46

استفاده زیاد و مداوم از اتو مو، سشوار و رنگ مو یا عواملی مانند استرس، آلودگی هوا و … باعث نازک شدن و ریزش مو می شود. فیلرمو یا پرکننده مو (فیلر مو جهت تقویت ریشه موی سر است) یکی از روش های درمانی موثر و ایمن برای بهبود وضعیت و تقویت مو ، رفع ریزش مو در افراد در سنین مختلف است. در این مقاله می خواهیم در مورد فیلر مو و ویژگی های آن در کلینیک دیناز توضیحاتی ارائه دهیم.

 

فیلر مو چیست ؟
به طور کلی فیلرمو چیست ؟

 

فیلر مو چیست؟

 ماده ای بصورت ژل می باشد که به رشد مجدد مو و تقویت مو (رفع ریزش ) کمک می کند. فیلر مو قسمت های بی موی سر را پرمو کرده و همچنین موجب افزایش ضخامت مو و در نهایت باعث جوان شدن شما می شود. این ماده حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز مو مانند اسید هیالورونیک، آنزیم ها، بیومیمتیک، انواع ویتامین ها و مواد معدنی است.

 

نحوه تزریق فیلر مو یا هیر فیلر

فیلر مو توسط پزشک متخصص با سوزن های مخصوص زیر پوست تزریق شده و بلافاصله ترکیبات موجود در فیلر در محل تزریق پخش می شود. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در فیلر مو باعث تقویت سلول های پوست و مو در افراد شده و از مرگ آن ها جلوگیری می کند. پس از تزریق فیلر، ریزش مو در افراد متوقف شده و روند رشد مو تسریع می یابد. همچنین این ماده با داشتن خاصیت احیا کنندگی باعث افزایش گردش خون در اطراف ریشه مو شده که درنهایت مواد لازم برای فولیکول های مو تامین می شود.

 

رفع ریزش مو با فیلر مو
ایا تزریق فیلر مو همراه با درد است ؟

 

 

بیشتر بخوانید : کلینیک تخصصی تقویت مو 

 

 

آیا فیلر مو درد دارد؟

سوزن های تزریق فیلر مو مخصوص و بسیار نازک هستند و اکثر مردم درد زیادی را تجربه نمی کنند. اما بدیهی است که آستانه درد برای افراد مختلف، متفاوت می باشد.

 

ترکیبات فیلر مو

به طور کلی فیلرمو از هفت Peptide تشکیل می شود که باعث تقویت مو، حفظ سلامت و شادابی مو کمک می کند. این مواد عبارتند از:

  • دکاپپتید ۱۸ ( Deca Peptide18 ): تحریک کننده پوست برای تشکیل فولیکول مو
  • اسید هیالورونیک رتیکولوم ( Reticulum hyaluronic acid ): محافظت، آبرسانی به ریشه مو و همچنین باعث تحریک فیبروبلاست ها می شود.
  • الیگوپپتید ۵۴ ( Oligopeptide54 ): ریزش مو را متوقف کرده و رشد مو را طولانی تر می کند.
  • دکاپپتید ( Deca Peptide 10 ): مواد مغذی را به ریشه مو می رساند.
  • اکتاپپتید Octapeptide 2) 2): محافظت از سلول های مو در برابر استرس، اشعه های مضر نور خورشید و سایر عوامل خطرناک
  • اکتا پپتید ۱۱ (Octapeptide 11): باعث تشکیل کلاژن می شود.
  • الیگوپپتید ۷۱ (Oligopeptide 71 ): کمک به درمان ریزش مو
بیشتر بخوانید!!  خطوط پنجه کلاغی چیست و چرا ایجاد می شوند؟

 

قیمت فیلر مو

هزینه انجام این کار به برند فیلر مو، مقدار دوز تزریق شده و تعداد جلسات آن بستگی دارد. بنابراین نمی توان قیمت آن را با قطعیت تعیین کرد. قبل از انجام این کار، توصیه می کنیم در مورد شرایط فیلر مو با پزشک مورد نظر خود مشورت کنید تا ببینید آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر؟

 

مزایای فیلر مو

  • باعث رشد مجدد مو و افزایش رشد مو می شود
  • باعث شادابی و طراوت موهای خشک و آسیب دیده می شود
  • فیلر مو جهت تقویت ریشه موی سر باعث رفع ریزش مو می شود .
  • افزایش سرعت گردش خون در سر

 

فیلر مو برای چه کسانی توصیه می شود؟

کسانی که موهای ضعیف، نازک و شکننده دارند، کاندید استفاده از فیلر مو هستند. همانطور که می دانید اکثر روش های کاشت مو برای خانم ها مناسب نیستند و ترجیح می دهند از فیلر مو استفاده کنند. در این روش درمانی محدودیتی از نظر الگوی ریزش مو وجود ندارد و هم خانم ها و آقایان می توانند از این روش درمانی استفاده کنند.

به طور کلی پرکننده مو برای افراد زیر مناسب است:       

  • افرادی که موهای نازکی دارند و ریشه موی آنها بسیار ضعیف است.
  • کسانی که نیاز به تقویت مو دارند.
  • افرادی که موهای کم پشت و نازکی دارند و نیاز به افزایش حجم مو دارند.
  • در افرادی که ریزش موی بیش از حد و غیر طبیعی دارند. فیلر مو جهت تقویت ریشه موی سر به این افراد پیشنهاد می شود.
  • برای جلوگیری از طاسی بیش از حد در افراد
  • برای کسانی که کاشت مو انجام داده اند، تزریق فیلر اثربخشی عمل را افزایش می دهد.

 

کنتراندیکاسیون فیلر مو

با وجود ایمنی بالای این روش درمانی، افرادی هستند که در دسته گروه های حساس قرار می گیرند و نبایست فیلر مو تزریق کنند. افراد زیر نباید فیلر مو انجام دهند:

  • افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی.
  • زنان باردار
  • افرادی با پوست سر حساس و ملتهب
  • بیمارانی که داروی ضد انعقاد مصرف می کنند.

 

ماندگاری فیلر

تاثیر روند درمانی فیلر در افراد مختلف متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما به طور معمول نتیجه ی حاصل از تزریق فیلر مو یا ژل تقویت مو حدود یک سال برای فرد قابل مشاهده می باشد. علاوه بر آن، بعد از تزریق فیلر، برای دوام و ماندگاری بیشتر می توان طبق نظر پزشک متخصص، از محلول‌های تقویت کننده ی مو استفاده کرد.

 

مراقبت های بعد از فیلر

پس از تزریق فیلر مو باید مراقب باشید که هیچ گونه عارضه ای نداشته باشید.

  • تا حدی که امکان دارد از خانه بیرون نروید.
  • از گذاشتن کلاه و بستن روسری های محکم خودداری کنید.
  • سعی کنید تا ۲۴ ساعت پس از تزریق موهای خود را نشویید
  • در صورت اجازه پزشک از وسایلی مانند اتو مو و سشوار استفاده کنید.
  • برای پخش یکنواخت فیلر در قسمت های مختلف سر، به آرامی پوست سر را ماساژ دهید.
بیشتر بخوانید!!  تاثیرات مزوتراپی بعد از کاشت مو

 

تعداد جلسات لازم

به طور معمول درمان با تزریق فیلر مو هر دو هفته یک بار و طی چهار مرحله انجام می شود. اما قبل از تزریق یک جلسه مشاوره با پزشک برای فرد در نظر گرفته شده است. به این ترتیب پس از بررسی های لازم، تعداد جلسات درمانی، میزان ژل و محل های تزریق مشخص شده و به بیمار اطلاع داده می شود. گاهی اوقات به دلیل ریزش بیش از حد یا طاسی ممکن است تعداد جلسات درمانی برای فرد افزایش یابد تا به نتیجه مطلوب برسد.

 

بهترین برند فیلر مو

فیلرهای مو برندهای زیادی دارند که فقط برخی از آنها کیفیت خوبی داشته و تاییدیه های لازم را دریافت کرده اند.

DR.CYJHAIR FILLER یا Dr.CYJ این برند برای کسانی که مشکلات جدی و شدید ریزش مو دارند بسیار مفید و موثر است و یکی از بهترین برندهای موجود در کشور می باشد.

 

تفاوت فیلرمو با مزوتراپی
فیلرمو و مزوتراپی

تفاوت فیلر مو با مزوتراپی

تزریق مزوژل یا مزوتراپی و تزریق فیلر مو دو روش تقویت و رفع ریزش مو هستند که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. این ماده باعث تحریک ریشه مو شده و علاوه بر تقویت مو، رشد آن را تسریع می کند. اما در فیلر مو علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی، ماده دیگری به نام اسید هیالورونیک وجود دارد که ماندگاری و اثر درمانی آن را نسبت به مزوتراپی افزایش می دهد و همچنین نتایج فیلر بسیار مشهودتر از مزوتراپی است.

مدت زمان اثر بخشی فیلر

معمولا تعداد جلسات درمانی بر اساس تشخیص پزشک تعیین می شود. فواصل این تزریق ها نیز با نظر پزشک تعیین می شود. اما معمولا پس از گذراندن دوره درمان، می توانید تغییرات محل ریشه موهای از دست رفته را مشاهده کنید. معمولا بعد از گذشت یک ماه از اولین تزریق، می توانید نتیجه را ببینید و از رویش مجدد موها لذت ببرید.

نتیجه گیری

فیلر مو یکی از بهترین روش ها برای کسانی است که می خواهند با هزینه به موی مناسب برسند. این روش هم برای آقایان و خانم ها مناسب است و به الگوی خاصی از ریزش مو مانند کاشت مو محدود نمی شود. کلینیک دیناز با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات مدرن کلیه خدمات را در زمینه پوست، مو و زیبایی به مراجعین محترم ارائه می دهد.

 

سوالات متداول

  • فیلر مو برای چه کسانی توصیه می شود؟

کسانی که موهای ضعیف، نازک و شکننده دارند، کاندید استفاده از فیلر مو هستند. همانطور که می دانید اکثر روش های کاشت مو برای خانم ها مناسب نیستند و ترجیح می دهند از فیلر مو استفاده کنند. در این روش درمانی محدودیتی از نظر الگوی ریزش مو وجود ندارد و خانم ها و آقایان می توانند از این روش درمانی استفاده کنند.

 

  • آیا به جز فیلر مو ، مزوتراپی هم تاثیری در تقویت مو دارد ؟

بله ، مزوتراپی هم یکی از چندین راه برای تقویت موها می باشد که کلینیک تخصصی مزوتراپی دیناز با متخصصانی مجرب و حرفه ای در این زمینه فعالیت دارند.

 

 

منبع : از سایت allure.com

به این مطلب امتیاز دهید post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *