سر یک مرد قبل و بعد از کاشتن مو

فصل مناسب مناسب کاشت مو دقیقا زمانی معلوم می‌شود که به تمام مزایا و معایب کاشت در هر چهار فصل بپردازیم. در گذشته‌ای نه چندان دور آقایان از کم پشتی مو و گاهی کچلی خود رنج می بردند و راهی برای درمان آن نداشتند.

در صورتی که امروزه هر کسی می‌تواند با انجام یک عمل سرپایی و کاشت مو در بهترین کلینیک کاشت مو، این عیب را به طور کامل از بین ببرد. اما سؤال اصلی اینجاست که در چه فصلی بهتر است مو بکاریم؟
حال ما به جای آن که فصل مناسب کاشت مو را به شما معرفی کنیم قصد داریم به مزایا و معایب کاشت مو در هر یک از چهار فصل سال اشاره کنیم. بدین ترتیب به راحتی و با دلیل و منطق متوجه زمان مناسب برای انجام کاشت مو خواهید شد.

 

خط کشی مو سر یک آقا برای تعیین فصل مناسب کاشت مو

بررسی تاثیر فصل ها در کاشت مو

در چند هفته اول پس از کاشت مو باید مراقبت های لازم را انجام دهید تا دچار عفونت نشوید. همچنین آب و هوای مناسب می تواند باعث بهبودی سریع تر شما شود. برای آنکه با تأثیر فصل‌ها در کاشت مو آشنا شوید قصد داریم به ذکر مزایا و معایب انجام این عمل زیبایی در فصل های مختلف می‌پردازیم.

کاشت مو در فصل بهار

فصل بهار در ایران فصلی است که در ماه ابتدایی آن شرایط آب و هوایی به طوری است که هم بارش باران در آن وجود دارد و هم خنکی هوا کاملاً حس می‌شود. این خنکی هوا در فصل بهار باعث می‌شود  زخم‌هایی که در پوست سر شما ایجاد شده است، دچار سوزش نشوند و زودتر بهبود پیدا کنند. البته مواظب باران‌های بهاری باید بود، ز‌یرا ممکن است باعث ایجاد عفونت در پوست سر شوند. می‌توان گفت بهار فصل مناسب کاشت مو است به شرطی که همیشه چتر یا کلاهی نرم به همراه داشته باشید.

کاشت مو در تابستان

کاشت مو در فصل تابستان بستگی به محل زندگی فرد دارد. اگر فردی در مناطق جنوبی کشور هست که آب و هوای گرم و خشک دار د بهتر است در این فصل عمل کاشت را انجام ندهد.

زیرا گرمای هوا در این فصل بیش از اندازه است و به زخم و پوست سر فرد آسیب می‌رساند. و بطور کلی با توجه به وضعیت جغرافیایی کشور ایران تابستان فصل مناسب کاشت مو نیست.

کاشت مو در فصل پاییز

این فصل نیز مانند فصل بهار فصل مناسب کاشت مو  است. علت هم این است که در این فصل گرمای هوا کمتر شده و پوست سر دچار آفتاب سوختگی نمی‌شود. البته باید دقت داشت که برای کاشت مو در فصل پاییز بهتر است که در اواسط این ماه یعنی آبان ماه به بعد اقدام به کاشت را انجام دهید تا از گرمی هوا کاسته شده و شرایط مساعد تر شود.

 

قبل و بعد از کاشتن مو برای یک آقا

کاشت مو در فصل زمستان

اگر گرمایی هستید و تعریق شما زیاد است به شما توصیه می‌کنیم در فصل زمستان مو بکارید. زمستان فصل مناسب کاشت مو برای افرادی است که تعریق زیاد دارند یا گرم مزاج هستند.

زیرا با سرد شدن هوا فرد کمتر نیاز به استحمام پیدا می‌کند و سر نیاز به شست و شو کمتری پیدا می‌کند. در این فصل کسی که بع تازگی کاشت مو انجام داده است باید مواظب بارش برف و باران و زخم‌های سر خود باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود که فرد همیشه چتر به همراه داشته باشد و در به علت سرما زیاد در معرض نور آفتاب قرار نگیرد.

بهترین فصل مناسب کاشت مو چه زمانی است؟

تا اینجا به مزایا و معایب کاشت مو در چهار فصل سال پرداختیم اما بالاخره کدام فصل مناسب کاشت مو است؟ در واقع نمی‌توان پاسخی قطعی به این پرسش داد زیرا در کشور ما یعنی ایران مناطق مختلف شرایط آب و هوایی گوناگونی دارند. بعنوان مثال در مناطق شمال غربی که آب و هوا سرد است، فصل زمستان برای کاشت مو مناسب نیست زیرا سرمای بیش از اندازه و بارش مداوم برف و باران برای فردی که تازه مو کاشته است می‌تواند آسیب زا باشد.

و یا در مناطق جنوبی کشور که هوا بسیار گرم است فصل بهار و تابستان فصل مناسبی برای کاشتن مو نیست و به افرادی که در آن نقاط زندگی می‌کنند معمولاً پیشنهاد می‌شود که در فصل پاییز و زمستان عمل کاشت مو را انجام دهند.
در پایان باید گفت که برای انتخاب فصل مناسب کاشت مو باید شرایط مکانی هر فرد به صورت جداگانه بررسی شود. هرچند که متخصص کلینیک تخصصی کاشت مو نیز خود به شرایط آب و هوایی که فرد در آنجا زندگی می‌کند آگاه است و اگر فرد در فصل نامناسبی بخواد عمل کاشت را انجام دهد او را منع می‌کند.

جمع بندی

برای انتخاب فصل مناسب کاشت مو باید با پزشک خود حتماً مشورت نمایید تا با توصیه او در فصل مناسب کاشت مو را انجام دهید. اگر قصد مسافرت دارید حتما او را از شرایط آب و هوایی مکان مورد نظر آگاه سازید تا توصیه های لازم را از او دریافت کنید.  کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دیناز نیز در این مسیر با پزشکان متخصص خود همراه شماست تا در صورت نیاز به مشاوره و یا انجام خدمات رفع ریزش مو مراجعه و خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

منبع: hairsure
دینازکلینیک

سوالات متداول

  • آیا فصل در کاشت مو و نتیجه آن تاثیر دارد؟
    بله و این به شرایط آب و هوایی محل زندگی فرد ربط دارد،در مناطق گرمسیر در فصل تابستان نباید کاشت مو انجام داد و در مناطقی که هوا بسیار سرد است بهتر است در فصل زمستان کاشت مو انجام نشود.
  • برای این که نتیجه کاشت مو را در عید نوروز مشاهده کنیم چه فصلی باید برای کاشت مو اقدام کنیم؟
    برای عید نوروز اگر می‌خواهید که ظاهری آراسته و موهایی زیبا به عیددیدنی بروید، فصل پاییز هوا بسیار معتدل همراه با بارش‌های پراکنده است. در نتیجه زخم‌ها زودتر بهبود پیدا می‌کنند. همچنین در این فصل از سال خبری از تعریق و آفتاب سوختگی نیست. هرچند که در نهایت زمان دقیق کاشت مو را پزشک متخصص باید تعیین کند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *