43

ریزش مو یکی از مسائلی است که تعدا زیادی از افراد جامعه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و بر روی اعتماد به نفس افراد تاثیر به سزایی دارد. امروزه روش‌های درمانی بسیاری برای این موضوع وجود دارد. دو مورد از محبوب ترین این روش‌ها کاشت مو و میکرو اسکالپ می‌باشند که هر دو مورد تایید سازمان جهانی بهداشت هستند. در این مقاله مقابسه روش کاشت مو و اسکالپ سر را خواهیم دید.

کاشت مو چگونه است؟

کاشت مو معمولا به دو روش FIT  و FUT  انجام می‌پذیرد. در فرآیند کاشت مو گرفت‌های مویی از پشت سر برداشت می‌شوند و در ناحیه کاشت که معمولا در جلوی سر می‌باشد کاشته می‌شوند و پس از گذشت زمانی شروع به رشد می‌کنند.

اسکالپ مو چیست؟
مزایای کاشت مو نسبت به میکرو اسکالپ

 

اسکالپ مو چیست؟

میکرو اسکالپ روشی است که در آن از هاشور و تتو استفاده می‌شود. در این روش جوهرها به وسیله سوزن به زیر پوست سر شخص متقاضی وارد می‌شوند که به دلیل دردناک بودن ممکن است بی‌حسی موضعی نیز برای انجام این فرایند اعمال شود.

بیشتر بخوانید : رفع ریزش مو قطعی در کلینیک تخصصی دیناز

کاربرد میکرو اسکالپ

این روش برای افرادی مناسب است که بانک موی خوبی ندارند یا موی آن‌ها برای کاشت مناسب نمی‌باشد. همچنین این روش برای کسانی که مبتلا به بیماری آلوپسی هستند نیز به کار می‌رود. میکرواسکالپ برای کسانی که ورزشکار هستند نیز کاربرد دارد چرا که پس از کاشت مو فرد از انجام فعالیت بدنی سنگین منع می شود. پیش از آغاز کار، طرح و الگویی در اختیار فرد قرار می‌گیرد که به آن هدلاین می‌گویند. تزریق‌هایی که در این روش صورت می‌گیرد به هم چسبیده هستند و این نزدیکی موجب می‌شود کف سر پرپشت تر به نظر بیاید.

بیشتر بخوانید!!  راه های اصلاح فرم پیشانی

مزایای اسکالپ سر در مقایسه با پیوند مو

در روش کاشت مو امکان و میزان زخم و عفونت بیشتر می‌باشد. نتیجه اسکالپ مو پس از انجام عملیات قابل مشاهده می‌باشد اما در رشد مو پس از کاشت در زمان طولانی اتفاق می‌افتد. نکته‌ی دیگر که باید به آن اشاره کرد این است که مراقبت‌های پس از کاشت مو الزامی هستند و افراد باید مواردی را رعایت کنند اما پس از اسکالپ نیاز به مراقبت ویژه‌ای نمی‌باشد.

اسکالپ سر برای چه کسانی مناسب است؟

 این روش برای خانم‌هایی که دارای موهای کم پشتی هستند و افرادی که تمایل به انجام جراحی برای کاشت مو نداشته باشند، مناسب می‌باشد. روش میکرو اسکالپ برای افرادی توصیه می‌شود که دارای موهای نازکی هستند یا موی آن‌ها دچار ریزش نامتوازن می‌باشد و به طور کلی می‌توان گفت با میکرو اسکالپ موها را پرحجم‌تر و طبیعی‌تر خواهند کرد.

اسکالپ سر برای چه کسانی مناسب است
مقایسه اسکالپ و کاشت مو

 

مقایسه اسکالپ سر با کاشت مو

در مورد مقایسه روش کاشت مو و اسکالپ سر می‌توان گفت یکی از تفاوت‌هایی که در روش کار این دو است شامل؛ در اسکالپ از هاشورهای نازک استفاده می‌شود  و در کاشت مو از فولیکول‌های پشت مو که معروف به بانک مو هستند، بهره می‌گیرند.  فرآیند کاشت مو بر اساس وسعت سر معمولا ۴ تا ۸ ساعت طول می‌کشد و برای میکرو اسکالپ حدود ۲ تا  ۳  زمان مورد نیاز می‌باشد. تفاوت دیگر این است که پس از کاشت رشد موها به صورت طبیعی رخ خواهد داد که ظاهر زیباتری را به وجود خواهد آورد اما در میکرو اسکالپ رشد مو اتفاق نمی‌افتد و فقط جاهای خالی موی سر پر خواهد شد و پرپشت‌تر به نظر خواهد رسید. باید توجه داشته باشید که برای انتخاب هر یک از این روش‌ها بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید. کلینیک تخصصی کاشت مو دیناز برای ارائه اطلاعات و مشاوره در این حوزه آماده خدمت رسانی به شما می‌باشد.

بیشتر بخوانید!!  بررسی تاثیر نور آفتاب بعد از کاشت مو

مقایسه بین میکرواسکالپ و کاشت مو بین خانم‌ها و آقایان

اسکالپ برای خانم‌ها این‌ گونه است که بخش‌های کم پشت مو را پر می‌کند و در واقع موها شبیه سازی می‌شوند اما برای آقایان این کار به صورت نقطه به نقطه انجام می شود و اگر در بخش‌هایی از سر موهایی وجود داشته باشد، از هاشور استفاده می‌کنند.

چرا کاشت مو بهترین درمان برای طاسی است؟

 با توجه به اینکه کاشت، رویش طبیعی و در نتیجه پرپشتی موها را به دنبال خواهد داشت، توصیه می‌شود افرادی که ویژگی‌های لازم برای کاشت مو را دارند از این روش استفاده کنند اما اگر این امکان وجود نداشته باشد می‌توان میکرواسکالپ را انتخاب کرد که روش ارزان‌تر و نسبتا آسان‌تری می باشد. در این مقاله با مقایسه روش کاشت مو و اسکالپ سر آشنا شدید. برای دریافت وقت مشاوره از متخصصان کلینیک دیناز می‌توانید با ما نماس بگیرید.

منبع: sportbeautycenter

کلینیک تخصصی دیناز

سوالات متداول

  • از بین کاشت مو و اسکالپ سر کدام روش دوره نقاهت کوتاه تری دارد؟
    در روش اسکالپ سر بدون جراحی فقط هاشورهای نازکی در قسمت‌های کم پشت مو کشیده می‌شود ولی در کاشت مو به دلیل انجام جراحی دوره نقاهت طولانی‌تری دارد.
  • برای چه افرادی میکرواسکالپ پیشنهاد می شود؟
    برای افرادی که موهای پرپشت ندارند و بانک موی خوبی نیز برای انجام پیوند ندارند این روش، روشی مناسبی برای پرپشت نشان دادن موها می‌باشد.
به این مطلب امتیاز دهید post

1 Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *