نتیجه نهایی کاشت مو در کلینیک تخصصی کاشت مو

نتیجه اخر کاشت مو


 امروزه افراد زیادی از مشکل ریزش موهای خود رنج می‌برند. پدیده ریزش مو ممکن است با اثرگذاری عوامل مختلف تا حد زیادی پیشرفت داشته باشد و در مواردی منجر به بی‌مویی افراد گردد اینجاست که اهمیت نتیجه نهایی کاشت مو مشخص می‌شود. در چنین مواقعی شخص به دنبال راه حلی برای برگرداندن موهای از دست رفته خود در بهترین کلینیک کاشت مو هستند.
با توجه به نتایج به دست آمده از تجربیات افراد، روش‌هایی که با به کارگیری مواد شیمیایی یا داروهای سنتی انجام می‌شوند تاثیر چندانی در درمان ریزش نداشته و اکثر اوقات پس از قطع دارو ریزش مو مجدداً آغاز می‌گردد. انجام کاشت مو امروزه طرفداران زیادی را به خود جلب نموده است، در این روش فولیکول مو به صورت دائمی داخل پوست سر فرد قرار گرفته و باعث روییدن موهای جدید می‌شود.
انجام عملیات کاشتن مو مستلزم داشتن صبر زیادی است، چرا که رسیدن به نتیجه نهایی کاشت مو از طریق این روش پس از گذشت مدت زمان معینی میسر خواهد شد. عامل‌های بسیاری در تعیین این مدت زمان دخیل هستند که از آن جمله می‌توان به جنس پوست فرد و میزان آمادگی بدن برای عملیات کاشت مو اشاره نمود.

مراحل پس از کاشت مو
منظور ار کاشت مو و مراحل ان چیست ؟

 

 به طور کلی منظور از نتیجه نهایی کاشت مو چیست؟

نتیجه نهایی کاشت مو زمانی قابل ملاحظه می‌شود که فرد متقاضی شاهد رشد طبیعی موهای خود بوده و ضخامت موهایش در حد قابل قبولی افزایش پیدا کرده باشد. از دیگر مشخصه‌های انجام موفقیت آمیز عملیات کاشت مو این است که شخص بتواند موهای خود را بدون داشتن هیچ گونه نگرانی کوتاه کند و نسبت به شانه زدن آنها اقدام نماید. کسی که کاشت مو انجام داده است دیگر نباید ریزش مو را تجربه کند و باید بتواند به راحتی انگشتان خود را در میان مو برده، آنها را لمس کند و از داشتن موهای طبیعی جدیدش لذت ببرد و بدون دغدغه رفع ریزش مو شب ها به خواب برود.

 پروسه پس از کاشت مو به چه صورت است؟

انجام عملیات مربوط به کاشت مجدد مو بر روی سر مانند هر عمل دیگری دارای دوره نقاهت است و افراد در این دوره شاهد پیشرفت در روند تثبیت و رشد موهای کاشته شده بر روی سر خود خواهند بود. بهتر است در دوران پس از کاشت مو نسبت به انجام توصیه های پزشک مربوطه اقدام نمایید تا بتوانید در بهبود سریع تر وضعیت موها موثر واقع شوید. از آنجا که بسیاری از افراد نسبت به انجام عمل کاشت مو دچار نگرانی می شوند و یک پروسه غیر قابل پیش بینی را انتظار دارند، در ادامه این مطلب توضیح مختصری در رابطه با اتفاقاتی که بعد از کاشت مو تا رسیدن به نتیجه نهایی کاشت مو به وقوع می‌پیوندد خواهیم پرداخت.

هفته اول پس از کاشت مو

در این بازه زمانی، فرد تورمی را در ناحیه کاشته شده احساس خواهد کرد و شاهد زخم هایی بر روی پوست آن قسمت از سر می‌باشد. بروز ریزش تعدادی از موها نیز در این هفته طبیعی بوده و سبب ایجاد نگرانی نمی‌شود.

ماه اول پس از کاشت مو

 افرادی که نسبت به کاشت مو اقدام کرده‌اند، می‌دانند که در ماه اول نبایستی برای به وجود آمدن تغییرات مثبت زیادی آماده شوند چرا که در این بازه زمانی ممکن است ریزش موها بیشتر از هفته اول به وقوع بپیوندد. ریختن موها در ماه اول نشان دهنده انجام موفقیت ‌آمیز عمل کاشت مو بوده و در اکثر مواقع تا آخر ماه ادامه خواهد داشت.

ماه دوم پس از کاشت مو

در این مرحله موهای جدید شروع به استراحت می کنند و با انجام این عمل باعث ذخیره انرژی توسط فولیکول‌ها می‌شود. از آنجا که در این ماه افراد تغییرات محسوسی را مشاهده نمی‌کنند ممکن است حس ناامیدی را از داشتن موهای طبیعی تجربه نمایند. داشتن یک رژیم غذایی مناسب و مغذی در این ماه از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند انرژی مورد نیاز فولیکول‌ها را تامین کند. همچنین باعث شود برای انجام رشد مو در مراحل بعدی و در نهایت نتیجه نهایی کاشت مو آماده گردند.

ماه سوم پس از کاشت مو

ادامه روند ریزش مو تا پایان این ماه نیز ادامه داشته و ممکن است با ریزش بسیاری از موهای تازه رو به رو شوید. عدم وجود ضخامت و تراکم قابل قبول در موها و میزان رشد کم آن‌ها ممکن است باعث ایجاد نگرانی و استرس در شخص شود. اما باید بدانید هنوز مدت زیادی تا رسیدن به نتیجه کاشت مو دلخواه شما باقی مانده است و باید صبر بیشتری به خرج دهید.

 ماه دهم پس از کاشت مو

حالا مدت ۱۰ ماه است که از کاشته شدن موهای جدید بر روی سر سپری شده است و تارهای مو دارای ضخامت مناسبی شده‌اند و فرد دیگر شاهد ریزش موهای خود نیست. در قسمت هایی از سر که دارای موهای جدید هستند نیز عملیات تثبیت و رشد موها کامل شده و به پایان رسیده است. در این زمان تقریباً تمام فولیکول‌ها استارت رشد خود را زده و فرد باید روز به روز شاهد افزایش رشد و ضخامت موهای خود باشد.

سال اول پس از کاشت مو

یک سال کامل از کاشتن مو گذشته است و در این زمان نتیجه نهایی کاشت مو مشاهده می‌شود و تمام فولیکول‌های کاشته شده به عملیات چرخه رشد ورود پیدا کرده‌اند. موهای تازه از تراکم و ضخامت مناسبی برخوردار شده‌اند و توانایی نگهدارندگی بالایی در پوست سر فرد را دارا خواهند بود. این روند افزایش تراکم ممکن است تا سال دوم نیز ادامه پیدا کرده و افراد با افزایش حجم موهای خود روبرو شوند و به این ترتیب افراد بسیاری نتیجه نهایی کاشت مو خود را در انتهای سال دوم می‌بینند.

طول کشیدن نتیجه نهایی پس از کاشت مو
چرا رسیدن به نتیجه کاشت مو طول میکشد؟

 

چرا رسیدن به نتیجه نهایی در کاشت مو مدت زیادی طول می‌کشد؟

سوالی که در ذهن بسیاری از افراد متقاضی برای کاشت مو مطرح می‌شود این است که دلیل سپری شدن زمان طولانی برای رسیدن به نتیجه نهایی کاشت مو چیست و چرا  افراد باید  این مدت را صبر نمایند؟ با توجه به تجربیات و اطلاعات به دست آمده از عمل کاشت مو می‌توان در پاسخ به این سوال گفت که فولیکول‌های کاشته شده در پوست سر هنگامی که وارد چرخه رشد نشده باشند، نمی‌توانند همانند موهای طبیعی عمل نموده و عملیات رشد را آغاز کنند.
ورود فولیکول‌ها به چرخه رشد معمولاً با صرف زمان زیادی همراه بوده و همچنین سلول‌های بدن انسان نیز برای پذیرفتن این فولیکول‌ها نیازمند وقت هستند تا بتوانند آن‌ها را به عنوان عضوی از بدن  قبول کنند. از طرفی فولیکول‌های تازه کاشته شده انرژی لازم و کافی را برای رشد مجدد موها نداشته و برای به دست آوردن انرژی و توانایی نیازمند گذراندن وقت و انجام عملیات لازم برای رسیدن به شرایط مورد نظر هستند البته که در این پروسه انجام یک سری فعالیت ها مانند تقویت مو در کلینیک تخصصی تقویت مو بسیار کمک کننده است .

عوامل اثر گذار بر نتیجه‌ی نهایی در کاشت مو

شاید تاکنون با افرادی که کاشت مو انجام داده‌اند و نتیجه نهایی کاشت مو را نداشته‌اند رو به ‌رو شده و علت را جویا شده باشید. در پاسخ به این ابهامات باید گفت انجام عمل کاشت مو هرچند هم که به صورت اصولی و صحیح انجام داده باشد، عوامل متفاوتی وجود دارد تا باسرعت بیشتر به نتیجه مطلوب راه پیدا کرد. از مهم ترین عواملی که در روند مثبت انجام رشد موهای کاشته شده موثر است، انتخاب یک کلینیک استاندارد و حرفه‌ای است، به این صورت با اطمینان کامل نسبت به کاشت اقدام می‌کنید. پزشکان بی‌تجربه و تازه وارد ممکن است توانایی قرار دادن صحیح فولیکول‌ها در مکان مناسب را نداشته باشند و به این ترتیب عملیات کاشت با شکست مواجه گردد.
از دیگر عوامل بسیار اثرگذار در روند کاشت مو این است که پزشک بتواند عملیات برداشت فولیکول‌ها را از بانک مو با دقت فراوانی انجام دهد تا از رسیدن صدمه به گرافت‌ها جلوگیری شود. نکات دیگری وجود دارد که باید مورد نظر قرار گیرد. نوع پوست افراد و قدرت ساخت کلاژن توسط آن، میزان ترشح هورمون در بدن هر یک از متقاضیان، انجام مراقبت‌های بعد از کاشت مو، تغذیه کامل و مناسب، تعادل در ساعات خواب و کیفیت مو هایی که برای پیوند انتخاب شده‌اند نیز می‌توانند در موفقیت آمیز بودن عمل کاشت مو تعیین کننده باشند.

منبع: bodyexpert
دیناز کلینیک

 جمع بندی

کم مویی یا بی‌مویی در زمان حال دیگر مسئله نگران کننده محسوب نشده و افراد می‌توانند با انجام عملیات ساده کاشت مو مانند دیگر افراد دارای موهای طبیعی شوند و از داشتن نتیجه نهایی کاشت مو و موهای ضخیم و بلند لذت ببرند. کاشت مو یک پروسه طولانی و طولانی است که فرد متقاضی بایستی حداقل مدت زمان یک سال را برای رسیدن به نتیجه دلخواه صبر نماید. تغییراتی که پس از انجام عمل کاشت مشاهده می‌شود در دوره‌های زمانی متفاوت به وجود می‌آید که افراد با داشتن آگاهی و اطلاعات لازم در این زمینه می‌توانند در هر یک از این بازه‌های زمانی عملیات و مراقبت‌های لازم را انجام دهند و باعث موفقیت آمیز بودن پروسه کاشت مو گردند.
از آنجا که سیستم ایمنی هر فرد با فرد دیگر متفاوت است ممکن است پذیرفتن فولیکول‌ها توسط پوست افراد مختلف در بازه‌های زمانی متفاوت انجام پذیرد و درنتیجه نمی‌توان زمان مشخص شده و معینی را برای اتمام رشد موهای جدید در نظر گرفت. اگر به دنبال انجام تخصصی و حرفه‌ای کاشت مو هستید، لازم است انتخاب کلینیک مورد نظر خود را از میان مراکز پر سابقه که از دستگاه‌های پیشرفته استفاده می‌کنند انجام دهید تا بتوانید به رضایت بخش ترین نتیجه کاشت مو ممکن دست پیدا کنید یکی از این کلینیک‌های پیشرفته کلینیک دیناز است که اماده خدمت رسانی به شما مراجعه کنندگان عزیز می‌باشد.

سوالات متداول

  •  پروسه پس از کاشت مو به چه صورت است؟
    انجام عملیات مربوط به کاشت مجدد مو در بهترین کلینیک کاشت مو بر روی سر مانند هر عمل دیگری دارای دوره نقاهت است و افراد در این دوره شاهد پیشرفت در روند تثبیت و رشد موهای کاشته شده بر روی سر خود خواهند بود. بهتر است در دوران پس از کاشت مو نسبت به انجام توصیه‌های پزشک مربوطه اقدام نمایید تا بتوانید در بهبود سریع تر وضعیت موها موثر واقع شوید.
  • به همراه کاشت مو میتوان چه کارهایی جهت رشد سریع تر مو انجام داد؟
    شما می‌توانید پس از کاشت مو و در پروسه‌ بهبود خود در کلینیک تخصصی تقویت مو به رسیدگی فولیکول‌های موی خود بپردازید.

2 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *