25

 
 

برای بسیاری از افراد، گذاشتن ریش به اندازه اصلاح آن ساده نیست. داشتن ریش پر پشت، از نظر بسیاری از افراد نشانه مردانگی و جذابیت است. با این حال، همه مردان به اندازه کافی خوش شانس نیستند تا ریش های پرپشتی داشته باشند. در نتیجه سراغ جراحی پیوند ریش با قیمت مناسب می روند.

پزشک ابتدا باید پوست و موی فرد را ارزیابی کند تا مطمئن شود که کاندیدای مناسبی برای کاشت ریش هستند یا خیر و سپس تصمیم بگیرند که آیا ارزش هزینه کردن را دارد یا خیر. این روش، ۱۰۰ درصد روش تضمینی نیست.

در این مقاله می خواهیم بیش تر درباره کاشت ریش و چگونگی انجام آن در کلینیک دیناز صحبت نماییم.

 

 
کاشت ریش
کاشت ریش چیست ؟

 

 

 

 

کاشت ریش چگونه روشی است؟

کاشت ریش فقط به معنای برداشتن مو از یک قسمت بدن  و پیوند زدن آن به خط فک و یا هر قسمتی که فرد نیاز دارد تا ریش در آن جا شد کند، صورت می گیرد. شاید اینکار به اندازه کافی ساده به نظر برسد، اما فرآیند نسبتا سخت و پیچیده ای است. برای اینکار، دو روش اصلی برای جراحی وجود دارد که عبارتند از :

 
 

استخراج واحد فولیکولی (FUE)

این روش با برداشت کامل واحدهای فولیکولی، یکی یکی از ناحیه اهدا کننده انجام می شود. FUE درد کمتری دارد و به همین دلیل نسبت به سایر روش ها رایج تر است.

 

پیوند واحد فولیکولار (FUT)

 برای این رویکرد، جراح نوار کوچکی از بافت را از پشت سر بریده و فولیکول های مو را از آن بافت خارج می کند.واحد فولیکولار گروه کوچکی از چندین فولیکول مو است که ممکن است از طریق یک نقطه خروجی از طریق پوست ظاهر شوند.

هر دو روش بین ۲ تا ۵ هزار پیوند فولیکول مو یا بیشتر را از پشت سر انجام می دهند، معمولاً از گوش شما یا کمی پایین تر، روی صورت کاشته می شوند.

بیشتر بخوانید!!  آزمایشات قبل از کاشت ابرو (مراحل اولیه کاشت ابرو)

پیوند؛ یک فولیکول مو است که پیوند زده می شود.

روش انجام کاشت ریش به چه صورتی است؟

مراحل کاشت ریش به شرح زیر است :

مراحل-کاشت-ریش

 

برداشت

این که آیا شما FUE یا FUT را انتخاب کرده اید، اولین قدم جراح، تراشیدن ناحیه ای است که در حال برداشت است. این کار به جراحان دید واضح تری از فولیکول های مو می دهد. قبل از شروع برداشت، بی حسی موضعی انجام می شود. بنابراین فرد هیچ حسی در هنگام برداشت یا کاشت احساس نخواهد کرد.

کاشت

پس از برداشتن فولیکول ها از سر، جراح بی حسی موضعی در ناحیه صورت فرد که قرار است کاشت در آن قسمت انجام شود را تزریق می کند. سپس جراح، هر فولیکول را در پوست صورت کاشته و ریش جدید را به همان شکلی که فرد و پزشک قبل از جراحی توافق کرده اند، فرم دهی می کند.

دوره نقاهت

تنها یک روز برای بهبودی پس از عمل کاشت ریش، نیاز به استراحت می باشد. ممکن است پوسته های کوچکی در اطراف هر فولیکول موی تازه کاشته شده ایجاد شوند، اما باید طی چند روز از بین بروند.

بعد از حدود یک هفته تا ۱۰ روز، فرد می تواند شروع به اصلاح کردن عادی ریش های خود کند.

پس از کاشت ریش ممکن است تا ۲ الی ۳ هفته دوباره موهای ریش از بین برود که این امری طبیعی است. اما دوباره می توان شاهد رشد موهای جدید شد.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای کاشت ریش هستند؟

 

به دلیل اینکه فولیکول های مو از پشت سر برداشته می شوند، این نکته بسیار مهم است که فولیکول های موی سالمی در آن ناحیه وجود داشته باشد.

این قسمت از سر، جزو آخرین قسمتی است که امکان طاس شدن در آن وجود دارد. بنابراین، اگر موهای شما از قسمت بالا در حال ریزش است، همچنان احتمال رشد موهای سالم در پشت سر وجود خواهد داشت.

جراح پیوند، پوست سر را بررسی می کند و تعیین می کند که آیا واحد فولیکولی کافی برای پیوند وجود دارد یا خیر. اگر به نظر نمی رسد فولیکول های مو برای برداشت کافی باشد، پزشک ممکن است درمان های جایگزین را توصیه کند.

بیشتر بخوانید!!  کاشت ابرو روی زخم، اسکار، شکستگی، بخیه چگونه امکان پذیر است؟

از کجا می توان فهمید که کاشت ریش نتیجه بخش بوده است؟

  • صرف نظر از نوع روش انجام شده ، ظرف ۳ یا ۴ ماه ، فولیکول های موی پیوند شده باید در جای خود قرار گرفته و رشد کنند.
  • کاشت ریش در صورتی موفقیت آمیز است که در ۸ یا ۹ ماه پس از آن، فرد ریش کامل و سالم داشته باشد به گونه ای که از اول و در تمام مدت وجود داشته است.
  • در حالی که هر دو روش FUE و FUT می توانند ریش هایی با ظاهر طبیعی تولید کنند، ریش هایی که از طریق روش FUT انجام می گیرند، معمولاً پرتر هستند. دلیل این امر این است که معمولاً با برداشتن یک نوار از پوست، فولیکول های بیشتری برداشت می شود. بنابراین اگر هدف فرد، داشتن ریش ضخیم تر است، FUT بهترین روش محسوب می شود.
  • شکست پیوند ریش امری نادر است و معمولاً نتیجه برداشت نادرست از منطقه اهدا کننده است. به همین دلیل انتخاب جراح مجرب ترمیم مو بسیار مهم است و ارزش هزینه بالا را نیز دارد.

 

جمع بندی 

در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی که باید درباره کاشت ریش بدانید را در وهله اول به شما عزیزان منتقل کنیم جهت اطلاعات بیشتر و گرفتن تایم مشاوره میتوانید از طریق شماره های تماس مجموعه که در سایت درج شده ، با ما در تماس باشید . 

 

سوالات متداول

  • کاشت مو نیز مانند کاشت ریش دوران نقاهت دارد ؟

بله ، معمولا کاشت در کلینیک تخصصی کاشت مو نیز احتیاج به دوران نقاهت طولانی تری نسبت به کاشت ریش دارد.

 

  • چه کسانی کاندیدای مناسبی برای کاشت ریش هستند؟

به دلیل اینکه فولیکول های مو از پشت سر برداشته می شوند، این نکته بسیار مهم است که فولیکول های موی سالمی در آن ناحیه وجود داشته باشد.

این قسمت از سر، جزو آخرین قسمتی است که امکان طاس شدن در آن وجود دارد. بنابراین، اگر موهای شما از قسمت بالا در حال ریزش است، همچنان احتمال رشد موهای سالم در پشت سر وجود خواهد داشت.

به این مطلب امتیاز دهید post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *