تزریق بوتاکس به ابرو

بوتاکس پس از کاشت ابرو و زمان انجام آن یکی از سوالات اساسی کسانی است که قصد دارند بعد از اینکه کاشت ابرو انجام دادند، نواحی پیشانی و بالای صورت خود را بوتاکس کنند. حتی در رابطه با فیلر بعد از کاشت ابرو هم سوالات بسیاری از متخصصان حوزه زیبایی پرسیده می‌شود. بطور کلی انجام بوتاکس بعد از کاشت ابرو موردی ندارد ولی زمان انجام آن مهم است که با مشورت پزشک متخصص باید آن را انجام دهید.

در این مطلب با کلینیک تخصصی کاشت ابرو دیناز همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره بوتاکس پس از کاشت ابرو را در اختیارتان قرار دهیم.

 

یک خانم در حال تزریق بوتاکس پس از کاشت ابرو

بوتاکس چیست؟

پزشکان سال‌های متوالی از بوتاکس برای رفع چین و چروک و چین‌های صورت استفاده می‌کنند. بوتاکس ماده‌ای است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می‌شود.

بوتاکس، سیگنال‌های اعصاب به ماهیچه‌ها را مسدود می‌کند. عدم انقباض عضلات صورت به دلیل تزریق بوتاکس می‌تواند باعث رفع چروک‌های پوستی شود. بوتاکس بیشتر برای رفع چروک در خطوط پیشانی، خط لبخند، خطوط پنجه کلاغی دور چشم و خطوط اخم استفاده می‌شود.

 

خانمی که کاشت ابرو انجام داده در حال تزریق بوتاکس در زیر چشم هایش

چه زمانی بوتاکس پس از کاشت ابرو مناسب است؟

اگر قصد تزریق بوتاکس و کاشت ابرو به صورت همزمان را دارید به شما انجام این کار را توصیه نمی‌شود. کاشت ابرو و بوتاکس نباید به صورت همزمان انجام شوند.

هر اندازه که تزریق بوتاکس در فاصله بیشتری با کاشت ابرو انجام شود، فرد دچار عوارض جانبی کمتری خواهد شد. از آنجایی که پس از کاشت ابرو احتمال ایجاد عوارضی مانند کشیدگی و تورم پوست ناحیه ابرو وجود دارد، باید تزریق بوتاکس در این فاصله به تعویق بیفتد. تزریق بوتاکس باید ۴ ماه پس از کاشت ابرو انجام شود. در این صورت احتمال ایجاد عوارض به حداقل می‌رسد. اگر تا ۴ ماه صبر کنید، تورم ایجاد شده در ناحیه ابرو به علت کاشت ابرو از بین می رود و تزریق بوتاکس بهتر صورت می‌گیرد.

 

سوزن حاوی بوتاکس در بالای ابرو یک خانم مو بلوند که ابرو کاشته است

عوارض احتمالی تزریق بوتاکس بعد از کاشت ابرو

عوارض بوتاکس در ناحیه ابرو بعد از کاشت شامل موارد زیر است:

  • ترشح اشک چشم کاهش پیدا می‌کند و فرد دچار خشکی چشم می‌شود.
  • احتمالاً تا چند روز پس از کاشت ابرو و بوتاکس دچار سردردهای مکرر خواهید شد.
  • واکنش‌های آلرژیک نیز جزو سایر عوارض بوتاکس در ناحیه ابرو پس از کاشت محسوب می‌شوند.
  • یکی از عوارض بوتاکس در ناحیه ابرو پس از کاشت، ضعف عضلانی در صورت تزریق زیاد است.
  • مشکل در بلعیدن و افتادگی پلک نیز جزو سایر عوارض بوتاکس پس از کاشت ابرو محسوب می شوند.

چگونه عوارض بوتاکس را به حداقل برسانیم؟

بوتاکس دارای عوارض طولانی مدت نیست و این عارضه ها ظرف مدت کوتاهی از بین می روند. بنابراین، شما می توانید با خیال راحت تزریق بوتاکس را انجام دهید. اما راه هایی نیز برای به حداقل رساندن عوارض کوتاه مدت بوتاکس وجود دارند که عبارتند از:

انجام بوتاکس در کلینیک‌های معتبر و تحت نظر پزشک متخصص

بوتاکس باید در کلینیک‌های معتبر و زیر نظر افراد متخصص صورت بگیرد. اگر تزریق بوتاکس در مراکز نامعتبر و غیر بهداشتی انجام شود، امکان افزایش عوارض جانبی وجود دارد. بنابراین، تزریق بوتاکس تحت نظر پزشکان متخصص مانند متخصصان کلینیک دیناز را می‌توان به عنوان روش کاهش عوارض بوتاکس در نظر گرفت.

مصرف داروهای تجویزی پزشک

یکی از راه‌های کاهش عوارض بوتاکس، مصرف به موقع داروها است. پس از تزریق بوتاکس معمولاً پزشک داروهایی را برای شما تجویز می‌کند. اگر به موقع داروهای خود را مصرف کنید احتمال بروز عوارض بوتاکس به حداقل می‌رسد.

اطلاع‌رسانی به پزشک درباره حساسیت‌ها

برخی از افراد دارای آلرژی و حساسیت هستند. اگر می‌خواهید عوارض جانبی بوتاکس را به حداقل برسانید باید پزشک را از حساسیت‌ها و آلرژی‌های خود مطلع کنید. در صورت داشتن آلرژی، احتمالاً پزشک مصرف داروهای ضد حساسیت را برای کاهش عوارض پیشنهاد می‌کند.

عدم تزریق بوتاکس در صورت بارداری

تزریق بوتاکس در بارداری ممکن است که با برخی از عوارض جانبی همراه باشد. بنابراین، در صورتی که باردار هستید، تزریق بوتاکس را به تاخیر بیندازید.

جمع بندی

بوتاکس و کاشت ابرو از جدیدترین تکنیک‌های کمک به جوانسازی و تغییر در چهره محسوب می‌شوند. اما باید بدانید که این دو روش نباید به طور همزمان با یکدیگر انجام شوند. هر چقدر فاصله بین تزریق بوتاکس و کاشت ابرو بیشتر باید نتیجه بهتری خواهید گرفت. به دلیل اینکه احتمال تورم یا کشیدگی پوست پس از کاشت وجود دارد باید بین تزریق و کاشت ابرو وقفه ایجاد شود. پزشکان توصیه می کنند که بین زمان تزریق بوتاکس و کاشت ابرو وقفه ۴ ماهه صورت بگیرد تا هر یک از این عمل های زیبایی تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

شما می توانید تزریق بوتاکس پس از کاشت ابرو را در کلینیک تخصصی دیناز انجام دهید. در این کلینیک، انواع خدمات زیبایی مانند تزریق کاشت مو و لیزر موهای زائد صورت می گیرد. اگر تزریق بوتاکس و کاشت ابرو در کلینیک‌های معتبر و زیر نظر پزشک متخصص صورت بگیرد، کمتر دچار عوارض جانبی خواهید شد. بنابراین، در انتخاب کلینیک مورد نظر برای تزریق بوتاکس یا کاشت ابرو، دقت لازم را داشته باشید.

منبع: clinicexpert
دیناز کلینیک

سوالات متداول

  • آیا بوتاکس بر ریشه‌های ابروهای پیوند داده شده تأثیر می‌گذارد؟
    خیر، بوتاکس معمولاً در مناطق اطراف تزریق می‌شود و بر ریشه‌های ابروها تاثیری ندارد اما تقویت ابرو‌های کاشته شده بسیار مهم هستند.
  • چه زمانی پس از انجام پیوند ابرو می‌توانم بوتاکس را انجام دهم؟
    توصیه می‌شود حداقل دو هفته پس از انجام پیوند صبر کنید تا اطمینان در مورد بوتاکس خود داشته باشید و به تراکم بهبودی مناسب دست پیدا کند.
  • آیا عوارضی از ترکیب این روش‌ها وجود دارد؟
    در حالی که عوارض جانبی به ندرت رخ می‌دهند، تورم یا کبودی کوچک ممکن است در محل تزریق ایجاد شود. این عوارض به مدت موقتی و به سرعت کاهش می‌یابند.
  • چقدر اثرات بوتاکس پس از انجام پیوند ابرو دوام دارد؟
    اثرات بوتاکس ممکن است حدود ۳ تا ۶ ماه دوام داشته باشد که به عوامل فردی و منطقه درمان بستگی دارد.
  • آیا این روش دردناک است؟
    تزریقات بوتاکس به طور کلی دردناک نیستند و با تزریق موضعی می‌توان ناراحتی کمی را کاهش داد، در صورت نیاز از مخدر موضعی استفاده کنید.
  • پس از انجام روش، آیا می‌توانم فعالیت‌های عادی خود را ادامه دهم؟
    بله، شما می‌توانید فوراً پس از تزریق بوتاکس به فعالیت‌های عادی خود ادامه دهید. با این حال، از ورزش‌های سنگین در اولین ۲۴ ساعت خودداری کنید.

2 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *