47

امروزه، روش های زیادی برای جوانسازی و زیبایی چهره وجود دارد. هایفو و پروفایلو نیز دو روش کاربردی برای زیباسازی صورت هستند، اما در تفاوت های هایفو و پروفایلو باید گفت درمان با Profhilo رنگ پوست و بافت را بهبود بخشیده و باعث آبرسانی و درخشندگی کلی پوست می شود. پروفایلو بیشتر برای نواحی صورت استفاده می شود، اما می توان از آن برای جوانسازی گردن، بازوها، زانوها و دست ها نیز استفاده کرد.

از سویی دیگر، روش هایفو به عنوان جدیدترین روش جوانسازی صورت، محسوب می شود و سفت کردن و لیفتینگ پوست را بدون جراحی انجام داده و خطوط ریز و چین و چروک را رفع می کند. این روش، یکی از محبوب ترین انتخاب ها محسوب می شود.

ژل پروفایلو چیست ؟
ژل پروفایلو

بیشتر بخوانید : بهترین کلینیک کاشت مو

ژل پروفایلو چیست؟

Profhilo یک درمان تزریقی بازسازی کننده پوست، بر پایه اسید هیالورونیک، جهت درمان شلی پوست است. پروفایلو پوست شما را جوان و آبرسانی می کند و حجم و الاستیسیته آن را بهبود می بخشد. این درمان زیبایی، باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین می شود تا خطوط ظریف و چین و چروک را به میزان قابل توجهی درمان کند.

همچنین، شامل تزریق های ریز در سراسر ناحیه صورت و گردن می شود. این ماده رطوبت را جذب کرده و پوست را حجیم می کند. در عین حال، رشد فیبرهای کلاژن و الاستین جدید را تحریک می نماید که باعث می شود به پوست استحکام ببخشد. تزریق های ریز کاملاً بی ضرر هستند و باعث درد زیاد یا دوره استراحت طولانی نمی شوند.

پروفایلو بیشتر برای نواحی صورت استفاده می شود، اما می تواند به طور موثر برای جوانسازی گردن، بازوها و دست ها نیز استفاده شود.  تکنیک پروفایلو مانند پرکننده ‌های پوستی حجم ‌دهنده نیست و برای تقویت نواحی خاصی از صورت (مانند لب ‌ها، گونه‌ ها، چانه) استفاده نمی‌ شود.

پروفایلو عمدتاً یک درمان آبرسان است و اسید هیالورونیک موجود در آن به طور یکنواخت در سراسر صورت پخش می شود و به طور کلی ظاهری صاف و سفت به پوست شما می بخشد.

عوارض ژل پروفایلو

مانند تمام درمان ‌های زیبایی غیر جراحی، عوارض جانبی مانند کبودی جزئی یا تورم در محل‌ های تزریق وجود دارد. البته معمولاً عوارض آن هنگامی که رخ می‌ دهند به سرعت فروکش می ‌کنند. در نظر داشته باشید این روش، برای زنان باردار یا شیرده یا افرادی با حساسیت به هیالورونیک اسید، توصیه نمی شود.

فواید ژل پروفایلو

از فواید ژل پروفایلو موارد ذیل را می توان نام برد:

  1. اثر سفت کننده و صاف کننده دارد.
  2. به صورت حجم می دهد و کیفیت پوست را بهبود می بخشد.
  3. تولید الاستین و ۴ نوع کلاژن مختلف را در پوست شما تحریک می کند.
  4. پوست شما را روشن کرده و در بازسازی بافت صورت موثر است.
  5. به شدت بافت را آبرسانی کرده و برای صورت و گردن مناسب می باشد.
بیشتر بخوانید!!  کاشت مو برای پیشانی بلندان

هایفوتراپی صورت چیست؟

HIFU مخفف سونوگرافی متمرکز با شدت بالا و روشی غیر جراحی و غیر تهاجمی می باشد که شامل ارسال صدها تا هزاران امواج اولتراسوند به داخل پوست است. سونوگرافی به یک لایه بسیار عمیق یا پوست شما برخورد می کند و باعث سفت شدن پوست، از داخل تا بیرون آن می شود.

در واقع زمانی که هایفو انجام می دهید، معمولاً دو بار آن ناحیه را پوشش خواهید داد. این به جهت پوشش امواج، در دو عمق متفاوت پوست می باشد. پس از درمان هایفو، می توانید بلافاصله بدون هیچ گونه محدودیتی به فعالیت های عادی خود بازگردید.

فواید هایفوتراپی

  1. هنگامی که هایفو انجام می شود، سونوگرافی با فرکانس بالا بر روی بافت زیر سطح پوست متمرکز خواهد شد. از همین رو هیچ آسیبی به لایه های بالایی پوست وارد نمی شود.
  2. هایفو یک درمان تهاجمی نیست. هیچ برش، سوزن یا جای زخم وجود ندارد.
  3. می توانید بلافاصله پس از درمان به زندگی روزمره خود بازگردید که برای بسیاری جذاب است.
  4. بلافاصله پس از درمان، نتایج را مشاهده خواهید کرد. اما برای بهبودی کامل، تا ۳ ماه باید صبر کنید.
  5. به طور قابل توجهی ارزان تر از هر لیفت صورت با روش های جراحی خواهد بود.
  6. هایفو به سفت شدن پوست کمک می کند، خط فک را تقویت کرده و ناحیه چانه را صاف می نماید.
  7. اثرات ماندگاری دارد و باعث کاهش چین و چروک می شود.
  8. اثرات سریع و قابل مشاهده ای در لیفت و سفت کردن پوست دارد. همچنین کلاژن جدیدی ایجاد می کند که پوست را جوان و درخشان نشان می دهد.

عوارض هایفوتراپی

از آنجایی که این روشی برای ارتقاء فرآیند طبیعی پوست است، نتایج آن، به ماهیت و توانایی پوست شما برای بازسازی بستگی دارد. به همین جهت نتایج از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. با جراحی نتایج قطعی تر خواهد بود. از همین روست که هایفو روی پوست شما موثر نخواهد بود.

برخی از افراد ممکن است از درمان خود نفع کافی را ببرند. برخی دیگر بلافاصله پس از درمان، دچار تورم و قرمزی خفیف شوند و معمولا به سرعت ناپدید می شوند. ناحیه درمان نیز گاهی به مدت یک هفته کمی حساس باشد.

هایفو برای شلی خفیف تا متوسط پوست مناسب است. اگر پوست خیلی افتاده ای دارید، می توانید سایر درمان های پوستی را در نظر بگیرید. اثرات درمان صورت Hifu معمولاً حدود ۱۲ ماه ادامه دارد. به مرور زمان، احتمال دارد برای حفظ بهترین نتایج به درمان های مکرر نیاز داشته باشید.

تفاوت های هایفو و پروفایلو در چیست؟

درمان های خاصی برای کار در اعماق و سطوح مختلف پوست طراحی شده اند. درمان های مبتنی بر HIFU (با شدت بالا با تمرکز فراصوت)، یک پوشش فیبری محافظ ماهیچه ها و عروق خونی را در زیر پوست هدف قرار می دهند. با سفت کردن SMAS، هایفو دارای اثر لیفتینگ پوست خواهد شد.

بیشتر بخوانید!!  علائم عفونت پس از کاشت مو (درمان ، علت)

در عمل می توان گفت که HIFU راهی عالی برای آماده سازی پوست اطراف گردن و خط فک، قبل از استفاده از درمان های محرک کلاژن مانند Radiesse یا درمان شلی پوست مبتنی بر اسید هیالورونیک همچون Profhilo خواهد بود.

اما باید گفت حوزه زیبایی شناسی، نیاز به یک رویکرد چند وجهی را در نظر می گیرد. برای دستیابی به لیفت صورت یا کاهش خطوط حرکتی و همچنین اصلاح حجم یا جهت بهبود خطوط صورت، گاهی نیاز است تا چند روش مورد استفاده قرار گیرد.

تفاوت های هایفو و پروفایلو و تاثیرات آنان
مدت تاثیرگذاری هایفو و پروفایلو

مدت تاثیرگذاری هایفو و پروفایلو

یکی دیگر از عواملی که در تفاوت های هایفو و پروفایلو مورد توجه است، مدت زمان تاثیرگذاری می باشد. در روش هایفو، می توانید تاثیر عمل را در نخستین جلسه درمانی، رویت کنید. در حالی که برای تزریق ژل پروفایلو، می توانید تاثیر و نتیجه کار را پس از گذراندن دو الی سه جلسه مشاهده کنید.

جلسات مشخص شده به طور معمول دارای فاصله زمانی یک ماهه بوده و در نهایت می توان گفت، نتیجه روش پروفایلو پس از شش ماه قابل مشاهده خواهد بود.

ماندگاری هایفوتراپی بیشتره یا پروفایلو ؟

در مقایسه دو روش زیباسازی، هایفوتراپی، نتایجی طولانی مدت را در بر خواهد داشت و چنانچه فرد از مراقبت های لازم پس از درمان، بهره ببرد، انتظار می رود که دارای ماندگاری بین شش ماه تا یکسال باشد. از سویی دیگر، روش پروفایلو، تنها شش ماه دوام دارد.

برای جوانسازی، هایفوتراپی صورت بهتره یا پروفایلو ؟

هر دو روش، در راستای جوانسازی به خوبی عمل می کنند و باعث کلاژن سازی بیشتر پوست خواهند بود. اما برخی اعتقاد دارند روش پروفایلو تاثیرگذاری بهتری دارد.

آیا جهت جوانسازی پوست می توان هایفوتراپی و پروفایلو را همزمان انجام داد؟

در نظر داشته باشید گاهی روش های درمانی برای نواحی مختلف صورت و گردن نیاز است. از همین روست که برخی از پزشکان به صورت همزمان، از دو روش استفاده می کنند.

جمع بندی

در صورتی که قصد دارید برای جوانسازی پوست صورت خود اقدام کنید، ضمن دریافت مشاوره از کارشناسان کلینیک دیناز، توصیه می شود اطلاعات جامع تری در خصوص انواع تکنیک های جوانسازی، مانند هایفوتراپی یا پروفایلو کسب کنید. بررسی تفاوت های هایفو و پروفایلو، می تواند به شما کمک کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

منبع: rtaesthetics

سوالات متداول

  • ماندگاری هایفوتراپی بیشتره یا پروفایلو؟
    در مقایسه دو روش زیباسازی، هایفوتراپی، نتایجی طولانی مدت را در بر خواهد داشت و چنانچه فرد از مراقبت های لازم پس از درمان، بهره ببرد، انتظار می رود که دارای ماندگاری بین شش ماه تا یکسال باشد. از سویی دیگر، روش پروفایلو، تنها شش ماه دوام دارد.
  • در کلینیک دیناز چه خدماتی به جز تزریق پروفایلو و هایفو ارائه می‌شود؟
    انواع خدمات زیبایی شامل رفع ریزش مو ، تقویت مو ، کاشت مو ، کاشت ابرو و لیزر موهای زائد را ارائه و اماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشیم .

به این مطلب امتیاز دهید post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *