بررسی دلایل ریزش مو پس از کاشت

نحوه بررسی دلایل ریزش مو پس از کاشت


ریزش مو پس از کاشت مو تبدیل به یک نگرانی بسیار مهم برای تمام کسانی که فرآیند کاشت را انجام داده‌اند، شده است. اگر پس از کاشت مو، موهای شما دچار ریزش شـده است، نگران نباشید این امر تا حدودی طبیعی است. ریزش مو پس از کاشت در ساقه آن رخ می‌دهد و فولیکولی که کاشتـه شـده است، در داخل پوست سر سالم باقی می‌ماند.
پس از مدتی مجدداً از این فولیکول‌ها، موی جدید رشد کـرده و دیگر احتمال ریزش آن کم می‌شود. میزان ریزش مو را می توان با استفاده از برخی مراقبت ها و همچنین مصرف برخی مواد دارویی کاهش داد. ما این مقاله را در کلینیک تخصصی کاشت مو دیناز برای آشنایی شما با دلایل اصلی ریزش مو پس از عمل کاشت به رشته تحریر درآورده ایم.

اتفاقات پس از کاشت مو

پس از کاشت مو ممکن است اتفاقات بسیاری رخ دهد. برخی از این وقایع طبیعی هستند. در صورتی که از پزشک ماهر و باتجربه برای کاشت مو استفاده کنید، عوارض پس از این عمل کاهش چشمگیری پیدا می‌کند. اگر بخواهیم اتفاقات و همچنین ریزش مو پس از کاشت را به شما معرفی کنیم باید بگوییم:

  • باقی مانـدن جای زخم و اسکار در محل برداشت و کاشت

روش‌های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد. در یکی از این روش‌ها که با نام FUT شناخته می‌شود، برشی در محل اهدا فولیکول مو ایجاد می‌کنند. اگر برای این نوع کاشت از پزشکی متخصص استفاده نکنید ممکن است محل برش به خوبی جوش نخورده و جای اسکار در محل برداشت و کاشت باقی بماند. همچنین باید برای جلوگیری از اسکار و جای زخم از نخی مناسب برای بخیه زدن استفاده شود. بخیه‌ها باید به صورتی باشند که گوشت اضافی در محل عمل باقی نماند و خط آن به قدری محو باشد که با رشد موها پوشش داده شود.

  • بی‌حسی پوست سر پس از کاشت مو

در تمام روش‌های کاشت مو قبل از شروع کار، پوست سر را با آمپول‌هایی بی‌حس می‌کنند. این بی‌حسی ممکن است تا چندین هفته در پوست سر باقی بماند و کاملاً طبیعی است. همچنین در روش‌های FUT و SUT ممکن است در حین برداشت فولیکول به اعصاب اطراف آسیب جزئی وارد شود. این آسیب باعث بی‌حس شـدن محل برش تا مدت‌ها بعد از عمل کاشت می‌شود. نگران نباشید این بی‌حسی موقتـی بـوده و پس از مدتی اعصاب احیا می‌شوند و مجدداً احساس خود را به دست می‌آورید.

  • احساس خارش در پوست سر

اگر پس از انجام کاشت مو با خارش در پوست سر خود روبرو شدید، خوشحال باشید. این یکی از نشانه‌‌هایی است که بهبود پوست سر شما را نشان می‌دهد. خونرسانی به محل کاشت مو باعث بروز خارش در آن می‌شود و به درمان زخم‌ها کمک می‌کند.

  • در نهایت ریزش مو

زمانی که فولیکول مو را از محلی دیگر برداشت می‌کنید و در جای مناسب می‌کارید فولیکول شروع به ساخت ساقه جدید مو می‌کند. برای ساخت موی جدید به حداقل ۲۰ روز زمان نیاز دارد. معمولاً پس ۱ تا ۲ هفته ریزش مو پس از کاشت شروع می‌شود. این ریزش کاملاً طبیعی است و در آن به فولیکول کاشتـه شـده صدمه‌ای وارد نمی‌شود. تمام موهای کاشتـه شـده می‌ریزند و سپس موهای جدید از محل کاشت بیرون آمـده و رشد می‌کنند. فولیکولی که در پوست سر شما قرار گرفتـه است لابه‌لای بافت‌ها و عروق جای خود را سفت و محکم می‌کند و صدمه‌ای به آن وارد نمی‌شود.

مردی در حال شانه کردن موهای خود
هر آنچه که در مورد دلایل ریزش مو باید بدانید

 

علل ریزش مو بعد از کاشت مو چیست؟

در هنگام کاشت مو ابتدا باید به پوست سر بی‌حسی تزریق کرد. سپس فولیکول‌های مو از محل مناسب یا به اصطلاح بانک مو برداشته می‌شود. در اثر تماس با بی‌حسی و سپس قطع خونرسانی در هنگام خروج فولیکول از پوست، به آن شوک وارد می‌شود. در نتیجه بعد از ریزش مو پس از کاشت مدتی به خواب فرو می‌رود.
تمام موهای کاشتـه شـده ظرف مدت یک ماه دچار ریزش می‌شوند و پس از آن فولیکول وارد فاز استراحت می‌شود. خواب مو ممکن است تا ۳ ماه هم طول بکشد و پس از آن فولیکول فعالیت خود را آغاز می‌کند. تا ماه نهم رشد مو به اندازه ای می شود که قابل رؤیت است. موهایی که در این فاز رشد پیدا می‌کنند دائمی هستند و اگر به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید دچار ریزش نمی‌شوند. برای رسیدن به این مرحله باید به توصیه پزشک گوش کـرده و از موهای خود به خوبی مواظبت کنید. ما در کلینیک تخصصی دیناز تمام نکات مهم پس از کاشت مو را به شما گوشزد می‌کنیم تا بتوانید مجدداً موهایی طبیعی و زیبا داشته باشید.

یک مرد در حال شانه کردن مو های خود از خط ریزش مو
آشنایی با داروهای کنترل کننده ریزش مو پس از کاشت

 

از چه داروهایی برای کنترل ریزش بعد از کاشت مو استفاده کنیم؟

درمان ریزش مو پس از کاشت مو می‌تواند شامل استفاده از داروها و محصولاتی باشد که به تقویت رشد موها کمک کنند. برای انجام این فرآیند به صورت اصولی با مراجعه کلینیک تخصصی تقویت مو می‌توانید در کمترین زمان به نتیجه دلخواه برسید. برای کمک به فولیکول و رشد به موقع موهای دائمی ممکن است پزشک برای شما داروهایی تجویز کند که در زیر چند نمونه از داروهای معمول برای کنترل ریزش بعد از کاشت مو آورده شـده است:

  • تجویز فیناستراید

با استفاده از فیناستراید می‌تـوان از ریزش مو در آقایان جلوگیری کرد و طول دوره درمان با این دارو سه ماه است. البته اگر قصد فرزندآوری دارید نباید این دارو را مصرف کنید، چون میل جنسی را به شدت کاهش می دهد.

  • تجویز ماینوکسیدیل

از ماینوکسیدیل برای افزایش ضخامت مو استفاده می‌شود. این دارو را باید بین ۴ تا ۶ ماه به صورت اسپری بر روی پوست سر و موهای کاشته شـده اسپری کنید. اگر سن شما کمتر از ۳۰ سال است تأثیر این محلول بر روی موی شما بیشتر می‌شود.

  • PRP

یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از ریزش مو پس از کاشت استفاده از روش PRP است. در این روش ابتدا مقداری خون از فرد گرفتـه می‌شود و سپس در شرایط آزمایشگاهی میزان پلاسمای موجود در آن بین ۳ تا ۵ برابر بیشتر می‌شود. این محلول پلاسمایی حاوی پلاکت را مجدداً به پوست سر تزریق می‌کنند تا جلوی ریزش مو را بگیرید.

چک کردن ریزش مو توسط یک خانم
هر آنچه که در مورد روتین چکاپ بعد از کاشت مو باید بدانید

 

پس از کاشت مو باید روتین چکاپ را رعایت کنید

اگر روتین چکاپ را به خوبی رعایت نکنید ممکن است فولیکول مو آسیب دیده و عمل کاشت با موفقیت انجام نشود. به همین دلیل به همه افرادی که کاشت مو انجام می دهند تذکرات زیر داده می شود:

  • درست بخوابید: در هنگام خواب باید تا جایی که می‌توانید سر را بالاتر از بدن قرار دهید. به طور مثال از دو بالشت استفاده کنید.
  • مصرف مواد دخانی، سیگار و مشروبات الکلی را متوقف کنید: این کارها تا حداقل ۳ هفته پس از کاشت ممنوع است.
  • ورزش سنگین نکنید: اگر حرکات سنگین ورزشی انجام دهید فولیکول‌ها در جای خود محکم و ثابت باقی نمی‌مانند.
  • رژیم غذایی مناسب داشته باشید: باید غذاهایی که مصرف می‌کنید سرشار از ویتامین و مواد مغذی باشد.
شانه کردن موهای پر پشت یک مرد
نحوه کاشت مو به بهترین شکل در کلینیک دیناز

 

کاشت مو در کلینیک دیناز

انتخاب یک کلینیک تخصصی و پزشکی باتجربه و متبحر تأثیر زیادی در موفقیت کاشت مو و جلوگیری از ریزش مو پس از کاشت دارد. به همین دلیل ما به شما توصیه می‌کنیم تا فقط در کلینیک تخصصی دیناز کاشت موی خود را انجام دهید. در این مجموعه از برترین متخصصین پوست و مو استفاده می شود.

جمع بندی

در این مقاله شما را با تمام آنچه که باید درباره ریزش مو پس از کاشت بدانید آشنا کردیم. ریزش مو تا یک ماه پس از کاشت طبیعی است. اما پس از آن باید از فولیکول مو مراقبت کرد تا دوباره موهای جدید رشد پیدا کنند. ما در کلینیک تخصصی دیناز کاشت مو را با مؤثرترین روش انجام می دهیم.

منبع: drnajafbeigiclinic
دینازکلینیک

سوالات متداول

  • ریزش مو پس از کاشت مو عادی است؟
    بله، ریزش مو پس از کاشت مو به عنوان یک واکنش طبیعی در برخی از موارد رخ می‌دهد. این پدیده معمولاً به عنوان “ریزش شوک” شناخته می‌شود و در اغلب مواقع در چند هفته پس از عمل کاشت مو رخ می‌دهد. معمولاً موهای کاشت شده در این مرحله از رشد ضعیف می‌شوند و سپس در چند ماه بعد به تدریج رشد مجدد می‌کنند.
  • چه مدت زمانی پس از کاشت مو ریزش مو رخ می‌دهد؟
    ریزش مو پس از کاشت مو ممکن است در چند هفته اول پس از عمل کاشت شروع شود. این پدیده معمولاً در حدود ۲ تا ۴ هفته پس از کاشت مو رخ می‌دهد. در این مدت، موهای کاشت شده ممکن است ریز و ضعیف شوند و بعد از آن به تدریج رشد مجدد کنند.
  • آیا ریزش مو پس از کاشت مو برگشت‌پذیر است؟
    بله، ریزش مو پس از کاشت مو در اکثر موارد برگشت‌پذیر است. این پدیده به عنوان جزء فرایند طبیعی رشد مو پس از کاشت محسوب می‌شود و موهای کاشته شده به تدریج رشد مجدد خواهند کرد. با ادامه مراقبت‌های موهای کاشت شده و استفاده از محصولات مراقبتی معرفی شده توسط پزشک، باعث رفع ریزش مو شده و موها به حالت قبلی بازخواهند گشت.
  • چه میزان ریزش مو پس از کاشت مو طبیعی است؟
    در بیشتر موارد، ریزش مو پس از کاشت مو ممکن است موقتاً و به طور محدود باشد. معمولاً تا ۵۰ تا ۱۰۰ مو در روز به عنوان ریزش مو طبیعی در نظر گرفته می‌شود. اگر ریزش مو شما از این حد بیشتر است یا به طور مداوم ادامه دارد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *