خانمی که دارد ابرو های خود را پس از کاشت تقویت می کند

تقویت ابرو پس از کاشت یکی از نگرانی‌های بسیار مهم برای تمام کسانی است که تجربه کاشت ابرو داشته‌اند. ابرو ها عضو مهم صورت هستند که پر بـودن و طراحی مناسب آن‌ها می تواند تاثیر زیادی بر روی زیبایی چهره داشتـه باشد. کاشت ابرو یک روش محبوب جهت بهبود ظاهر ابروهای ناهموار، کم‌رنگ یا کم‌تراکم است. ا

ما نکته بسیار مهم پس از انجام این روش، تقویت و حفظ ابروها است. امروزه بانوان زیادی به علت کم پشت و کوتاه بـودن ابرو خود به سراغ کاشت ابرو یا روش های نیمه دائمی مانند مراحل انجام میکروبلیدینگ برای ابرو می‌روند. در این مقاله می‌خواهیم به مراقبت‌های پس از کاشت در بهترین کلینیک کاشت ابرو و تقویت ابرو پس از کاشت بپردازیم، با ماه همراه باشید.

از کاشت ابرو چه قدر می‌دانید؟

کاشت ابرو یک روش دائمی برای پر و کشیـده نمایان شـدن ابروها است و زمان بهبودی آن طولانی نیست. اما باید به تقویت ابرو پس از کاشت، بسیار اهمیت دهیم تا نتیجه عمل کاشت رضایت بخش باشد. با این روش می‌توانید مو های کم پشت ابرو را پر تر کنید بدون آن که نیاز به آرایش ابرو داشته باشید. ابروها در زیبایی چهره نقش مهمی دارند و می توانند چهره را جذاب‌تر نشان دهند و اعتماد به نفس افراد را بالا ببرند. راه‌های موقتی هم برای طراحی ابروها وجود دارد. اما بسیاری از بانوان علاقه‌مند هستند ابرو خود را بکارند، زیرا این روش ابرو را طبیعی‌تر می کند و در آن از رنگ‌های شیمیایی استفاده نمی‌شود.

 

چرا تقویت ابرو پس از کاشت ضروری است؟

بعد از این که کاشت ابرو انجام دادید باید از راه های تقویت ابرو پس از کاشت و مراقبت از آن اطلاع داشتـه باشید تا بتوانید از ابرو های خود مراقبت کنید و آن‌ها را با استفاده از سرم و دارو تقویت نمایید تا بتوانید در حد امکان از ریزش آن جلوگیری کنید و یا حتی اگر قصد تزریق بوتاکس پس از کاشت ابرو را دارید به مشکلی برخورد نکنید.‌

برای تقویت کـردن ابرو سرم‌ها و دارو های مختلفی وجود دارد. اما باید توجه کنید که دارو ها را باید دکتر تجویز کند و خود سر به سراغ دارو های تقویت ابرو نروید. زیرا فولیکول‌هایی که در فرآیند کاشت در ابروها گذاشتـه می‌شوند، ممکن است دچار ریزش شوند زیرا بسیار ضعیف هستند. بنابراین باید با استفاده از سرم و دارو های تقویتی فولیکول‌های ابرو را تقویت کنید تا از ریزش آن‌ها جلوگیری نمایید. بعد کاشت باید یک دوره از مواد تقویتی روی ابرو های خود استفاده کنید و از انجام فعالیت های سنگین اجتناب نمایید تا ابرو های شما آسیب نبینند.

راه‌‌های تقویت ابرو بعد از کاشت

اما چطور باید تقویت ابرو پس از کاشت را انجام دهیم و از ابروهای خود مراقبت کنیم؟ شاید این سوال برای خیلی از کسانی که عمل کاشت انجام داده باشند، سوال باشد. برای پاسخ به این سوال شما باید به نکات بسیار مهمی توجه کنید و در انجام این نکات بسیار کوشا باشید. حال در این قسمت به موارد مهمی که به تقویت ابرو پس از کاشت کمک می‌کند اشاره می‌کنیم:

رژیم غذایی مناسب

با رژیم غذایی مناسب  می‌توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. بعد از کاشت ابرو باید رژیم غذایی سالم و ارگانیک داشتـه باشید تا در کنار استفاده از دارو های تقویتی نتیجه عالی به‌دست آورید. در دوران نقاهت غذا های سالم و مفید مانند انواع میوه، سبزیجات و پروتئین را جایگزین انواع فست فودها و نوشیدنی های مضر مانند نوشابه کنید. بعد از کاشت ابرو به فکر لاغر کـردن و تناسب اندام نباشید. رژیم گرفتـن می‌تواند تاثیر بدی بر روی ابرو های شما در دوران نقاهت بگذارد. سعی کنید بدن خود را با نوشیدن آب هیدراته نگهدارید تا بدن شما دچار عوارض نشود.

کوتاهی مداوم و صحیح ابروها

بعد از کاشت، ابروها به سرعت رشد می‌کنند و نامرتب می‌شوند. به همین دلیل باید ابرو های خود را به صورت مرتب کوتاه کنید تا جهت رویش ابرو تغییر نکند و ابروها نشکنند. برای اصلاح ابروها باید از قیچی ابرو استفاده کنید و از مصرف موم‌های اصلاح خودداری نمایید. موم‌های اصلاح برای کوتاهی و مرتب کـردن ابرو بعد کاشت انتخاب خوبی نیستند، چرا که موها را از ریشه جدا می‌کنند و می‌تواند رشد مو های ابرو را متوقف کنند و باعث ریزش ابرو و آسیب به رگ های عصب دور چشم شوند.

ویزیت منظم توسط پزشک

 بعد کاشت ابرو باید به صورت مداوم به مطب پزشک مراجعه کنید تا پزشک وضعیت ابروی شما را بررسی کند و برای تقویت آن به شما راه‌کارهای مفیدی مثل انجام خدمات در کلینیک تخصصی کاشت مو ارائه دهد. امکان دارد پزشک بر اساس تشخیص خود داروی جدیدی جهت تقویت ابرو پس از کاشت برای شما تجویز کند یا اینکه به شما بگوید داروی قبلی را مصرف نکنید.

 

خانم چشم آبی که کاشت ابرو انجام داده است

داروهای تقویتی موی ابرو کدامند ؟

داروهای زیادی برای تقویت ابروها وجود دارد که می‌توانند برای درمان تورم و درد ابروها مفید باشند. این دارو ها غیر استروئیدی می باشند و توسط پزشکان تجویز می شود و شامل موارد زیر هستند.

  • آسپرین
  • ایبوپروفن
  • ایندومتاسین
  • ناپروکسن
  • دیکلوفناک
  • پیروکسیکام
  • ملوکسیکام

 دارو های تقویتی از عوارض کاشت جلوگیری کـرده و تا حد زیادی مانع از ریزش ابروها می‌شوند و میزان مصرف آن‌ها برای هر شخصی متفاوت است و میزان مصرف را باید پزشک مشخص کند.

تقویت ابروها توسط فولیک‌اسید

فولیک‌ اسید از دارو های بسیار خوب برای تقویت ابرو پس از کاشت است. زمان صحیح استفاده از این دارو بعد از کاشت ابرو است. فولیک‌ اسید از ترکیبات ویتامین B تولید شـده و حلال در آب است که می‌تواند کم‌خونی را رفع کند. بعد از این که این دارو را استفاده کردید ابرو های شما رشد می‌کنند و تقویت می‌شوند. همچنین در کنار استفاده از این دارو باید سبزیجات و مواد غذایی مقوی میل کنید تا زخم های ناشی از کاشت ابرو درمان شود. این مواد غذایی شامل کلم بروکلی، اسفناج، کاهو، لیمو، موز، ملون، گوشت، لوبیا، آب‌ پرتقال، گوجه‌ فرنگی و… است.

امگا ۳ مؤثر در تقویت فولیکول‌های ابرو

سیستم ایمنی بدن خود را با اسیدهای چرب امگا سه تقویت کنید تا تاثیر مثبتی بعد از کاشت ابرو دریافت نمایید. اسید چرب امگا سه باعث تقویت ابرو پس از کاشت می شود و رطوبت تار های مو را حفظ می کند. در مواد غذایی مختلفی امگا سه وجود دارد که می توانید با مصرف آن بدن خود را تقویت کنید.
این مواد غذایی شامل ماهی، تخم مرغ، روغن های گیاهی، روغن بذر کتان و غیره است. البته برای مصرف هر نوع مواد غذایی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و در صورتی که پزشک صلاح دید دارو و مواد غذایی را برای شما تجویز کند.

از چه سرم‌هایی برای تقویت ابرو استفاده کنیم؟

پزشک متخصص برای تقویت ابرو های شما در کنار تجویز دارو ممکن است سرم‌هایی را هم پیشنهاد دهد که استفاده مرتب و اصولی از آن‌ها می‌تواند در نتیجه کاشت ابرو تاثیراتی بگذارد. این سرم‌ها می‌توانند تا حد بسیار زیادی از ریزش ابرو های شما بعد کاشت جلوگیری کنند.

سرم تقویتی ابرو برند سریتا

سرم تقویتی سریتا از سرم‌های معروفی است که برای تقویت ابرو پس از کاشت استفاده می‌شود و می‌تواند مواد مغذی را به تار های مو برساند. این سرم کاملا گیاهی و طبیعی است و می‌تواند با جذب در پوست رطوبت فولیکول‌ها را حفظ کند. پزشکان این سرم را به اشخاصی پیشنهاد می دهند که به تازگی کاشت ابرو هایشان تمام شـده است.

محلول تقویت‌کننده لامینین

داروی تقویتی لامینین از جمله سرم‌های مفیدی هستند که پزشکان برای درمان ریزش ابرو به افرادی که کاشت ابرو انجام داده‌اند، تجویز می‌کنند. نحوه استفاده از سرم لامینین به این صورت است که باید این سرم را بر روی ابروها بزنید و بدون این که ابروها را ماساژ دهید بگذارید سرم به خوبی جذب شود. این سرم از مواد گیاهی تولید شده است و با افزایش جریان خون و تحریک متابولیسم می تواند فلولیکول های مو را تقویت کند و ریزش مو را در زمان کمی درمان نماید. البته این محصول را باید طبق تجویز پزشک مصرف کنید تا فرآیند تقویت ابرو پس از کاشت به خوبی نتیجه دهد.

ژل تقویتی ابرو سروینا

ژل تقویتی ابرو سروینا یک محصول کاملا گیاهی و طبیعی است که از رزماری و گزنه تولید شـده و باعث رشد ابروها می شود. این محصول از عناصر و املاح معدنی برخوردار است که می تواند با تحریک محل کاشت، موها را ضخیم و مشکی کند و تراکم مو‌ را افزایش دهد. در این ژل انواع املاح معدنی مقوی برای رشد ابرو مانند منیزیم، آهن، گوگرد، سیلیس و‌.‌.‌. وجود دارد.

 

خانمی که تقویت ابرو پس از کاشت انجام داده و ابروان پری دارد

راه‌کارهای خانگی جهت تقویت ابرو پس از کاشت

راهکاری خانگی برای تقویت ابرو‌ها همیشه به اندازه راه‌های اصولی جوابگو نخواهد بود. اما راه‌کارهایی وجود دارد برای بهبود و تقویت ابرو پس از کاشت که به آ‌ن‌ها خواهیم پرداخت. راه کارهایی مناسب خانه و منزل برای تقویت ابروها پس از کاشت عبارتند از:

روغن نارگیل

روغن نارگیل برای تقویت ابرو، مو‌ و مژه استفاده می شود که تاثیر آن را با استفاده مرتب می توانید مشاهده کنید.‌ البته روغن نارگیل را نباید در دوران نقاهت استفاده کنید و بهتر است چند ماه بعد این محصول را در جهت خواب ابرو ماساژ دهید.

روغن رزماری

روغن رزماری دارای آنتی اکسیدان است که می تواند گردش خون را افزایش دهد و در نهایت موجب تقویت رشد ابروها شود.‌

روغن بادام

روغن بادام تلخ از دیگر روغن های تقویتی ابرو است که می تواند برای رشد ابرو های شما مفید باشد.‌

تاثیر کلینیک در نتیجه گیری پس از کاشت ابرو

مهارت پزشک و تخصص آن در کاشت ابرو نتیجه مستقیمی بر روی کیفیت ابرو های کاشته شـده شما دارد. اولین کاری که باید برای کاشت ابرو های خود انجام دهید پیدا کردن یک کلینیک خوب و معتبر است. کلینیک های معتبر با روش اصولی کار کاشت ابروها را انجام می دهند که نتایج آن ها رضایت بخش است. قطعا اگر در یک کلینیک معتبر مانند کلینیک دیناز کار کاشت ابرو را انجام دهید حتما نتیجه ای دلخواه و رضایت بخش به دست می آورید. در صورتی که تمایل به کاشت ابرو دارید می توانید وارد سایت دیناز شوید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

جمع بندی

بسیاری از خانم ها و آقایان از ریزش ابرو های خود ناراضی هستند و به دنبال راه‌هایی برای درمان آن می‌باشند. برای تقویت ابرو پس از کاشت، روش‌های مختلفی وجود دارد که در اکثر سالن‌های آرایشی انجام می‌شود. بسیاری از افراد به دلیل این که روش های موقت، ابرو را غیر طبیعی نشان می دهد به سراغ آن نمی روند.

بنابراین بهتر است به جای استفاده از مواد آرایشی و راهکار های موقت به سراغ کاشت ابرو بروید تا ابروی شما طبیعی و زیبا شود. در این روش از کناره‌های گوش یا اطراف سر تار های مو برداشته می شود و بر روی نواحی مختلفی از ابرو که ریخته کاشته خواهد شد تا ابرو به حالات طبیعی طراحی شود.

منبع: bluemagiclinic
دیناز کلینیک

سوالات متداول

  • از کاشت ابرو چه قدر می‌دانید ؟
    کاشت ابرو در بهترین کلینیک کاشت ابرو یک روش دائمی برای پر و کشیده شـدن ابروها است و زمان بهبودی آن طولانی نیست. اما تقویت ابرو پس از کاشت بسیار مهم است زیرا باعث نتیجه رضایت بخش می شود. با این روش می‌توانید مو های کم پشت ابرو را پر تر کنید بدون این که نیاز به آرایش ابرو داشته باشید.
  • داروهای تقویتی موی ابرو کدامند ؟
    داروهای زیادی برای تقویت ابروها وجود دارد که می توانند برای درمان تورم و درد ابروها مفید باشند. این دارو ها غیر استروئیدی می باشند و توسط پزشکان تجویز می شود و شامل موارد : آسپرین، ایبوپروفن، ایندومتاسین، ناپروکسن، دیکلوفناک، پیروکسیکام، ملوکسیکام هستند.

2 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *