انجام فرآیند میکروبلیدینگ ابرو بر صورت یک زن

ابروهای فرم یافته و پرپشت تأثیر بسزایی در زیبایی صورت خانم ها دارد. برخی از خانم ها دارای ابروهای کم پشت و بی فرم متناسب با صورتشان هستند. راه حلی که برای این مورد وجود دارد میکروبلیدینگ ابرو است که در این مقاله مراحل انجام میکروبلیدینگ ابرو را به شما خواهیم گفت، به انضمام نکات جانبی و مواردی که پس از انجام میکروبلیدینگ باید مدنظر داشته باشید. با کلینیک تخصصی کاشت ابرو دیناز همراه باشید.

انجام مراحل میکروبلیدینگ ابرو بر روی صورت یک خانم

 

میکروبلیدینگ به زبان ساده چیست؟

میکروبلیدینگ ابرو روشی نیمه دائمی است که در آن با سوزن های بسیار ریزی رنگدانه هایی که برای پوست ضرری ندارند به زیر لایه پوست در ناجیه ابرو ها تزریق می‌شوند. علت آنکه گفته می‌شود این روش دائمی نیست این است که بعد از گذشت حدود ۲ تا ۳ سال رنگدانه ها کم کم غلظت رنگ خود را از دست داده و نیاز به ترمیم مجدد دارند. همانطور که اشاره شد، مراحل انجام میکروبلیدینگ ابرو برای افرادی است که ابروهای آنها کم پشت هستند و یا در حادثه ای قسمتی از ابروهای خود را از دست داده‌اند.

سوزن میکروبلیدینگ در نزدیکی ابرو یک خانم

مراحل انجام میکروبلیدینگ

میکروبدیلینگ در ناحیه ابرو از صفر تا صد دارای ۴ مرحله اصلی است:

مشاوره و طراحی ابروها

می‌توان گفت که مهمترین مرحله انجام میکروبلیدینگ برای ابرو این مرحله است. در این مرحله وضعیت ابروهای فرد مورد بررسی قرار می‌گیرند که بسته به نوع پوست، ضخامت ناحیه ابرو، رنگ مو و ناجیه نیازمند میکروبلیدینگ، پزشک متخصص بتواند تصمیم بگیرد که آیا فرد نیاز دارد میکروبلیدینگ انجام دهد یا از سایر روش های دیگر مانند کاشت ابرو باید استفاده کند. اگر فرد نیازمند کاشت ابرو باشد، متخصص برای شخص، آزمایشات قبل از کاشت ابرو را تجویز می‌کند تا فرد مراجعه کننده وارد پروسه کاشت ابرو شود.

پس از آن که روش میکروبلیدینگ تأیید شد، پزشک شروع به کشیـدن مناسب‌ترین شکل روی ابرو بر اساس صورت فرد می‌کند. برای طراحی باید ۳ قسمت ابرو، یعنی ابتدا، قوس و انتها را در نظر گرفت. پس از تکمیل فرآیند، فرد می تواند طرح را ببیند و ایده‌ای از ظاهر ابروی خود از طریق آن داشته باشد.

تزریق بی ‌حسی

قبل از شروع میکروبلیدینگ لازم است که بی حسی موضعی در ناحیه ابرو صورت بگیرد. بنا به تشخیص متخصص، بی حسی با استفاده از ژل یا کرم مخصوص انجام می‌گیرد. اگر بی حسی انجام نشود ممکن است که در طی انجام فرآیند میکروبلیدینگ فرد دچار سوزش و کمی درد در ناحیه ابرو خود شود و تکان خورده و فرم مد نظر به درستی انجام نشود.

ترسیم فرم ابرو

 طرح توسط پزشک با دقت بسیار، ترسیم می‌شود. معمولاً این عمل با استفاده از قلم و فشار دست صورت خواهد گرفت. برای دستیابی به ابروی کاملا طبیعی، طرح ها در اندازه‌ها و جهت‌های مختلف رسم خواهند شد.

تزریق رنگ دانه‌ها به پوست

این قسمت آخرین مرحله از مراحل انجام میکروبلیدینگ ابرو است. در این مرحله رنگدانه‌ها از طریق دستگاه مخصوص میکروبلیدینگ که شامل سوزن‌های کوچکی است، تزریق می‌شوند. طیف رنگی که استفاده می‌شود باید بسیار شبیه رنگ موها باشد.

پس از اتمام میکروبلیدینگ ابرو ، متخصص ارزیابی خواهد کرد که آیا در صورت نیاز به پر کـردن برخی از شکاف‌‌ها یا کافی بـودن پاس اول، به پاس دوم نیاز است یا خیر. پس از اتمام کار، باید بین یک ماه تا یک ماه و نیم صبر کنیم تا رنگدانه ها به خوبی جذب پوست شوند و در صورت نیاز و کم رنگ شدن مجدد تزریق رنگدانه ها انجام شود.

ترسیم فرم ابرو بر صورت یک خانم یکی از مراحل انجام میکروبلیدینگ برای ابرو

دستورالعمل پس از انجام میکروبلیدینگ ابرو

پس از انجام مراحل میکروبلیدینگ ابرو که ذکر شد، متخصص دستورالعمل های مراقبت های پس از انجام آن را به فرد می‌دهد. برخی از این دستورالعمل ها شامل موارد زیر است که ممکن است متخصص موارد دیگری را نیز اضافه نماید:

  • اجتناب از خیس کردن ابروها به مدت ۲۴ ساعت و شست و شو پس از آن بصورت صحیح مانند نحوه شست و شو پس از کاشت ابرو
  • استفاده از پماد ترمیم کننده برای کاهش التهاب و قرمزی
  • اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت یک هفته

لازم به ذکر است که اگر به دستورالعمل های متخصص عمل نشود ممکن است نتایج حاصل از میکروبلیدینگ آن گونه که انتظار می‌رود برآورده نشوند. همچنین درصورت برطرف نشدن علائم زیر به مدت دو هفته باید فرد با پزشک خود مشورت نموده و او را آگاه سازد:

  • التهاب و قرمزی
  • کبودی
  • خارش
  • تورم

اجرای میکروبلیدینگ بر روی ابروی یک دختر خانم

 

موارد قابل احتیاط

متخصصان بارها توصیه کرده‌اند که میکروبلیدینگ برای همه افراد توصیه نمی‌شود. اگر فردی بیماری های زیر را داشته باشد انجام میکروبلیدینگ ابرو به او پیشنهاد نمی‌شود:

  • هپاتیت
  • درماتیت سبورئیک
  • دیابت
  • هموفیلی
  • بیماری های خود ایمنی مانند HIV یا MS
  • کاتریس، کلوئید یا مویرگ های شکسته
  • غلظت خون شدید

 

قبل و بعد از انجام میکروبلیدینگ برای ابرو

جمع بندی

در این مقاله در رابطه با مراحل انجام میکروبلیدینگ ابرو صحبت شد. همچنین گفته شد که چه افرادی نمی‌توانند میکروبلیدینگ انجام دهند. با پیشرفت علم و وجود روش هایی مانند میکروبلیدینگ دیگر ابروی کم پشت و یا جای زخم در ابروها باعث نگرانی نیست.

لازم به ذکر است مراجعه به کلینیک مورد اطمینان و متخصص با تجربه و انجام توصیه های او به نتایج بهتر در خصوص میکروبلیدینگ کمک خواهد کرد.

منبع: adita , hogarmania
دیناز کلینیک

سوالات متداول

  • چه مدت زمانی لازم است تا میکروبلیدینگ ابرو انجام شود؟
    زمان مورد نیاز برای انجام میکروبلیدینگ ابرو به سطح پیچیدگی و وضعیت ابروها بستگی دارد. اما به طور معمول، این فرایند حدود ۶۰ تا ۹۰ دقیقه زمان می‌برد.
  • زمان مدت‌های تکرار میکروبلیدینگ ابرو چگونه است؟
    زمان تکرار میکروبلیدینگ ابرو به سرعت رشد موهای ابروها و ترجیحات شخصی مرتبط است. به طور عمومی، پس از ۴ تا ۶ هفته، نیاز به تماس دوباره با متخصص میکروبلیدینگ ابرو برای نگهداری و تعمیر ابروها وجود دارد.
  • آیا میکروبلیدینگ ابرو به مدت طولانی باقی می‌ماند؟
    نتیجه میکروبلیدینگ ابرو به طور عمومی به مدت حدود ۱۲ تا ۱۸ ماه باقی می‌ماند. با این حال، رنگ و شکل ابروها ممکن است در طول این دوره کمی تغییر کند. برای حفظ نتیجه بهتر، ممکن است نیاز به جلسات تعمیر و نگهداری در فواصل زمانی معینی داشته باشید.
  • میکروبلیدینگ برای چه افرادی مناسب است؟

    این درمان برای افرادی که ابروهای بسیار ظریف دارند، چه به دلیل حذف بیش از حد موهای زائد و چه به دلیل ژنتیک، بسیار مورد نیاز است. کسانی که دارای ابروهای افتاده و نامتقارن، با لکه های طاسی هستند نیز تمایل دارند به میکروبلیدینگ متوسل شوند. با میکروبلیدینگ شکل ابروها اصلاح می شود تا متقارن تر به نظر برسند و ظاهر فرد را بزرگ تر یا جوان تر کند.

  • این روش بسیار ساده است و متخصصی که آن را انجام می دهد، موهای ریز و ظریف را روی ابرو می‌کشد. به طور کلی کاشت مو یا میکروبلیدینگ ابرو باعث زیبایی و بیشتر شـدن حجم و فرم موهای آن قسمت می‌شود. برای تقویت مو باید این کار تحت نظر کلینیک تخصصی تقویت مو انجام شود.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *