64

ابروها در زیبایی و تعادل صورت نقش بسیار بزرگی به عهده‌ دارند. افراد مختلف به دلایل گوناگون دچار ریزش موهای ابرو می شوند. خوشبختانه راه حلی برای درمان این مشکل پیدا شده است. این افراد می توانند به سراغ کاشت ابرو بروند. دوام کاشت ابرو به عوامل مختلفی بستگی دارد، هر چند که نتیجه نهایی در همه داوطلبان یکسان نیست.

کاشت ابرو در کلینیک تخصصی کاشت ابرو در سراسر جهان و در بین مردان و زنان محبوبیت بسیار زیادی دارد به طوری که جزو پرطرفدارترین جراحی ترمیم مو به شمار می رود. در این روش ترمیمی، جراح از تکنیک های استخراج فولیکول های مو استفاده می کند.

 

 

همه چیز درباره کاشت ابرو
کاشت ابرو و چگونگی انجام ان

 

کاشت ابرو چگونه است؟

کاشت ابرو یکی از روش های ترمیمی و زیبایی برای پرتر نشان دادن ابروها است. این روش با تکنیک های جایگزینی مو انجام می گیرد. جراح برای جایگزین موهای فعلی ابرو، از روش پیوند مو یا پوست سر استفاده می کند.

پزشک قسمت کوچکی از موهای پوست سر را بر می دارد و به ابروها منتقل می کند. بعد از جراحی و انتقال مو، موهای روی ابرو برجسته تر به نظر می رسند. افرادی که به دلایل مختلف موهای ابروی خود را از دست داده اند و می خواهند ابروهای پر و زیباتری داشته باشند می توانند به سراغ این روش بروند.

این روش یک راه حل دائمی برای زیبا سازی ابرو می باشد. در حالی که بیشتر در بین زنان رواج دارد با این حال مردان نیز به سراغ این روش می روند. در این روش ابتدا ابرو کاملا بی‌ حس می‌ شود و سپس جراح موهای قسمت اهدا کننده را کوتاه کرده و یه ابرو می دهد.

کاشت ابرو مانند کاشت مو در کلینیک تخصصی کاشت مو سبب تغییر در ظاهر شده و موجب افزایش اعتماد به نفس می شود اما ممکن است عوارضی مانند درد، تورم و جای زخم و… را به دنبال داشته باشد.

 

روش های کاشت ابرو

تکنیک های پزشکی زیادی برای کاشت ابرو وجود دارند. از نکات مهم در کاشت ابرو می توان به انتخاب منطقه مناسب اهدا کننده و پیوند فولیکول ها در جهت مناسب اشاره کرد.

 

۱)روش کاشت نواری یا FUT

روش کشت نواری یا FUT یکی از روش ها و تکنیک های کاشت ابرو است. در این روش، پیوند ابرو بدون ناراحتی و با حداقل زمان ممکن انجام می گیرد. این روش با سایر روش های کاشت ابرو تفاوت دارد. این تفاوت به نحوه برداشت گرافت مو برمی گردد.

 در این روش برای برداشت مو از ناحیه پشت گوش و پشت سر استفاده می کنند. در صورت دسترسی محدود مو در ناحیه های اهدا کننده، از این روش برای برداشتن فولیکول‌ های مو از کناره های پوست سر استفاده می شود.

 برای اطمینان از اینکه بیمار در حین کاشت ابرو احساس ناراحتی نمی کند، کاشت ابرو با بی حسی موضعی انجام می گیرد. در واقع نواحی مختلف اهدا کننده دارای ضخامت مختلف می باشند. به عنوان مثال ناحیه مرکزی نسبت به قسمت های دیگر ضخیم تر و گسترده تر است.

از طرف دیگر باید بافت و رنگ ابرو با ناحیه اهدا کننده یکسان باشد. در واقع موهای کنار گوش و پشت سر نسبت به موهای مرکزی سر نازک تر و ظریف تر هستند، به همین دلیل برای کاشت ابرو از موهای این قسمت استفاده می کنند تا دوام کاشت ابرو بالاتر برود.

بیشتر بخوانید!!  کاشت ابرو روی زخم، اسکار، شکستگی، بخیه چگونه امکان پذیر است؟

 

۲)روش غیر جراحی FUE

این روش که به اختصار به نام روش برش واحد فولیکولی شناخته می شود، تفاوت زیادی با روش کاشت نواری دارد. مهم ترین تفاوت این روش این است که در این تکنیک موها به صورت جدا و تکی از قسمت اهدا کننده جدا می شوند. این روش نسبت به سایر روش ها ترجیح داده می شود.

 روش غیر جراحی FUE بدون درد بوده و نتیجه طبیعی تری دارد. کیفیت پیوند در این روش بسیار بالا بوده و زمان ریکاوری کوتاه تری دارد.

 

۳)روش SUT و روش‌های مبتنی بر آن

روش SUT از دیگر تکنیک های کاشت ابرو به روش طبیعی است. در این روش با استفاده از دستگاه مخصوصی فولیکول های مو استخراج می شوند. این روش نسبت به سایر روش ها سریع تر بوده و دوره نقاهت کمتری دارد. بنابرابن در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه دست پیدا می کنید.

 بهترین قسمت اهدا کننده مو، قسمت پشت سر می باشد. این روش بسیار پیشرفته است اما به ظرافت و دقت عمل بالایی نیاز دارد. در این روش فولیکول های مو به صورت مستقیم به ناحیه مورد نظر پیوند می خورند.

 

 

دائمی بودن کاشت ابرو
ایا کاشت ابرو دائمی و ماندگار است؟

 

 

آیا کاشت ابرو دائمی است ؟

کاشت ابرو برای افرادی که به دلایل مختلف موهای ابرو خود را از دست داده اند یک راه حل دائمی می باشد. این روش که با تکنیک های مختلفی انجام می شود یک روش مادام العمر به شمار می رود. بعد از گذشت چهار تا شش ماه بعد از انجام عمل جراحی کاشت ابرو متوجه رشد قابل توجه موهای ابرو می شوید.

بعد از گذشت ده ماه نتیجه و دوام کاشت ابرو را را مشاهده خواهید کرد. از آنجایی که قسمت اهدا کننده موهای ابرو، پشت سر است، بنابراین رشد مو ثابت باقی خواهد ماند. با این حال موهای ابرو باید هر ماه یک بار کوتاه شوند. زمان بهبودی سریع می باشد اما ممکن است چندین ماه برای رسیدن به نتیجه نهایی زمان ببرد.

در واقع این روش، یک تکنیک موفقیت آمیز برای بهبود و ترمیم موهای ابرو است. نتیجه کاشت ابرو به عواملی نظیر نوع و کیفیت پیوند بستگی دارد. نتیجه نهایی با توجه به نحوه مراقبت و سلامت کلی بدن داوطلبان متفاوت است.

 

کاشت ابرو طبیعی تر است یا میکروبلیدینگ ؟

کاشت ابرو و میکروبلیدینگ هر دو راه حل زیبایی و ترمیم ابرو هستند و ظاهر ابروها را بهتر نشان می‌ دهند. میکروبلیدینگ برخلاف کاشت ابرو نوعی آرایش نیمه دائمی و خالکوبی است و بعد از گذشت چند سال از بین می رود.

 کاشت ابرو یک روش دائمی بوده و برای انتقال فولیکول مو از پشت سر به قسمت ابرو ها انجام می گیرد. بنابراین کاشت ابرو طبیعی تر از میکروبلیدینگ می باشد. اگر برای به دست آوردن زیبایی و پرکردن ابروهای خود به دنبال یک راه حل دائمی هستید به سراغ کاشت ابرو بروید اما اگر تنها می خواهید ابروهایتان زیباتر شود می توانید میکروبلیدینگ را انتخاب کنید.

به طور کلی هر دو این روش ها سبب ضخیم تر و پرتر نشان دادن ابروها می‌ شود اما با یکدیگر کاملاً متفاوت هستند. میکروبلیدینگ برخلاف کاشت مو نیاز به هیچ اقدام خاص پزشکی ندارد و توسط یک آرایشگر آموزش دیده انجام می گیرد.

 

آشنایی دوام کاشت ابرو

دوام کاشت ابرو تحت تاثیر فاکتورهایی نظیر؛ میزان سلامت بدن، کیفیت کار پزشک و… قرار دارد. به طور کلی کاشت ابرو ماندگاری بالایی دارد و با گذشت دوره درمان این ماندگاری بیشتر می شود. از طرف دیگر تکنیک های پزشکی و روش های کاشت در ماندگاری تاثیر زیادی دارند. انتخاب هر کدام از این روش ها در رضایت شما از نتیجه کار موثر می باشد.

بیشتر بخوانید!!  آمادگی های لازم برای کاشت مو

 پزشکان از راه های مختلفی برای افزایش ماندگاری کاشت ابرو استفاده می کنند. در واقع تجربه پزشک تاثیر زیادی بر روی رضایت شما از کاشت ابرو خواهد داشت. در ابتدا از داوطلبان خواسته می شود تا طرح ابروی خود را بازسازی کنند. در نهایت جراحی به شکلی انجام می گیرد تا به نتیجه مطلوب داوطلب نزدیک باشد.

 

 

نتایج پس از کاشت ابرو
نتیجه و ماندگاری پس از کاشت ابرو

 

 

نتایج کاشت ابرو

نتیجه کاشت ابرو بعد از گذشت مدتی در افراد به شکل های مختلفی پدیدار می شود. کاشت ابرو یک عمل سرپایی است و بهترین روش ترمیم ابرو می باشد. بعد از انجام عمل جراحی ممکن است کمی احساس درد و ناراحتی کنید که این موضوع با توجه به تکنیک های کاشت متفاوت است.

در برخی تکنیک ها درد کمتری احساس می کنید. بعد از گذشت چند روز از کاشت، در ناحیه اهدا کننده پوسته هایی ایجاد می شود. به هیچ عنوان به این قسمت دست نزنید. چند هفته بعد از کاشت، موهای جدید روی ابرو شروع به ریزش می کنند، این موضوع کاملا طبیعی است.

 بعد از گذشت سه تا چهار ماه موهای ابرو کم کم بزرگ می شوند. به طور کلی نتیجه نهایی بعد از یک سال پدیدار می شود.

در این روش نیاز به آرایش محدود می‌ شود و برای افرادی که از ابروی خود رضایت ندارند یا خواهان تغییر دائمی هستند نتایج قابل توجهی به دنبال دارد.

با این حال به خاطر داشته باشید که جراحی زیبایی ممکن است عوارض جانبی متفاوتی به همراه داشته باشد. به طور کلی قبل از انجام این کار بهتر است با پزشک با تجربه مشورت کنید.

منبع:‌

جمع بندی

در این مطلب در مورد کاشت ابرو و روش های آن اطلاعاتی در اختیارتان قرار دادیم. کاشت ابرو روشی دائمی و مادام العمر برای پرتر نشان دادن ابرو است. در این روش فولیکول های قسمتی از مو، ترجیحا پشت سر و گوش ها را برداشته و به قسمت ابرو منتقل می کنند. ابرو در تعادل و زیبایی صورت نقش بسیار بزرگی به عهده دارد.

 به همین جهت افرادی که به دلایل گوناگون دچار ریزش مو ابرو هستند به سراغ راه حلی دائمی به نام کاشت ابرو می روند. نتیجه کاشت ابرو در افراد مختلف به شکل گوناگون پدیدار می شود، اما به طور کلی بعد از گذشت یک سال نتیجه نهایی را مشاهده می کنید. به طور کلی ممکن است نتیجه نهایی در افراد با یکدیگر متفاوت باشد.

منبع: clinichair

سوالات متداول

  • کاشت ابرو طبیعی تر است یا میکروبلیدینگ ؟
    کاشت ابرو در کلینیک تخصصی کاشت ابرو یک روش دائمی بوده و برای انتقال فولیکول مو از پشت سر به قسمت ابرو ها انجام می گیرد. بنابراین کاشت ابرو طبیعی تر از میکروبلیدینگ می باشد. پیشنهاد ما در کلینیک دیناز این است که اگر برای به دست آوردن زیبایی و پرکردن ابروهای خود به دنبال یک راه حل دائمی هستید به سراغ کاشت ابرو بروید اما اگر تنها می خواهید ابروهایتان زیباتر شود می توانید میکروبلیدینگ را انتخاب کنید.

 

  • آیا کاشت ابرو دائمی است؟
    کاشت ابرو برای افرادی که به دلایل مختلف موهای ابرو خود را از دست داده اند یک راه حل دائمی می باشد. این روش که با تکنیک های مختلفی انجام می شود یک روش مادام العمر به شمار می رود. بعد از گذشت چهار تا شش ماه بعد از انجام عمل جراحی کاشت ابرو متوجه رشد قابل توجه موهای ابرو می شوید. بعد از گذشت ده ماه نتیجه نهایی را مشاهده خواهید کرد.

 

 

به این مطلب امتیاز دهید post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *