از زایمان، مادران تنها نیاز به گذراندن چندین جلسه خواهند داشت.

  • آیا لیزر موهای زائد باعث سرطان می‌شود!؟

تشعشعات غیر یونیزه ای که از لیزر ها ساطع می شود، بی خطر هستند، مانند تابش امواج رادیویی، نور مرئی یا نور فرابنفش که همه در معرض آن‌ ها هستند. این تشعشعات برای از کار انداختن فولیکول مو قوی و برای آسیب رساندن به ِDNA ضعیف می باشند. بنابراین این لیزر ها باعث سرطان پوست یا انواع دیگر سرطان نمی شوند.

 

  • آیا لیزر موهای زائد باعث ناباروری می‌شود!؟

سطح پوست، رنگدانه و فولیکول مو تحت تأثیر لیزر و تشعشعات آن قرار می گیرند. لیزر نمی تواند به نواحی و اندام داخلی بدن نفوذ داشته باشد، بنابراین لیزر موهای زائد تأثیری بر ناباروری نخواهد داشت. افراد می توانند با اطمینان خاطر به شروع جلسات خود بپردازند.

 

انتخاب کلینیک معتبر پوست و مو

از مهم ترین مواردی که باید در نظر گرفت انتخاب و تحقیق درباره کلینیک پوست و مو برای انجام لیزر است. مطمئن شدن از انتخاب کلینیکی معتبر که باید و نباید های قبل از لیزر موهای زائد و بعد از آن را توضیح دهد اصلی ضروری است. همچنین وجود کادری با تجربه و دارای صلاحیت الزامی می باشد. از گذراندن جلسات با افرادی که به صورت دوره ای کوتاه آموزش دیده اند خودداری کنید.

 

مشاوره در کلینیک معتبر

کلینیک دیناز متشکل از متخصصان مجرب در زمینه پوست، مو و زیبایی به صورت تخصصی به افراد مختلف مشاوره می دهد.

 

رعایت توصیه‌های قبل از لیزر

  • از وکس، اپیلاسیون یا الکترولیز کردن موهای ناحیه مورد نظر حدود شش هفته قبل از جلسه اجتناب کنید.
  • موهای زائد یک روز قبل به طور کامل تراشیده شود.
  • پوست از هر گونه آرایش، کرم و روغن پاک باشد.
  • قبل از درمان از کرم ضدآفتاب استفاده شود.
  • در صورت داشتن سابقه بیماری پوستی، حتماً با پزشک خود مشورت کرده و بعد اقدام به لیزر موهای زائد کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *