بهترین سن کاشت مو (سن مناسب برای کاشت)

سن مطلوب برای کاشت مو


همانطور که مستحضر هستید، ریزش مو یکی از ناخوشایندترین و نامناسب ترین احساساتی است که بسیاری از جوانان و میانسالان در سنین مختلف تجربه می کنند. در واقع، ریزش مو باعث نگرانی، شوک های عصبی، استرس و کاهش اعتماد به نفس شخص می شود. اکثر اشخاصی که از ریزش مو رنج می برند برای بازگرداندن آن تلاش زیادی می کنند. با این حال، در بسیاری از موارد، کاشت مو در کلینیک تخصصی کاشت مو تنها روش موفقیت آمیز می باشد. بنابراین، دانستن بهترین سن برای کاشت مو می تواند به شما عزیزان کمک کند تا عاقلانه عمل کنید.

 اگر به سن مناسب برای کاشت مو توجه نکنید، احتمال دارد روند کاشت موی شما با شکست مواجه شود. بنابراین، اگر قصد کاشت مو دارید و می خواهید بدانید بهترین سن کاشت مو چه سنی است یا اگر می خواهید نکات کلیدی و کاربردی کاشت مو را بر اساس سن بدانید، ادامه مطلب را بخوانید!

از چه سنی می‌توان کاشت مو انجام داد؟

همانطور که قبلا ذکر شد، دانستن بهترین سن برای کاشت مو، شانس کاشت مو موفق را افزایش می دهد. به عنوان مثال، اگر قبل از 24 سالگی بدون تایید و پیش بینی الگوی ریزش مو تصمیم به کاشت مو داشته باشید، به دلیل تمام موارد ذکر شده باید ریسک ریزش مو را بپذیرد. زیرا خطر ریزش مو از همان بانک مو و انتقال مو از بانک مو به محل مورد نظر بسیار گسترده می باشد. از طرفی تغذیه مو و خون رسانی بهینه نیز بسیار مهم است. در واقع، خون رسانی بهینه و مواد مغذی به فولیکول های مو در سن های 40 تا 50 سالگی بسیار کم است و در بسیاری از موارد، تضمینی بر موفقیت نیست.

بنابراین، افراد بالای 40 اصلا کاندیدای مناسبی برای کاشت مو نمی باشند. با این حال، پزشک متخصص بررسی های لازم را در اسرع وقت انجام می دهد و طبق نتایج بدست آمده بهترین راه حل را به آن ها پیشنهاد می کند.

عواملی که بر کاشت مو تاثیرگذارند
بر کاشت مو چه عواملی تاثیرگذار است ؟

عوامل تعیین کننده ی کاشت مو

در ادامه مهم ترین عوامل تعیین کننده ی انجام کاشت مو را اورده ایم :

  • سن

در واقع، افراد بین 18 تا 24 سال برای پیوند کاشت مو مناسب نیستند زیرا هنوز مدت زیادی از ریزش مو های آن ها نمی گذرد و احتمال ادامه ریزش مو در این افراد وجود دارد. بنابراین، اگر کاشت مو در بازه سنی ذکر شده انجام شود، تعداد محدودی از موهای پیوند خورده به رشد طبیعی خود ادامه می دهند و بقیه موهای پیوند خورده ممکن است، بعد از مدت کوتاهی ریزش پیدا کنند.

  • جنسیت

بهتر است بدانید که الگوی ریزش موها در آقایان و خانم ها کاملا متفاوت می باشد. زیرا ریزش مو در خانم ها ظاهرا سرتاسری اتفاق می افتد که تمام بخش های سر را در برمی گیرد مانند: پشت، میانه و جلوی سر. بنابراین، ریزش مو سرتاسری موجب می شود که خانم ها کاندیدای مناسبی برای کاشت مو نباشند. اما در آقایان، ریزش مو بصورت موضعی یا در محدوده خاصی بروز می کند که پیوند مو برای آن ها با بازدهی بیشتری همراه است.

آیا سن کاشت موی اقایان با خانوم ها متفاوت است؟

همانطور که در موارد بالا ذکر شد، علت اصلی ریزش مو در زنان آسیب به پوست سر یا فولیکول های مو است که عمدتاً عوامل خارجی هستند و مسائل ژنتیکی تاثیری ندارند، زیرا آسیب مو در زنان به سن یا دوره زمانی خاصی محدود نمی شود. بنابراین، هیچ محدودیت سنی برای کاشت مو برای خانم ها وجود ندارد. نکته ای که باید در نظر گرفت، از بین بردن علل خارجی ریزش مو قبل از کاشت مو در زنان می باشد. با این حال، گروه های سنی بسیار بالا برای این عمل زیبایی مناسب نیستند. چون که رشد و سازگاری مو و همچنین روند بهبود زخم های کاشت مو با افزایش سن کند می شود. بنابراین بهتر است کاشت مو در سنین پایین انجام شود.

شایان ذکر است، عوامل بیرونی کمتر منجر به ریزش شدید مو در مردان می گردد. به طور کلی، ریزش مو به دلایل ژنتیکی (طاسی با الگوی مردانه) می باشد. بنابراین عبارت «سن کاشت مو» بیشتر برای مردان در نظر گرفته می شود. پزشکان سن ایده آل را برای کاشت مو برای آقایان 25 یا 26 سال و بالاتر تخمین زده اند. به عبارت دیگر، حداقل سن برای کاشت مو برای آقایان 25 سال است و دو دلیل عمده برای این امر وجود دارد، پتانسیل طاسی در ریزش موی نوجوانان و تثبیت کیفیت و حالت بانک مو با افزایش سن.

چرا در سنین پایین‌تر امکان کاشت مو وجود ندارد؟

  • کاشت مو در در سنین پایین تر، گزینه اول پزشکان در درمان طاسی محسوب نمی شود و پزشکان درمان ها و تکنیک های دیگری را در نظر خواهند گرفت. علاوه بر این، داروهای زیادی از جمله: خوراکی و تزریقی ساخته شده اند که باعث تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو می شوند. این داروها کیفیت موهای باقیمانده روی سر فرد را بهبود می بخشند و پایه یک کاشت مو موفق در آینده را تضمین می کنند.
  • الگوی ریزش مو و افزایش آن تقریبا تا سن 21 یا 22 سالگی کاملا معلوم نمی شود.
  • کاشت مو در جوانی ممکن است منجر به نارضایتی در بزرگسالی شود.
  • طراحی و راه اندازی یک تکنیک درمانی مانند: کاشت مو در سنین پایین تر دشوار می باشد زیرا تغییرات مختلفی در چهره و بدن شخص با گذشت زمان ایجاد می شود. بنابراین، ممکن است پس از چند سال یا با افزایش سن، موهای شخص، دیگر طبیعی یا زیبا به نظر نرسند.
  • اگر کاشت مو در سنین پایین انجام شود، اثر آن طولانی نخواهد بود و برای تکمیل آن باید در سنین بالاتر نیز تکرار شود.

بهترین سن برای انجام کاشت مو

جالب است بدانید که طبق تحقیقات انجام شده توسط انجمن پزشکی آمریکا، اگر شخصی از نظر سلامتی جسمی و روحی مورد تایید متخصص قرار بگیرد بهترین سن کاشت مو برای او 27 یا 28 تخمین زده شده است. به یاد داشته باشید، که تعیین بهترین سن برای این عمل زیبایی در اشخاص مختلف متفاوت می باشد.

به جز کاشت مو چه راه حل جایگزینی در جوانی وجود دارد؟

تیم های پزشکی در سرتاسر دنیا جایگزین ‌های گسترده ایی را برای درمان ریزش مو در نظر گرفته اند، مانند: محرک‌ های رشد مو و تکنیک های پنهان کردن طاسی مانند: کلاه گیس. علاوه بر این، المان های مختلفی برای اشخاص مختلف با انواع ریزش مو و بودجه‌ های متفاوت وجود دارد که هر کدام از نظر اثربخشی و کیفیت متنوع می باشند. اگر از ریزش مو رنج می برید یا می خواهید موهای پر پشت تری داشته باشید، ابتدا با پزشک متخصص کاشت مو مشورت کنید. در اینجا لیستی از راه حل های جایگزینی کاشت مو آورده شده است.

انجام مزوتراپی در کلینیک تخصصی مزوتراپی
تزریق مزو در کلییک تخصصی مزوتراپی

  • مزوتراپی مو

این تکنیک نوین یکی از درمان های زیبایی است که کاربردهای زیادی برای جوانسازی پوست و تقویت مو در کلینیک تخصصی تقویت مو دارد. در واقع، روشی غیر تهاجمی می باشد که تحت بی حسی موضعی انجام می شود و با تزریق موادی مانند: ویتامین ها، عصاره های گیاهی و آنزیم ها باعث افزایش گردش خون در پوست سر و تقویت رشد سریع مو می گردد. این تکنیک شامل تزریق مستقیم محلول سلول های بنیادی به ریشه مو می باشد تا از ترشح هورمون DHT برای مدت طولانی در بدن جلوگیری کرده و رشد مو را تسریع کند.

شایان ذکر است، مدت زمان درمان مزوتراپی به شرایط موهای فرد مراجعه کننده بستگی دارد. با این حال، تعداد جلسات معمول او 10-15 جلسه می باشد که بین جلسات درمانی حدود 3 هفته فاصله است. البته بسته به نظر پزشک و طول درمان، فاصله بین جلسات ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، تزریق‌ها معمولاً در شروع درمان با فواصل کوتاهی انجام می‌شوند، اما فواصل بین تزریق‌ها در پایان طولانی است.

  • مزوندلینگ مو

در واقع، در این جراحی، متخصص در مرحله اول محدوده مشخص شده پوست سر را با بی حسی موضعی بی‌حس می‌کند و در مرحله بعد با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف استریل شده، خراش یا بریدگی های کوچکی روی پوست سر اعمال می کند، در مرحله سوم کوکتل مزوتراپی را روی پوست سر می‌مالد و ماساژ می دهد تا به خوبی در پوست سر نفوذ کند. این فرآیند به داروهای مغذی اجازه می دهد تا با ماساژ دادن بریدگی ها وارد قسمت تحتانی پوست شوند تا به طراوت، تقویت و رشد مو کمک کنند.

بنابراین، برای بهترین نتیجه تقریبا به 6-8 جلسه درمانی نیاز است. اثر هر درمان حدود 6-8 جلسه طول می کشد، جلسات می توانند 2-3 هفته فاصله داشته باشد. علاوه بر این، این تکنیک برای افرادی که از کم پشتی مو رنج می برند و در ابتدا دچار ریزش موی شدید شده اند مناسب است. اما متاسفانه گروه هایی از افراد که مشکلاتی مانند: شوره یا چربی پوست بیش از حد دارند، این روش برای آنها مناسب نیست. قبل از آن، این افراد باید بیماری ها و مشکلات مربوطه خود را برطرف کنند.وبنابراین، قبل از انجام این تکنیک، با یک متخصص مشورت کنید تا پوست سر شما را معاینه کند تا ببیند آیا برای مزوناسیون مو آماده است یا خیر.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با سن کاشت مو و راه حل های جایگزین آن مانند: مزوتراپی مو، مزوندلینگ مو آشنا کنیم تا اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل نمائید. بنابراین، اگر قصد کاشت مو را دارید یا می خواهید که پزشک برای درمان ریزش مو تکنیک های دیگری را در نظر بگیرد، پیشنهاد ما به شما این است که به پزشک متخصص با تجربه و متبحر مراجعه کنید تا با استفاده از بروزترین المان های درمانی، عمل زیبایی را برای شما انجام دهد. علاوه براین، می توانید به راحتی با کارشناسان کلینیک دیناز تماس بگیرید تا شما عزیزان را راهنمایی کنند.

منبع: cosmedica

سوالات متداول

  • به طور کلی پایین ترین سن برای انجام کاشت مو چند سال است؟
    از 18 سالگی شما میتوانید در کلینیک تخصصی کاشت مو ، جراحی کاشت را انجام دهید اما طبق صحبت هایی که در این مقاله شد بهتر است که ابتدا الگوی ریزش مو مشخص شود .
  • آیا کاشت مو قبل از ۳۰ سالگی صحیح است؟
    به طور کلی پاسخ این سوال به نظر پزشک متخصص بستگی دارد اما برای افراد زیر سی سال معمولا روش های رفع ریزش مو پیشنهاد میشود .

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *