41

نتیجه کاشت مو تا حد زیادی به دوره بهبودی پس از عمل بستگی دارد. شما باید به درستی بخوابید و از پوست سر خود مراقبت کنید. یکی از سوال ها معمولا طریقه خوابیدن بعد از کاشت مو است. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به فولیکول های پیوند شده، یادگیری نحوه صحیح خوابیدن پس از کاشت مو بسیار مهم است. شما باید پس از عمل، توصیه های پزشکی را رعایت کرده و از بروز هرگونه عارضه در ناحیه جراحی جلوگیری نمایید. بیایید در مورد دستورالعمل های اساسی صحبت کنیم که با رعایت آنها، از بروز هرگونه ناراحتی هنگام خواب و آسیب به مو پیشگیری خواهید کرد. کاشت مو موثرترین روش درمانی برای از بین بردن ریزش مو است. در ذهن افرادی که قصد درمان کاشت مو را دارند، علامت سوال های زیادی وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید.

 

نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو
لزوم خوابیدن صحیح بعد از کاشت مو

 

اهمیت آشنایی با طریقه خوابیدن بعد از کاشت مو

در هفته اول پس از کاشت مو، پوسته ای در محل مداخله ایجاد می شود. در فرآیند شستشو، بافت های اپیتلیال می توانند جدا شوند.۱۰ روز پس از کاشت مو، پوسته به آرامی شروع به ریزش می کند. در روز پانزدهم، پوسته ها تقریبا به طور کامل ناپدید شده و بیمار به زندگی عادی باز می گردد. پس از ماه اول پیوند، امکان بازگشت کامل به زندگی عادی وجود دارد. با این حال، ناحیه کاشت مو هنوز باید از ضربه و سایر عوامل خارجی محافظت شود. تقریبا ۳ ماه پس از پیوند، اولین موها ظاهر خواهند شد. تکمیل این روند حدود ۹ ماه طول می کشد. در سال اول پس از کاشت، تا ۹۰ درصد رشد مو تکمیل می شود. در حساس ترین دوره روند بهبودی، باید از ناحیه پیوند شده در برابر انواع ضربه ها و تماس ها محافظت کنید. به همین دلیل وضعیت خواب بعد از کاشت مو بسیار مهم است.

 

بعد از کاشت مو چگونه بخوابیم؟

پوست سر و فولیکول های پیوند شده بعد از عمل بسیار حساس هستند. به همین دلیل، در ماه های اول، بیماران باید سبک زندگی معمول خود را کمی تغییر دهند. اولین مورد از این تغییرات، مربوط به موقعیت بدن در هنگام خواب است. شما باید مستقیما به پشت بخوابید و سر خود را ۴۵ درجه بالا بیاورید. همچنین نمی توانید روی شکم خود دراز بکشید، زیرا هجوم خون به سر می تواند باعث تورم و آسیب به فولیکول های مو شود. بالش های اضافی به موقعیت صحیح بدن کمک می کنند. در کلینیک تخصصی کاشت مو اماده پاسخ دهی به سوالات شما درباره بعد از کاشت مو هستیم.

بیشتر بخوانید!!  کاشت ابرو چگونه انجام می‌شود؟ (روش های کاشت ابرو)

 

روش خوابیدن بعد از کاشت مو با بالشت مسافرتی

شما می توانید از یک بالشت مسافرتی برای گردن استفاده کنید. بالشت مسافرتی، موقعیت سر را ثابت کرده و در صورت تلاش برای چرخیدن در خواب، از حرکات آسیب زا جلوگیری می کند. پزشکان همچنین صندلی های عمیق که در آنها غلت زدن روی شکم غیرممکن بوده را توصیه می کنند.

 

استفاده از بالشت مناسب بعد از کاشت مو
استفاده از بالشت و حوله نرم

 

از یک حوله نرم روی بالشت خود استفاده کنید

در چند روز اول پس از عمل، ممکن است در حین بهبودی، مقداری ترشحات از پوست سر خارج شود. برای جلوگیری از لکه دار شدن بالش ها، حوله ها یا پارچه هایی را می توانید روی آنها قرار دهید. بدین صورت آنها هر گونه ترشحی را جذب می کنند.

 

بیشتر بخوانید : درباره رفع ریزش مو

 

روی شکم نخوابید

بهترین وضعیت برای خوابیدن بعد از کاشت مو، به پشت و در حالی است که سر شما بالاتر از قلب شما قرار داشته باشد. این کار به کاهش تورم کمک می کند. همچنین از چرخش سر و آسیب رساندن به گرافت ها در شب جلوگیری خواهد کرد. هدف از خوابیدن در این وضعیت پس از کاشت مو، جلوگیری از تماس ناحیه پیوند با بالشت یا تخت است. هنگامی که گرافت های شما ایمن شدند، می توانید بدون ایجاد خطر برای موهای خود، همانطور که می خواهید بخوابید.

 

هنگام خواب سر در زاویه ۳۰ تا ۴۵ درجه قرار بگیرد

خوابیدن با زاویه ۴۵ درجه در شب اول با دو بالشت به پشت، سالم ترین حالت خوابیدن است. یکی از شایع ترین عوارض بعد از عمل، تورم در ناحیه سر می باشد. خوابیدن با زاویه ۴۵ درجه از این تورم جلوگیری می کند. این شیوه را باید تا زمان بهبود کامل ناحیه کاشت و برداشت ادامه دهید.

 

خواب خوب و منظمی داشته باشید

خواب خوب در بهبودی شما موثر خواهد بود. الگوی خواب در جذب برخی مواد مغذی مورد نیاز برای بهبودی شما، تاثیر می گذارد. در دوران پس از کاشت، موهای جدید شما نیاز به استراحت و مواد مغذی بسیاری برای رشد دارند. عدم رسیدگی به آنها، باعث ریزش مجدد خواهد شد. به همین دلیل باید خواب کافی داشته باشید.

 

داروهای تجویز شده توسط دکتر را مرتب مصرف کنید

پزشکان برای بسیاری از مراجعین، داروهایی جهت کمک به داشتن خواب شبانه مناسب در این موقعیت، تجویز می کنند. با مصرف این داروها، علاوه بر تسکین ورم سر، به تقویت ریشه های پیوندی کمک خواهید کرد. مهم ترین نکته ای که بعد از کاشت مو باید در نظر گرفت، این است که درمان با دارو را قطع نکنید. داروهای تجویز شده باید به طور منظم طبق دستور پزشک مصرف شوند.

بیشتر بخوانید!!  فصل مناسب کاشت مو چه زمانی است؟

 

چه مدت بعد از کاشت مو فرد میتواند به حالت عادی برای خواب برگردد؟

دستورالعمل های فوق باید ۷-۱۰ روز پس از جراحی رعایت شود. این مقدار زمان برای بهبود برش ها و پیوندها لازم است. پس از آن، می توانید در وضعیت معمول خود بخوابید و همچنین به فعالیت بدنی متداول خویش بازگردید. به طور متوسط ​​باید ۱۰ روز وضعیت صحیح بدن را در هنگام خواب حفظ کنید. البته برای تضمین، بهتر است این کار را به مدت ۱۴ روز انجام دهید. پس از این دوره، برای بررسی وضعیت نزد پزشک خود بروید.

 

استفاده از کمپرس یخ در هنگام خواب

اگر دچار تورم شدید هستید، می توانید یخ را روی سر بمالید، اما نه به ناحیه ای که جراحی شده است. در واقع باید کمپرس را به صورت ملایم روی نواحی متورم قرار داده و پس از چند دقیقه بردارید. این عمل را چندین بار تکرار کنید. یخ می تواند به بهبود سریع تر تورم ها کمک کند.

 

جمع بندی

دستورالعمل های مراقبت های بعد از کاشت مو که توسط پزشک ارائه می شوند، آزاردهنده به نظر می رسند. با این حال آنها بهترین شانس را برای بهبودی به شما می دهند. آیا چند هفته یا چند ماه مراقبت، در مقایسه با سالها اعتماد به نفس، ارزشش را ندارد؟ از مهم ترین دستورالعمل هایی که باید آن را رعایت کنید، طریقه خوابیدن بعد از کاشت مو است. با خوابیدن درست می توانید خطر آسیب رساندن به موها و التهاب پوست سر خود را کاهش دهید. کلینیک دیاز در این خصوص راهنمایی های بسیاری را ارائه داده است. برای کسب اطلاعات تخصصی بیشتر در رابطه با مراقبت های بعد از کاشت، به سایت ما مراجعه کنید.

منبع : getfue

 

سوالات متداول

  • بعد از کاشت مو چگونه بخوابیم؟
    شما باید مستقیما به پشت بخوابید و سر خود را ۴۵ درجه بالا بیاورید. همچنین نمی توانید روی شکم خود دراز بکشید، زیرا هجوم خون به سر می تواند باعث تورم و آسیب به فولیکول های مو شود. بالش های اضافی به موقعیت صحیح بدن کمک می کنند.

 

  • چه مدت بعد از کاشت مو فرد میتواند به حالت عادی برای خواب برگردد؟
    دستورالعمل های فوق باید ۷-۱۰ روز پس از جراحی رعایت شود. این مقدار زمان برای بهبود برش ها و پیوندها لازم است. پس از آن، می توانید در وضعیت معمول خود بخوابید و همچنین به فعالیت بدنی متداول خویش بازگردید. به طور متوسط ​​باید ۱۰ روز وضعیت صحیح بدن را در هنگام خواب حفظ کنید. البته برای تضمین، بهتر است این کار را به مدت ۱۴ روز انجام دهید. پس از این دوره، برای بررسی وضعیت نزد پزشک خود بروید.

 

1/5 - (1 امتیاز)

8 Comments

    • سلام وقت بخیر
      کاشت مو طبیعی یک نوع روش جراحی است که طی آن فولیکول‌ها از ناحیه اهدایی یا بانک مو برداشته می‌شود و به ناحیه گیرنده پیوند زده می‌شود. همچنین عوامل موثر بر قیمت کاشت مو، هزینه نهایی آن را برای هر فرد تغییر می‌دهد. روش های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که جراح در بهترین کلینیک کاشت مو دیناز با توجه به شرایط شما بهترین را انتخاب می‌کند .

    • امروزه پزشکان و کلینیک‌های بسیاری هستند که در زمینه کاشت ابرو فعالیت دارند و به طبع آن انتخاب یک دکتر خوب یا بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران یا سایر شهرهای بزرگ کشور کاری دشوار و زمان‌بر است اما دوفاکتور بسیار مهم است استفاده از پزشکان بسیار حاذق و متخصص ، استفاده از دستگاه های مدرن و بسیار به روز میتواند در انتخاب بهترین به شما کمک کند.

  • سلام من ۲ شب اول رو رعایت نکردم و ۴۵ در جه نخوابیدم صاف دراز کشیدم آیا ب فولیکول ها آسیب رسانده و چی میشود در آینده ؟؟

  • سلام خسته نباشید من یماه تقریبا کاشت مو انجام دادم گاهی شب کاری دارم و مجبورم شب تا صب بیدار باشم و عوضش صب تا ظهر بخوابم خواستم بدونم تاثیری در روند کاشت و رویش موام نداره ممنون میشم پاسخ بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *