تقویت موهای مردان چطور انجام میشود ؟

راه های تقویت موهای مردان


تقویت موهای مردان از دغدغه‌های اصلی بیشتر مردان در زندگی مدرن شـده است. مردان در مواجهه با مشکلاتی مانند: ریزش مو قرار دارند. پیری، یکی از دلایل ریزش و نازک شدن موها است. خوشبختانه، اغلب امکان رشد مجدد موهای نازک و ایجاد موهای پرتر و حجیم‌تر وجود دارد. ضخامت موهای شما، به محصولاتی که استفاده می کنید، مدل مو، نحوه شانه زدن، داروهای مصرفی و … بستگی دارد. شما می‌توانید با در نظر گرفتن راهکارهای مختلف، ریزش مو را درمان کرده و موهای خود را در کلینیک تخصصی تقویت مو ، تقویت کنید. در این مطلب، به بررسی راه های تقویت موهای مردان می‌پردازیم. با به کار بردن هر یک از این روش ها می توانید موهای خود را تقویت و پرپشت کنید.

ریزش مو با الگوی مردانه چطور است ؟
ریزش مو با الگوی مردانه چطور است ؟

ریزش مو با الگوی مردانه چیست ؟

ریزش مو با الگوی مردانه، باعث از دست دادن مو در قسمت‌های جلو و وسط سر می‌شود. با استفاده از روش‌های مختلف، می‌توان از ریزش مو با الگوی مردانه جلوگیری کرد. افزایش هورمون تستوسترون می‌تواند جزو دلایل ریزش موی مردانه باشد. بنابراین، با چکاپ هورمون تستوسترون می توانید از ریزش مو با الگوی مردانه جلوگیری کنید.
الگوی ریزش موی مردانه احتمالا ناشی از ژنتیک، عفونت پوست سر یا اختلالات پوستی است. راه‌حل‌های درمانی متفاوتی به منظور رفع ریزش مو یا تحریک رشد مو، وجود دارند. شما می توانید درباره راه های درمان، با پزشک خود صحبت کنید. در صورت داشتن بودجه کافی، می توانید سراغ روش کاشت برای درمان ریزش مو با الگوی مردانه بروید. انجام کاشت مو را، به افراد متخصص در این مزینه واگذار کنید.

بیشتر بخوانید : رفع ریزش مو در کلینیک تخصصی دیناز

ایا ریزش مو با الگوی مردانه خطر دارد؟

ریزش مو با الگوی مردانه، هیچ خطری ندارد. پس اگر دچار این نوع ریزش مو شده اید، هیچ جایی برای نگرانی نیست. ریزش مو با الگوی مردانه، مشکلی جدی نیست و عوارضی به همراه ندارد. اما این مشکل را می توان با استفاده از راهکارهای مختلف، درمان کرد.

راه های تقویت مو مردانه

اگر از حجم کم یا ریزش موهای خود خسته شده اید، باید هر چه زودتر به فکر راه تقویت مو باشید. راه های ‏مختلفی برای تقویت موهای مردان وجود دارد. شما می توانید به دلخواه خود، همه راه حل ها یا برخی از آنها را ‏امتحان کنید. با در نظر گرفتن این راه حل ها، می توانید زیبایی از دست رفته موهای خود را دوباره به دست ‏آورید.‏

شامپوی تقویت کننده

یکی از راه های تقویت موهای مردان، استفاده از شامپوهای مختلف تقویت کننده است. شامپوهای تقویت کننده می‌توانند میزان حجم موی مردان را تا حدودی افزایش دهند. پس اگر به دنبال راه حلی برای تقویت و حجم‌دهی موهای خود هستید، به شما استفاده از شامپوهای تقویت کننده ‏را پیشنهاد می‌کنیم.

شانه زدن زیادی و ریزش موی مردان

یکی از دلایل ریزش مو در مردان، شانه زدن موها به صورت مکرر است. شانه زدن دائمی موها، می تواند باعث کاهش حجم موها شود؛ پس، به منظور تقویت موهای خود، سعی کنید که زیاد موها را شانه نزنید. شانه زدن موها به شکل مکرر، روشی ساده و موثر برای تقویت موها و جلوگیری از ریزش مو است.
موهای خود را به جای برس، با یک شانه دندانه پهن مرتب کنید. برس زدن موهای گره خورده، می تواند باعث شکستگی و ضعیف شدن موهای شما شود. به جای آن، یک شانه دندانه پهن را روی موهای خود بکشید تا گره ها باز شوند. اما از شانه زدن مکرر موها خودداری کنید.

ترک سیگار و تقویت موی سر مردان

سیگار، علاوه بر مضراتی که برای سلامتی دارد، باعث ریزش مو نیز می شود. آسیب ‏رساندن به فولیکول مو از مضرات مصرف سیگار است؛ بنابراین، ترک سیگار روشی موثر ‏برای جلوگیری از ریزش موها است.‏ سیگار کشیدن می‌تواند باعث انقباض رگ‌ های خونی شود که مواد مغذی را برای پوست سر فراهم می ‌کنند. بنابراین، با مصرف سیگار، ریشه موها به مرور زمان تضعیف می‌شود.

خشک کردن موها و تقویت موی سر مردان

به منظور تقویت موها، پس از شستشو، باید آن‌ها را خشک کنید. به منظور خشک کردن مو، می‌توانید از سایر روش‌ها به غیر از سشوار استفاده کنید. خشک کردن مو با حوله، بهترین گزینه برای جلوگیری از شکنندگی موها است.

از سشوار کمتری استفاده کنید
جهت تقویت مو از سشوار کمتری استفاده کنید

برای تقویت موهای سر مردان کمتر از سشوار استفاده کنید

موهای خیس را سشوار نکشید. این کار باعث آسیب دیدن تارهای مو می شود. اجازه دهید ‏که موها به شکل طبیعی خشک شوند.‏ پس برای اینکه موهای پرپشت و ضخیم داشته باشید، از سشوار کمتر استفاده کنید.

استفاده از کلاه در آفتاب و تقویت موهای سر مردان

نفوذ آفتاب به پوست سر می‌تواند باعث شکنندگی و نازکی موها شود. با پوشیدن کلاه می توانید از سلامت موهای خود مراقبت کنید. پوشیدن کلاه، مانع نفوذ آفتاب به پوست سر می‌شود. شما می توانید برای تقویت موی سر خود، از کلاه آفتابی استفاده کنید.

مدل مو و ریزش موی مردان

یکی از کارهایی که می توان برای تقویت موها انجام داد، تغییر مدل مو است؛ بنابراین، در زمینه انتخاب مدل مو دقت کنید. موهای خود را کوتاه نگه دارید تا ضخیم تر به نظر برسد.

تقویت موی سر مردان با داروها

ریزش مو در مردان، به علل مختلف رخ می‌دهد. اگر علت ریزش مو، مشکلات هورمونی باشد با مصرف دارو، می توان از بروز آن جلوگیری کرد. به منظور تقویت مو با دارو، باید به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. پزشک، پس از انجام بررسی‌های لازم، داروی موثر برای تقویت و ریزش مو را به فرد پیشنهاد می‌دهد. داروهای بدون نسخه ،(OTC) در دسترس هستند که ممکن است به درمان ریزش مو کمک کنند. دو داروی رایج برای تقویت موهای مردان شامل ماینوکسیدیل (Rogaine) و فیناستراید (Propecia) است. استفاده از این داروها برای همه موها امکان پذیر است. نحوه استفاده از داروهایی مانند: ماینوکسیدیل و فیناستراید، بسیار آسان و راحت است.
کلسیم و ویتامین D بیشتری مصرف کنید. کلسیم، نقش مهمی در حفظ سلامت مو ایفا می کند؛ در حالی که، ویتامین D به بدن شما کمک می کند تا کلسیم را جذب کند. برای تقویت موهای مردان یا زنان، داروهای ویتامینی مصرف کنید. البته، نباید در مصرف داروهای حاوی ویتامین زیاده روی کنید.

ماینوکسیدیل موضعی و تقویت موی سر مردان

یکی از راه‌های تقویت موهای مردان، استفاده از داروی ماینوکسیدیل است. اگر به دنبال روش رفع ریزش مو و تقویت موهای خود هستید، به شما استفاده از داروی ماینوکسیدیل را پیشنهاد می کنیم. برای افرادی که هزینه کافی برای کاشت مو ندارند، استفاده از این داروی موضعی روشی موثر است. پس از استفاده از این محلول، موها به مرور زمان، استحکام خود را به دست می آورند. شما می توانید این محلول را بدون نسخه از داروخانه تهیه کنید. با مصرف داروی موضعی ماینوکسیدیل، ریزش مو، ظرف مدت کوتاهی متوقف شده و موها تقویت می شوند.

جمع بندی

بهبود رژیم غذایی و مراقبت از مو، روشی آسان برای تقویت موهای مردان است. شما برای رشد موها، از غذاهای سالم، حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی استفاده کنید که دوام و درخشندگی موها را افزایش می دهند. روش‌های مختلفی مانند: استفاده از شامپوهای تقویت کننده، ترک سیگار و … جزو روش های تقویت موهای مردان و زنان است. الگوی ریزش موی مردانه را می‌توان با مصرف برخی از داروها درمان کرد.
اگر راه‌های ذکر شده را امتحان کرده‌اید ولی نتیجه نگرفته اید، به شما کاشت مو در کلینیک تخصصی کاشت مو را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید به منظور کاشت مو از خدمات کلینیک تخصصی دیناز استفاده کنید. کلینیک دیناز، جزو مراکز معتبر دارای متخصصین برتر پوست و مو در تهران است. در صورت نیاز به کاشت مو، می توانید از خدمات تخصصی این مرکز استفاده کنید. در کلینیک دیناز، با استفاده از تجهیزات پیشرفته، انواع خدمات، مانند: کاشت مو به مراجعین ارائه می شود. آقایان می‌توانند با کاشت مو در کلینیک دیناز، زیبایی از دست رفته موهای خود را به دست آورند.

منبع: healthline
کلینیک دیناز

سوالات متداول

  • ریزش مو با الگوی مردانه چیست ؟
    ریزش مو با الگوی مردانه، باعث از دست دادن مو در قسمت های جلو و وسط سر می شود. با استفاده از روش های مختلف، می توان از ریزش مو با الگوی مردانه جلوگیری کرد و به رفع ریزش مو کمک شایانی کرد . افزایش هورمون تستوسترون می تواند جزو دلایل ریزش موی مردانه باشد. بنابراین، با چکاپ هورمون تستوسترون می توانید از ریزش مو با الگوی مردانه جلوگیری کنید.
  • چطور میتوان به تقویت موهای مردان کمک کرد ؟
    شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی تقویت موهای خود را تقویت کنید همچنین ترک سیگار، استفاده از شامپوهای تقویت کننده می‌تواند به تقویت موهای مردان کمک بسیاری کند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *