ریزش پس از کاشت مو

چرا پس از کاشت ریزش مو میگیریم ؟


کاشت مو، در کلینیک تخصصی کاشت مو یکی از کارهای زیبایی رایج و پرطرفدار برای برگرداندن موهای از دست رفته است. بسیاری از افرادی که به سراغ کاشت مو می روند، توقع دارند که دیگر بعد از کاشت مو دچار مشکلاتی نظیر ریزش مو نشوند؛ ولی واقعیت این است که ریزش پس از کاشت مو یکی از رایج ترین عوارض شایع این عمل است.

باید بدانید که ریزش مو تا مدتی بعد از کاشت مو جای نگرانی ندارد و یک امر کاملاً طبیعی است. پس از عمل زیبایی کاشت مو، بدن به طور طبیعی به این شوک واکنش نشان داده و بر اثر آن، موها دچار ریزش می شوند. این شوک، ناشی از انتقال فولیکول ها از قسمت کم تراکم سر به قسمت های پر تراکم تر بوده و کاملاً موقتی است. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی مجدداً فولیکول های مو رشد می کنند.

ریزش پس از کاشت مو نشانه آسیب به فولیکول مو نیست؛ بلکه نشان دهنده صحت روند کاشت و آغاز فرآیند ترمیم موها است. جلوگیری از وقوع این شوک امکان پذیر نیست و باید با صبر و شکیبایی اجازه دهید که این دوره ریزش مو به پایان برسد.

 

در این مطلب از «کلینیک دیناز» قصد داریم به بحث ریزش مو بعد از کاشت بپردازیم. اگر قصد کاشت مو دارید و می خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید یا عمل کاشت مو را انجام داده اید و با مساله ریزش مواجه شده اید، لطفاً تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید

ما در اینجا همه چیزهایی که باید درباره ریزش پس از کاشت مو بدانید را برای شما توضیح می دهیم تا دیگر درباره این موضوع نگرانی نداشته باشید.

 

ریزش موهای طبیعی سر
ریزش موهای طبیعی و غیر پیوندی پس از کاشت مو

 

 

 

بیشتر بخوانید : نتایج و ماندگاری کاشت ابرو

 

 

ریزش موهای طبیعی و غیر پیوندی سر

بیشتر مردم می خواهند موهایی سالم و ضخیم و پرپشت داشته باشند. ریزش مو یک فرآیند طبیعی است؛ ولی از دست رفتن حجم زیادی از موها در یک زمان کوتاه مشکل ساز و غیرطبیعی است. مواردی مانند عفونت‌ یا بیماری قارچی، کمبود مواد مغذی، وراثت، استرس، مصرف دارو و غیره موجب ریزش موی سر می شوند.

رشد مو، یک فرآیند چرخه ای است. موی سر انسان به صورت مرحله ای رشد کرده و سپس می ریزد. در سر هر انسان در حدود صد هزار تار مو وجود دارد. افراد به طور متوسط در طی روز در حدود 50 تا 100 تار مو از دست می دهند. این میزان ریزش مو تا حدی طبیعی و متفاوت از ریزش پس از کاشت مو است.

 

مراحل ریزش موی طبیعی

مو دارای یک چرخه رشد طبیعی است. مراحل این چرخه رشد با اسامی آناژن، کاتاژن و تلوژن نامگذاری شده است. در مرحله آناژن که مرحله فعال مو است و ۲ تا ۶ سال طول می کشد، موها در هر ۲۸ روز حدوداً یک سانتی متر رشد می کنند. مرحله کاتاژن یا مرحله انتقالی، در حدود ۲ الی ۳ هفته طول می کشد و تقریباً ۳ درصد کل موها در یک زمان مشخص در این مرحله قرار دارند. در این مرحله رشد رشته مو متوقف می شود. ممکن است در یک زمان مشخص، هر یک از موهای سر در یکی از این مراحل قرار داشته باشند.

باید بین ریزش مو به صورت طبیعی و ریزش پس از کاشت مو تفاوت قائل شد. مرحله تلوژن یا مرحله استراحت، مرحله ای است که بیشترین ریزش مو در این مرحله رخ می دهد. حدوداً ۶ الی ۸ درصد کل موها در این مرحله قرار می گیرند و تقریباً ۱۰۰ روز در این مرحله می مانند. در این مدت، در حدود 50 تا 100 تار مو در هر روز می ریزد.

 

ریزش پس از کاشت مو از چه زمانی شروع می‌شود؟

بعد از عمل کاشت مو، احتمالاً با ریزش مو مواجه خواهید شد و این مورد کاملاً طبیعی است و نباید بابت چنین مساله ای نگران شوید. ریزش پس از کاشت مو از هفته دوم تا هشتم پس از پیوند آغاز می شود. این ریزش بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی به پایان می رسد و رشد فولیکول های جدید شروع می شود.

 

چه زمانی ریزش پس از جراحی کاشت مو اغاز میشود؟
ریزش موها پس از کاشت مو چه زمانی اغاز میشود؟

 

ریزش موهای کاشته شده پس از کاشت مو

ریزش مو در هفته اول بعد از کاشت، فقط به ساقه مو مربوط است و ارتباطی به فولیکول های مو ندارد. در این زمان، فولیکول ها محکم در درون بافت پوست سر قرار دارند و از ریشه جدا نمی شوند.

حدوداً یک هفته بعد از عمل، رشد موقتی موهای پیوندی آغاز می شود. پس از این مرحله، رشد موها متوقف شده و ریزش از ساقه آغاز می شود و حدود یک تا چهار هفته طول می کشد. پس از اتمام دوره ریزش پس از کاشت مو، موها به مدت 3 ماه در فاز استراحت قرار می گیرند و از ماه چهارم به بعد رشد طبیعی موها رخ می دهد.   

موهای کاشته شده، بعد از گذشت حدود هشت الی نه ماه به چرخه رشد طبیعی خود رسیده و ضخامت بیشتری نسبت به موهای دیگر پیدا می کنند. همین امر موجب ایجاد پوشش بهتر در نواحی کم پشت سر می شود. ممکن است در سال اول، به علت زخم های روی سر پس از کاشت، موها حالت فر خورده داشته باشند؛ ولی پس از مدتی موهای طبیعی ظاهر می شوند.

بنابراین، نگرانی درباره ریزش پس از کاشت مو کاملاً بی مورد است و شما به زودی از ظاهر زیبا و پرپشتی موهای خود لذت خواهید برد.

 

 

روش های جلوگیری از ریزش مو پس از کاشت مو

همانطور که گفته شد، ریزش مو پس از کاشت یک امر طبیعی و اجتناب ناپذیر است که در اکثر زیباجویان رخ می دهد. خوشبختانه راه هایی برای کاهش این عارضه یعنی رفع ریزش مو وجود دارد. بهتر است توصیه ها و مراقبت های بعد از کاشت مو را جدی بگیرید و بر اساس توصیه های پزشک رفتار کنید. پزشکان برای کاهش میزان ریزش پس از کاشت مو، مواردی را پیشنهاد کرده اند که در ادامه به آنها پرداخته می شود.

  • وضعیت تغذیه فرد دارای تاثیر مهمی بر سلامت و رشد موها است. توصیه شده که از دو ماه قبل از کاشت تا شش ماه پس از آن، در رژیم غذایی خود از مواد غذایی سالم و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی استفاده کنید. در این زمان، استفاده از مواد غذایی یا مکمل های حاوی ویتامین ‌های B12، B5، D، E و بیوتین را فراموش نکنید.
  • بهتر است کاشت مو بعد از سنین 30 سالگی انجام شود. چون در این زمان ثبات هورمونی موجب به حداقل رسیدن میزان ریزش موها می شود.
  • برنامه خواب و استراحت خود را تنظیم کنید.
  • برای استحمام از آب ولرم استفاده کنید؛ زیرا آب گرم موجب باز شدن منافذ و افزایش ریزش مو می شود.
  • مصرف روغن ‌های طبیعی مانند کنجد، زیتون، نارگیل به جای روغن‌ صنعتی را فراموش نکنید. با استفاده از ماهی، 2 تا 3 بار در هفته یا مصرف کپسول امگا 3، اسیدهای چرب غیراشباع مورد نیاز بدن خود را تامین کنید.

در اینجا به مهمترین توصیه ها برای کاهش ریزش پس از کاشت مو اشاره شد؛ در ادامه روش های تقویت مو پس از کاشت ارائه می شود.

 

روش های تقویت مو پس از کاشت مو

ریزش موها پس از کاشت کاملاً طبیعی بوده و بیشتر بیماران این ریزش را تجربه می کنند. برای کاهش این ریزش روش هایی در کلینیک تخصصی تقویت مو  وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود:

 

انجام پلاسما تراپی و رفع ریزش مو
نمایی از انجام پی ار پی

 

پلاسما درمانی  (PRP)

پلاسما درمانی یا پی آر پی، یکی از روش های موثر برای به حداقل رساندن میزان ریزش موها است. از این روش برای تقویت ریشه موها استفاده می شود و فاکتورهای فعال موجود در خون فرد استخراج و به پوست سر تزریق می شود. استفاده از این روش به میزان زیادی به کاهش ریزش پس از کاشت مو و بهبود روند ترمیم زخم ها کمک می کند.

 

مزوتراپی

مزوتراپی نیز یکی دیگر از متدهای تقویت مو است. برخی بیماران نسبت به داروهای تجویز شده توسط پزشک حساسیت دارند. در چنین افرادی، استفاده از مزوتراپی برای درمان ریزش موها و تقویت آنها توصیه می شود. در صورت تمایل به انجام این کار می توانید از ماه چهارم بعد از کاشت مو، برای اینکار اقدام کنید.

در این روش، یک محلول ویژه به لایه میانی پوست سر تزریق می شود. این محلول حاوی بیوتین، ویتامین‌های گروه A، ویتامین B، سلنیوم، روی و داروهای مغذی مانند سیلیکون می باشد و در کاهش ریزش پس از کاشت مو موثر است.

 

ماینوکسیدل

دارودرمانی یکی از راهکارهای کمک به کاهش ریزش مو است. در این روش، از یک نوع دارو با نام ماینوکسیدل استفاده می شود. این دارو موجب افزایش رشد مو شده و نتایج استفاده از آن ظرف مدت چهار تا شش ماه پس از استفاده ظاهر می شود. معمولاً این دارو برای افراد زیر 30 سال یا افرادی که مدت زمان کمتری درگیر ریزش مو بوده اند، بیشتر جواب می دهد.

 

جمع بندی

مراجعه به کلینیک های تخصصی با کادر مجرب و مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان، به کاهش نگرانی شما از عوارض کاشت مو مانند ریزش پس از کاشت مو و اطمینان از نتیجه مطلوب بعد از کاشت کمک می کند. کلینیک دیناز متخصص زیبایی، پوست و کاشت مو با پیشرفته ترین دستگاه های تخصصی و همکاری برترین متخصصان پوست و مو آماده ارائه خدمات به زیباجویان عزیز می باشد. لطفاً برای دریافت مشاوره و تعیین نوبت با ما تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  • علت های ریزش مو پس از انجام کاشت مو چیست ؟

کاشت مو، در کلینیک تخصصی کاشت مو یکی از کارهای زیبایی رایج و پرطرفدار برای برگرداندن موهای از دست رفته است. بسیاری از افرادی که به سراغ کاشت مو می روند، توقع دارند که دیگر بعد از کاشت مو دچار مشکلاتی نظیر ریزش مو نشوند؛ ولی واقعیت این است که ریزش پس از کاشت مو یکی از رایج ترین عوارض شایع این عمل است این ریزش مو به هیچ وجه نشان آسیب جدی نیست و اتفاقا نشانگر درستی انجام روش درمانی و شروع فرایند بهبودی و ترمیم موها است.

 

  • روش های تقویت مو پس از کاشت مو چیست ؟

تقویت مو در کلینیک تخصصی تقویت مو بسیار تاثیر گذار است همینطور به روند بهبود کاشت نیز کمک شایانی میکند که شامل : پلاسما تراپی ( PRP ) ، مزوتراپی در کلینیک تخصصی مزوتراپی و ماینوکسیدل میباشد .

 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *