42

همه ما دوست داریم پوستی شفاف و شاداب داشته باشیم. گذر عمر و بالا رفتن سن تاثیرات مخربی بر پوست خواهد گذاشت. ایجاد خط اخم و چین و چروک صورت یکی از مشکلاتی است که در سنین بالا و در صورت رعایت نکردن مراقبت های پوستی بر صورت ما نمایان خواهند شد. با ظاهر شدن خطوط روی پیشانی، درمان و رفع آن اهمیت زیادی برای ما پیدا می کند. ما در این مطلب هر آنچه که باید درباره ی خط اخم بدانید را گرد آورده ایم. تا انتها همراه ما باشید.

 

خطوط اخم در پیشانی
خط اخم مسئله ای مهم

 

خط اخم عمیق از جمله مسائل نگران کننده‌

خطوط اخم، خطوط عمودی هستند که هنگام اخم کردن بین ابروها و بینی به دلیل انقباض و حرکت دو عضله صورت به نام های Procerus  و Corrugators  ایجاد می شوند. این ماهیچه ها در قسمت بالایی بینی و پایین پیشانی قرار دارند و مسئول انواع حالات صورت هستند. در جوانی این خطوط سطحی هستند اما با افزایش سن و عواملی دیگر، خطوط اخم عمیق تر و نمایان تر می شوند.

 امروزه راه های متفاوتی برای درمان و رفع این خطوط وجود دارد که شما را در رسیدن به چهره ای زیبا و شاداب کمک می کند.

 

درمان خط اخم در چه سنی باید انجام شود؟

انتخاب زمان درمان خط اخم به خودتان بستگی دارد. زمان بروز نشانه های پیری پوست در هر فرد متفاوت است. ممکن است فردی به طور مداوم از پوست خود مراقبت کرده باشد، او در سنین بسیار بالاتری به درمان چروک صورت نیاز پیدا می کند. اگر شما از کرم های مرطوب کننده، ضد آفتاب استفاده نمی کنید و روتین مراقبت پوستی صحیحی ندارید خیلی زودتر دچار پیری پوست شده و برای جوان سازی و رفع خطوط صورت نیاز به درمان پیدا خواهید کرد.

علل ایجاد خط اخم چیست؟

عوامل زیادی در بوجود آمدن خطوط اخم موثرند، از جمله:

  • افزایش سن و پیری پوست
  • حرکات تکراری صورت
  • ژنتیک
  • قرارگیری در معرض نور خورشید
  • مصرف سیگار و الکل
  • عدم مراقبت مناسب از پوست
  • کم آبی بدن
  • استرس و فشار

 

افزایش سن، دلیلی برای ایجاد خط اخم

چین و چروک ها یکی از تغییراتی است که با افزایش سن در پوست ما ایجاد می شود. با افزایش سن، پوست ما خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و نازک تر می شود. پوست در پیری حساس تر است و رطوبت کمتری حفظ می‌کند. بنابراین احتمال ایجاد چین و چروک و خط اخم را بیشتر می کند. با افزایش سن، خطوط اخم به شیارهای عمیقی تبدیل می شود که حتی زمانی که اخم نمی کنیم هم نمایان می شوند.

بیشتر بخوانید!!  تقویت موهای مردان با راهکارهای بسیار کاربردی

چگونه مانع ایجاد خط اخم شویم؟

خطوط اخم ناشی از ترکیبی از عوامل است که با ایجاد تغییر در سبک زندگی می توان از برخی از آن ها جلوگیری کرد. از جمله این عوامل عبارتند از:

 

عادت اخم کردن را کنار بگذارید

اگر زمانی که کتاب میخوانید یا با رایانه کار می کنید ناخودآگاه چشمان خود را تنگ می کنید؛ ممکن است نیاز به استفاده از عینک داشته باشید. شاید برای شما هم پیش آمده است که در خارج از خانه برای فرار از نور خورشید چشمان خود را جمع کنید. استفاده از عینک آفتابی در جلوگیری از ایجاد چروک می تواند مفید باشد.

 

آنتی اکسیدان در رژیم غذایی

داشتن یک رژیم غذایی غنی از میوه های تازه، سبزیجات، ویتامین ها و مواد معدنی به پوست شما منبع آنتی اکسیدان آماده می دهد.

 

از خود در برابر خورشید محافظت کنید

استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب که اشعه های UVA و UVB خورشید را مسدود می کند به جلوگیری از پیری زودرس و خط اخم کمک می کند.

 

سیگار نکشید

ترک سیگار می تواند تاثیر مثبتی بر سلامت کلی پوست داشته باشد. کشیدن سیگار بر رسیدن جریان خون به پوست تأثیر می گذارد و تامین مواد مغذی ضروری و اکسیژن را مختل می کند. سیگار همچنین به ساختار DNA پوست آسیب می رساند و توانایی آن را برای ترمیم خود مختل کند.

 

همچنین ببینید : کلینیک تخصصی تقویت مو

 

بهترین درمان خط اخم عمیق

روش های متفاوتی برای درمان خطوط اخم عمیق وجود دارد و هر کدام بنابر شرایط هر فرد کاربردی و موثر خواهند بود؛ روش های درمانی را باید با نهایت دقت و در مراکز با کیفیت و مطمئن انجام دهید تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

به طور کلی برای رسیدن به بهترین درمان برای خط اخم، اصلاح سبک زندگی با رعایت تغذیه صحیح، خواب کافی، داشتن آرامش و انجام فعالیت ورزشی ضروری است. روش های مختلف برای درمان خطوط عمیق اخم در خانه و در کلینیک وجود دارد. با شناخت و بررسی آن ها و مشورت با پزشک می توانید مناسب ترین درمان را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی این درمان ها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید!!  قبل از بوتاکس چه مواردی را باید در نظر بگیرید

 

روش‌های طبیعی برای درمان خط اخم

  • داشتن سبک زندگی سالم
  • ماساژ صورت با روغن زیتون گرم
  • ماساژ با مرکبات
  • روغن بذر کتان
  • ژل آلوئه ورا
  • عصاره‌ی جینسینگ قرمز

 

روش های درمان خط اخم
روش های سریع رفع خطوط اخم

 

 

راه های درمان خط اخم ابرو

علاوه بر روش های طبیعی برای درمان خط اخم، روش های سریع تر و جدیدتری برای درمان نیز وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

میکرودرم ابریژن:

روشی برای بازسازی پوست که لایه بالایی پوست را برای جوانسازی و کاهش چین و چروک و سایر علائم پیری از بین می برد.

 

تزریق بوتاکس:

یکی از رایج‌ترین روش‌های درمانی برای خطوط اخم تزریق بوتاکس است. تزریق ژل بوتاکس می تواند خطوط اخم را با شل کردن عضلات صورت به منظور صاف کردن چین و چروک های اخم و جلوگیری از تشکیل خطوط عمیق تر درمان کند.

 

تزریق فیلر:

فیلرهای پوستی برای رفع چین و چروک های پوستی و افزایش حجم پوست به کار می‌روند.

 

FaceTite:

این درمان غیرجراحی انرژی فرکانس رادیویی را به بافت پوست منتقل می کند تا پوست را سفت کند و سطح کلاژن را برای کاهش چین و چروک های قابل مشاهده افزایش دهد. این درمان با نام  لیپوساکشن  با فرکانس رادیویی RFAL نیز شناخته می شود.

 

لیرز:

لیزر خطوط پوستی با استفاده از لیزر CO2 انجام می‌شود که در رفع چین و چروک های اخم بسیار موثر است. این روش یکی از پر طرفدارترین درمان های خطوط اخم است.

 

جمع بندی

با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد تا زمانی که چین و چروک و خط اخم حتی زمانی که اخم نمی کنید برصورت شما نمایان است. اما نا امید نباشید! ماساژ صورت، استفاده از عینک آفتابی و مراقبت از پوست می تواند به جلوگیری از بروز این شیارها کمک کنند. برای کسانی که به دنبال درمانی سریع هستند، روش هایی مانند تزریق بوتاکس، فیلر و لیزر راه حل های مؤثری هستند. کلینیک دیناز با بهره گیری از برترین متخصصان پوست، مو و زیبایی و استفاده از بروزترین تکنولوژی، انواع خدمات زیبایی را به شما عزیزان ارائه می کند.

 

سوالات متداول

 

  • درمان خط اخم در چه سنی باید انجام شود؟

انتخاب زمان درمان خط اخم به خودتان بستگی دارد. زمان بروز نشانه های پیری پوست در هر فرد متفاوت است. ممکن است فردی به طور مداوم از پوست خود مراقبت کرده باشد، او در سنین بسیار بالاتری به درمان چروک صورت نیاز پیدا می کند. اگر شما از کرم های مرطوب کننده، ضد آفتاب استفاده نمی کنید و روتین مراقبت پوستی صحیحی ندارید خیلی زودتر دچار پیری پوست شده و برای جوان سازی و رفع خطوط صورت نیاز به درمان پیدا خواهید کرد.

 

  • علل ایجاد خط اخم چیست؟

عوامل زیادی در بوجود آمدن خطوط اخم موثرند، از جمله:

  • افزایش سن و پیری پوست
  • حرکات تکراری صورت
  • ژنتیک
  • قرارگیری در معرض نور خورشید
  • مصرف سیگار و الکل
  • عدم مراقبت مناسب از پوست
  • کم آبی بدن
  • استرس و فشار

 

به این مطلب امتیاز دهید post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *