شست و شو پس از کاشت ابرو

نجوه شست و شو پس از کاشت ابرو


داشتن چهره ای زیبا ارتباطی مستقیم با حالت ابرو ها دارد. روش های مختلف کاشت ابرو در کلینیک تخصصی کاشت ابرو باعث می شوند هر فرد بتواند ابرو هایی پر پشت و خاص داشته باشد و به کمک آن چهره خود را بی نقص نشان دهد. ابرو های کاشت شده در ابتدا نیاز به مراقبت های خاص دارند؛ زیرا فولیکول های موی تازه کاشته شده هنوز حساس و سست هستند. بعد از محکم شدن ریشه مو های کاشته شده، می توانید روتین همیشگی خود را داشته باشید؛ ولی در ابتدا باید کمی محتاط بوده و برای شست و شو پس از کاشت ابرو اصولی را رعایت کنید.

کاشت ابرو از روش های دائمی برای حجیم تر و پر تر نشان دادن ابرو ها محسوب می شود. برای افرادی که کار کاشت ابرو انجام داده اند، سؤالات زیادی درباره مراقبت های اولیه پیش می آید. یکی از رایج ترین پرسش ها چگونگی شست و شو صورت و ابرو ها یا حمام رفتن بعد از کاشت ابرو است. مواد شوینده مجاز برای شست و شو پس از کاشت نیز از دیگر نگرانی های این افراد خواهد بود.

در مقابل دیگر روش های حجیم کردن ابرو ها، کاشت با دوام ترین راه خواهد بود. با کاشتن ابرو ها پس از مدتی می توانید از داشتن ابرو هایی پر حجم و زیبا لذت ببرید. مو های کاشت شده دائمی هستند و به رشد خود ادامه می دهند؛ ولی در روز های اولیه کاشت، فولیکول های مو ضعیف بوده و به مراقبت نیاز دارند. در صورت بی دقتی در این زمان به دلیل تثبیت نشدن فولیکول مو در جای خود، امکان دارد با ریزش ابرو مواجه شوید و ناچار باشید تمام پروسه کاشت ابرو را مجدد تکرار کنید.

 

بیشتر بخوانید : کلینیک تخصصی کاشت مو

 

 

درجه ی حرارت اب برای شست و شو چقدر باشد؟
پس از کاشت ابرو دمای اب چقدر باید باشد؟

 

 

درجه ی حرارت آب در هنگام شست و شو چقدر باید باشد؟

آب نباید با فشار به صورت برخورد کند؛ در نتیجه دست خود را با آب پر کنید و به آرامی به صورت خود بپاشید. دمای آب از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه کنید. آب سرد نمی تواند به پاک سازی کامل محل ابرو ها از آلودگی ها و باکتری ها کمک کند. آب داغ نیز با کندن زخم ها روند بهبود را طولانی تر می کند؛ همین طور به فولیکول مو های تازه کاشت شده آسیب میزند.

برای شست و شو پس از کاشت ابرو باید از آب ولرم استفاده کنید. دمای متوسط آب کمک می کند تا آلودگی ها به خوبی پاک شوند و در این پاک سازی آسیبی به زخم های در حال بهبود یا فولیکول های مو وارد نشود. شما باید از تماس هر گونه آب داغ و رطوبت هایی با دمای بالا به ابرو های کاشت شده پرهیز کنید؛ بنابراین در هفته های اول کاشت ابرو از رفتن به سونا، جکوزی یا استخر خودداری کنید.

 

شامپوی مناسب شستن ابروها پس از کاشت ابرو  

استفاده از شامپوی مناسب برای شست و شو پس از کاشت ابرو از دیگر مواردی خواهید بود که باید به آن توجه شود. شامپوی مناسب آسیبی به فولیکول ها یا زخم های ناشی از کاشت وارد نمی کند. در حالی که شامپوی نا مناسب با خشک کردن بیش از حد ناحیه ابرو باعث ریزش زخم های خشک شده و طولانی کردن زمان بهبود شده یا کنده شدن ابرو های تازه کاشت شده را به همراه دارد.

به طور معمول از شامپوی بچه بعد از کاشت ابرو استفاده می شود؛ زیرا PH مناسبی دارد؛ ولی با این حال از مصرف خودسرانه این شامپو پرهیز کنید و از مشاوره های تخصصی بعد از کاشت استفاده کنید؛ زیرا در این راه شامپویی مناسب با وضعیت شما پیشنهاد می شود؛ در نتیجه به افزایش سرعت بهبود زخم ها کمک کرده و از کنده شدن ابرو های تازه کاشت شده جلوگیری می کند.

 

آیا شست و شوی صورت پس از کاشت ابرو ضروری است؟

برای ۲ تا ۳ روز اول پس از کاشت ابرو باید از تماس هر گونه آب یا بخار آب به ناحیه ابرو ها جلوگیری کنید؛ زیرا زخم های ناشی از کاشت ابرو هنوز تازه و باز هستند؛ در نتیجه شست و شو پس از کاشت ابرو و در زمان کوتاه تر از ۳ روز می تواند عوارضی مانند طولانی شدن دوره بهبود یا کنده شدن فولیکول مو های تازه کاشت شده را به همراه داشته باشد.

بعد از گذشت ۳ روز از جراحی کاشت ابرو باید به فکر نظافت ناحیه ابرو ها باشید. درست مانند هر زخم دیگری، زخم های محل کاشت ابرو نیاز به نظافت و مراقبت دارند. این کار از تجمع آلودگی و باکتری در این ناحیه جلوگیری کرده و مانع از عفونت و دیگر عوارض احتمالی می شود.

در بازه ۲ تا ۳ روز اول اگر پوست چربی دارید یا از مواد آرایشی روی پوست خود استفاده می کنید، با کمک دستمال های مرطوب یا پد های آرایشی می توانید پوست خود را پاک کنید. برای پوست می توانید با کمک پنبه یا پد آرایشی از ژل های شست و شو استفاده کنید؛ البته باید توجه داشته باشید که هیچ کدام از این مواد یا پد ها نباید با ابرو های شما تماس داشته باشند.

 

ایا پس از کاشت ابرو میتوانیم حمام کنیم ؟
پس از کاشت ابرو میشود حمام کنیم؟

 

 

آیا پس از کاشت ابرو می توانیم به حمام برویم؟

در ۳ روز ابتدایی کاشت نباید در معرض بخار و رطوبت گرم قرار داشته باشید؛ بنابراین از رفتن به حمام بپرهیزید. بعد از گذشت سه روز شستن بدن منعی ندارد؛ ولی شستن سر باید با رعایت نکات خاص باشد. اولین مورد دمای آب است که باید روی حرارت ولرم تنظیم شود. در ادامه نباید سر و صورت را زیر دوش ببرید؛ زیرا فشار آب دوش می تواند به زخم ها یا فولیکول ها آسیب برساند. زمان دقیق شست و شو پس از کاشت ابرو و حمام رفتن با خیالی آسوده برای هر فرد متفاوت است و متخصص شما می تواند این مورد را تعیین کند.

 

جمع بندی

کاشت روشی است که به داشتن ابرو های پر حجم و زیبا کمک می کند. بعد از کاشت ابرو نکات مهمی باید رعایت شوند و برخی از آن ها مربوط به شست و شو پس از کاشت ابرو می شوند. اگر کار کاشت ابرو را در کلینیکی معتبر انجام داده باشید، در مشاوره های پس از کاشت تمامی نکاتی که در دوره درمان خود به آن ها نیاز دارید، مطرح می شوند. تمامی این نکات با توجه به شرایط شما بوده و شخصی سازی شده خواهند بود.

کلینیک دیناز بهترین و خوش سابقه ترین متخصصان را دارد. در این کلینیک افرادی با تجربه فعالیت می کنند و با استفاده از به روز ترین و با کیفیت ترین تجهیزات کار کاشت ابرو را انجام می دهند. برای بهره مندی از دیگر خدمات زیبایی، پوست و مو می توانید از متخصصان کلینیک دیناز کمک بگیرید. راه های ارتباطی روی سایت قرار دارند و با استفاده از آن ها می توانید با مشاوران ارتباط برقرار کرده و سؤالات خود را مطرح کنید.

 

سوالات متداول

  • درجه ی حرارت آب در هنگام شست و شو چقدر باید باشد؟

برای شست و شو پس از کاشت ابرو باید از آب ولرم استفاده کنید. دمای متوسط آب کمک می کند تا آلودگی ها به خوبی پاک شوند و در این پاک سازی آسیبی به زخم های در حال بهبود یا فولیکول های مو وارد نشود. شما باید از تماس هر گونه آب داغ و رطوبت هایی با دمای بالا به ابرو های کاشت شده پرهیز کنید؛ بنابراین در هفته های اول انجام کاشت در کلینیک تخصصی کاشت ابرو از رفتن به سونا، جکوزی یا استخر خودداری کنید.

 

  • ایا نحوه ی شست و شو و استحمام پس از کاشت ابرو با کاشت مو متفاوت است ؟

خیر ، تفاوت چندانی ندارد همانطور که شستشوی ابرو باید به گونه ای باشد که فولیکول های تازه کاشته شده آسیبی نبینند پوست سر و موهای کاشته شده نیز چنین هستند ؛ زیرا اگر چربی یا شوره سر باقی بماند، تعداد لخته های خونی و کیست های مو را زیر پوست افزایش می دهد. موهای تازه کاشته شده در کلینیک تخصصی کاشت مو بسیار ضعیف و حساس هستند و مانند یک کودک تازه متولد شده نیاز به مراقبت های ویژه ای دارند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *