راهنمای-جامع-برای-جراحی-زیبایی-پلک

 
 

بلفاروپلاستی نوعی جراحی زیبایی و درمانی است که می تواند سبب ترمیم و بهبود پلک های افتاده شود. جراحی پلک ممکن است شامل برداشتن پوست، ماهیچه ها و چربی اضافی باشد. با افزایش سن، پلک ها کشیده و ماهیچه های نگهدارنده چشم ها ضعیف می شوند. در نتیجه، چربی اضافی ممکن است در بالا و پایین پلک ها جمع شده و باعث افتادگی ابروها، افتادگی پلک فوقانی  و پایینی و کیسه های زیر چشم شود.

افتادگی شدید پوست اطراف چشم علاوه بر اینکه سبب ظاهر پیرتر فرد می شود، می تواند دید جانبی (دید محیطی) فرد، به ویژه قسمت های فوقانی و بیرونی میدان دید را کاهش دهد. این عمل همچنین می تواند مشکلات بینایی را کاهش داده یا به طور کلی از بین ببرد و  سبب جوانتر و هوشیارتر شدن چشم های فرد گردد.

برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا بلفاروپلاستی برای شما مناسب است یا نه باید بدانید که انتظار شما از این عمل چیست و با مزایا و معایب آن به طور کامل آشنایی پیدا کنید. این مقاله به تمامی این موارد خواهد پرداخت. پس با ما همراه باشید.

چه افرادی کاندیدای خوبی برای بلفاروپلاستی هستند؟

جراحی پلک در درجه اول برای افرادی مناسب است که دنبال درمان های ضد پیری هستند. شلی و افتادگی پوست اطراف چشم ها بخشی طبیعی از افزایش سن است، اما با مشاهده چنین عوارضی، ممکن است این نوع جراحی را در نظر بگیرید. در صورتی که کیسه های قابل توجهی در زیر چشم ها وجود داشته باشد یا ابروهایشان شروع به افتادگی کند ، داوطلبان به دنبال بلفاروپلاستی می روند.

برای برخی از افراد ، انجام جراحی بلفاروپلاستی صرفا جنبه درمانی دارد، چرا که ممکن است به دلیل افتادگی پوست پلک، بینایی آن ها را تحت تاثیر قرار دهد. برای کاهش خطر عوارض جراحی پلک، در صورت عدم استعمال دخانیات و نداشتن بیماری های مزمن، هر کسی می تواند کاندید این جراحی باشد.

چه آمادگی هایی قبل از جراحی بلفاروپلاستی باید صورت گیرد؟

آمادگی هایی که قبل از جراحی پلک باید صورت گیرد پیچیده است.

اول از همه اینکه باید به یک مشاوره اولیه با یک جراح پلاستیک مراجعه کرده تا نگرانی ها و نتایج مورد نظر پلک های خود را مورد بحث قرار دهید. همچنین باید از جراح بخواهید تا به تمام سوالات شما درباره این جراحی پاسخ دهد تا هر گونه نگرانی و ترس برطرف گردد.

دوم اینکه باید آزمایش هایی انجام شود. یک معاینه فیزیکی برای مشاهده و اندازه گیری چشم ها انجام می شود. آزمایش بینایی و غدد اشکی نیز انجام می شود. در نهایت، پزشک با گرفتن عکس از پلک ها، به انجام جراحی می پردازد. نکته حائز اهمیت این است که فرد باید در مورد داروهای مصرفی خود به جراح خود اطلاع دهد. این داروها شامل موارد زیر است :

  • داروهای بدون نسخه
  • مکمل های گیاهی
  • داروهای تجویزی

به احتمال زیاد از فرد خواسته می شود که مصرف هر چیزی که خطر خونریزی را افزایش می دهد، مانند ایبوپروفن (Advil ، Motrin) یا وارفارین باید متوقف شود.

چند هفته قبل از عمل بلفاروپلاستی مصرف هر نوع دخانیات باید ترک شود.

جراحی بلفاروپلاستی چگونه انجام می شود؟

بلفاروپلاستی به صورت سرپایی انجام می شود. این بدان معناست که می توان مدت کوتاهی پس از عمل به خانه بازگشت.

بیهوشی عمومی فقط برای برخی افراد استفاده می شود. جراح معمولاً از یک ماده بی حس کننده برای تزریق به پلک ها استفاده می کند.

ابتدا جراحی از پلک های بالا صورت می گیرد. جراح با استفاده از ایجاد یک برش کوچک، پوست اضافی و همچنین ماهیچه ها و گاهی چربی را از بین می برد. برخی از این بافت ها ممکن است قبل از بستن، به مناطق دیگر اطراف چشم منتقل شوند.

 
 
نحوه جراحی بلفاروپلاستی
جراحی بلفاروپلاستی چگونه انجام داده میشود؟

 

بلفاروپلاستی پلک تحتانی معمولاً شامل برداشتن چربی است که به ایجاد کیسه های زیر چشم کمک می کند و همچنین گاهی اوقات برداشتن مقدار کمی از پوست. این برش ممکن است در قسمت داخلی پلک یا خارج در زیر مژه های پایینی انجام گیرد. در برخی افراد، پلک پایین ممکن است به اسکلت استخوانی محکم شده باشد.

چه مراقبت هایی پس از بلفاروپلاستی باید صورت گیرد؟

 
  • بهبودی از عمل بلفاروپلاستی در مقایسه با سایر انواع جراحی ها نسبتاً کوتاه است. پس از عمل، فرد بلافاصله به اتاق ریکاوری منتقل می شود.
  • فرد پس از جراحی پلک باید چند روز استراحت کند.
  • تورم و درد پس از عمل طبیعی است. ممکن است پزشک برای تسکین این علائم مصرف ایبوپروفن را توصیه کند. برطرف شدن کامل این علائم ممکن است یک یا دو هفته طول بکشد.
  • باید از کیسه آب سرد استفاده شود.
  • تاری دید و حساسیت به نور نیز از عوارض جانبی احتمالی کوتاه مدت هستند. اگر این علائم بیش از یک یا دو روز طول کشید باید فرد به پزشک خود مراجعه نماید.
  • بعد از جراحی پلک فرد نمی تواند دو هفته از لنزهای تماسی استفاده کند.

جراحی پلک چه عوارضی می تواند داشته باشد؟

همه جراحی ها می توانند خطر خونریزی، کبودی و عفونت را به همراه دارند. لخته شدن خون نیز یک خطر نادر، اما جدی است.

سایر خطرات و عوارض عبارتند از :

  • آسیب ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید
  • خارش در ناحیه دور چشم
  • ناتوانی در بستن چشم ها
  • آسیب عضلانی
  • خشکی چشم
  • تاری دید
  • زخم

 

جمع بندی 

بلفاروپلاستی یا همان جراحی پلک کلینیک دیناز جز جراحی های کم ریسک است اما توجه داشته باشید که بهتر است که توسط پزشکانی متخصص و حاذق انجام شود ، معتبرترین کلینیک زیبایی با داشتن پزشکانی متخصص و حرفه ای شما را تا گرفتن بهترین نتیجه همراهی میکنند.

 

سوالات متداول

  • جراحی بلفاروپلاستی چگونه انجام می شود؟

بلفاروپلاستی به صورت سرپایی انجام می شود. این بدان معناست که می توان مدت کوتاهی پس از عمل به خانه بازگشت.

بیهوشی عمومی فقط برای برخی افراد استفاده می شود. جراح معمولاً از یک ماده بی حس کننده برای تزریق به پلک ها استفاده می کند.

ابتدا جراحی از پلک های بالا صورت می گیرد. جراح با استفاده از ایجاد یک برش کوچک، پوست اضافی و همچنین ماهیچه ها و گاهی چربی را از بین می برد. برخی از این بافت ها ممکن است قبل از بستن، به مناطق دیگر اطراف چشم منتقل شوند.

 

  • ایا کاشت ابرو هم در کلینیک دیناز انجام میشود ؟

بله ، جراحی کاشت ابرو در کلینیک تخصصی کاشت ابرو دیناز توسط پزشکان متخصص و به روز ترین دستگاه های حال حاضر در دنیا انجام میشود .

 

 

 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *