عوارض پس از کاشت ابرو

عوارض پس از انجام کاشت


عوارض کاشت ابرو و نشانه های آن از جمله موارد نگران کننده ای است که باعث می شود تا افراد برای کاشت ابرو به کلینیک تخصصی کاشت ابرو، مراجعه نکنند. اما عوارض کاشت ابرو چه مواردی هستند؟ در این مقاله به بررسی این موارد می پردازیم.

 

 

عارضه کاشت ابرو بر صورت یک خانم

 

 

رایج‌ترین عوارض کاشت ابرو چیست؟

بعد از کاشت ابرو، ممکن است که دچار عوارض جانبی شوید. برخی از این عوارض، به صورت نادر رخ می دهند و موقتی هستند؛ با این حال، در صورت بروز عوارض جانبی بعد از کاشت ابرو، همانند کاشت مو در کلینیک تخصصی کاشت مو باید در اسرع وقت به پزشک مورد نظر خود مراجعه کنید. رایج ترین عوارض کاشت ابرو، در صورت مراجعه به مراکز نامعتبر، شامل موارد زیر است:

 

قرمزی و التهاب پوست

هر نوع جراحی، خطر قرمزی و التهاب پوست را به همراه دارد. کاشت ابرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. به طور معمول، قرمزی پوست، بعد از گذشت چند روز از بین خواهد رفت؛ بنابراین، به منظور ‏رفع قرمزی پوست لازم نیست که سراغ روش درمان خاصی بروید. در صورتی که با گذشت زمان، قرمزی برطرف ‏نشود، باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک، به منظور برطرف کردن مشکل قرمزی پوست، از روش های درمانی ‏متفاوت استفاده می کند.‏

 

احساس درد

یکی از رایج ترین عوارضی که بعد از کاشت ابرو رخ می دهد، بروز درد است. به منظور تسکین درد، داروهای ‏مختلف برای بیمار تجویز می شود. این داروها می توانند میزان درد را تا حد زیادی کاهش دهند. به طور معمول، ‏پزشک معالج، روش هایی را برای تسکین درد به شما پیشنهاد می کند.

 

‏ظاهر غیرعادی ابروها بعد از رشد موها

موی سر و ابرو، مشابهت کاملی با یکدیگر دارند. زاویه رشد موی سر با ابرو متفاوت است. علت تفاوت این است که مو در بخش های مختلف ابرو، در جهت های متفاوتی رشد می کند. جهت رشد ابرو، در بخش های مختلف ابرو، با یکدیگر تفاوت دارد. به همین دلیل، ظاهر ابرو بعد از رشد ابروها غیرعادی به نظر می رسد.

تجربه و مهارت پزشک در ‏انتخاب زاویه و جهت مناسب کاشت ابرو، باعث می شود که موهای کاشته شده با موهای طبیعی ابرو سازگاری ‏بیشتری داشته باشند؛ بنابراین، باید در انتخاب کلینیک کاشت ابرو نهایت دقت را داشته باشید‎.‎‏ البته، بعد از ‏مدتی، ابروها ظاهر بهتری خواهند داشت. موهای کاشته شده در محل ابرو پس از رشد، در ابتدا نازک هستند. اما ‏بعد از ۵ تا ۶ ماه، این موها ضخیم می شوند‎.‎

 

تفاوت رنگ بین موهای پیوندی و طبیعی ابرو

یکی از عوارض کاشت ابرو این است که تفاوت در رنگ بین ابروها مشاهده می شود؛ چون، موهای طبیعی ابرو با موی پیوند زده شده، مشابهت یکسانی ندارند. البته، این عارضه به ندرت رخ ‏می دهد. ‏

 

تورم ناحیه کاشت ابرو

از عوارض دیگر کاشت ابرو، می توان به تورم اشاره کرد. این عارضه، به خودی خود، برطرف می شود. اگر ظرف ۲۴ ‏ساعت میزان تورم کاهش پیدا نکرد، باید به پزشک مراجعه کنید. انجام ورزش شدید و خم کردن سر، جزو ‏فاکتورهای افزایش دهنده میزان تورم است. ‏برخی از پزشکان، به منظور کاهش تورم پس از کاشت ابرو، استفاده از پماد و داروهای مختلف را به افراد پیشنهاد می کنند.

 

خارش ناحیه کاشت یا برداشت ابرو

یکی از عوارض دیگر کاشت ابرو، خارش در ناحیه کاشت است. البته، این خارش می تواند نشانه بهبود زخم ‏نیز ‏باشد. به شما توصیه می کنیم که از دستکاری ناحیه کاشت ابرو خودداری کنید. از آنجایی که ‏فولیکول‌های ‏کاشته شده شل هستند، خارش و فشار روی آن‌ها، باعث بروز آسیب جدی می شود‎.‎‏ در صورت ادامه ‏دار بودن خارش، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. این عارضه پس از ظرف بازه زمانی کوتاهی از بین می رود.‏

 

پوسته پوسته شدن ناحیه کاشت ابرو

یکی از عوارض کاشت ابرو، پوسته پوسته شدن ناحیه کاشت است. این عارضه به طور معمول، حدود ۳ الی ۷ روز ‏بعد از کاشت ابرو ظاهر می شود. دستکاری محل کاشت، باعث می شود که روی فولیکول مو فشار وارد شود. ‏بنابراین، از این کار خودداری کنید. این عارضه، به مرور زمان از بین می رود. ‏

 

فولیکولیت ابروها

التهاب فولیکول های محل کاشت یا فولیکولیت، جزو سایر عوارض کاشت ابرو است. این عارضه، به طور معمول پس از انجام جراحی های مختلف رخ می دهد. عارضه فولیکولیت، با سایر ‏علائم، مانند: آکنه و جوش نیز همراه است. به طور معمول، پزشک برای کاهش این عارضه، استفاده از پماد آنتی ‏بیوتیک را به مدت ۳ بار در طول روز پیشنهاد می کند. ‏

 

ریزش موها در ناحیه کاشت و برداشت

پس از کاشت ابرو، احتمالاً، دچار مشکل ریزش ابرو می شوید. به طور معمول، پس از ۲ الی ۳ هفته از کاشت ‏ابرو، ریزش ابرو شروع می شود. البته، این مشکل موقتی است. پس از گذشت زمان، ‏موهای ابرو دوباره رشد ‏خواهند کرد.‏ البته، در صورت انجام کاشت ابرو در کلینیک دیناز، احتمال بروز عوارض جانبی، مانند: ریزش مو در ناحیه کاشت و برداشت کمتر است.

 

رشد نامنظم ابروها

رشد نامنظم ابروها، از عوارض کاشت ابرو در کلینیک های نامعتبر است. ابرو، پس از کاشت، ممکن است که به شکل نامنظم و در جهات مختلف رشد کند. بنابراین، به منظور پیشگیری از بروز این عارضه، در انتخاب کلینیک کاشت ابرو دقت کنید.

 

رشد کم ابروها

رشد ابروها، پس از کاشت، ممکن است که متوقف شود. پزشکان، داروهایی به منظور تقویت رشد ابرو برای فرد تجویز می کنند. عارضه رشد کم ابروها، به ندرت، پس از کاشت ابرو رخ می دهد؛ بنابراین، جای نگرانی نیست.

 

احساس بی‌حسی

پس از جراحی کاشت ابرو، شاید فرد علائمی مانند: بی حسی را احساس کند. این عارضه دائمی نیست. بنابراین، لازم نیست که نگران بی حسی پس از کاشت ابرو باشید.

 

 

دختری که کاشت ابرو انجام داده

 

جمع بندی

آیا می دانید که کاشت ابرو همیشه با عوارض جانبی همراه نیست؟ شما می توانید با مراجعه به کلینیک های معتبر، امکان ایجاد عوارض بعد از کاشت ابرو را به حداقل برسانید. اگر به کلینیک های نامعتبر و غیرمجاز برای کاشت ابروهای خود مراجعه کنید، شاید دچار عوارضی مانند: خارش، قرمزی، التهاب پوست و… شوید. این عوارض، گاهی اوقات، پس از گذشت بازه زمانی طولانی برطرف می شوند. بنابراین، حتماً در انتخاب بهترین کلینیک برای کاشت ابرو دقت کنید.

کلینیک های مختلفی در زمینه کاشت ابرو فعالیت می کنند. قبل از اینکه تصمیم به انتخاب کلینیک مورد نظر بگیرید، باید درباره آن مرکز، تحقیقاتی انجام دهید. شما می توانید با مراجعه حضوری به کلینیک مورد نظر خود، از نمونه کارهای انجام شده توسط متخصصین آن مرکز، دیدن کنید. کلینیک تخصصی دیناز، یکی از بهترین کلینیک های ارائه دهنده خدماتی مانند: کاشت ابرو است.

سوالات متداول

  • عوارض کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو علاوه بر مزایا و خوبی های زیادی که دارد بی مشکل نیست در ادامه به چند مورد از عوارض و معایب کاشت ابرو میپردازیم.

تورم و کبودی

درد یا بی حسی

ظهر غیر طبیعی ابروها

خارش ابروها

خونریزی در ابرو

عفونت در ابرو

ریزش ابروها

 

  • کاشت ابرو برای همه دارای عوارض است ؟

خیر در صورتی که در بهترین کلینیک کاشت ابرو ، جراحی کاشت ابرو را انجام بدهید دچار عوارض بعد از کاشت نخواهید شد .

2 Comments

    • سلام وقتتون بخیر
      این باعث افتخار ما است که توانستیم میزبان شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *