45

انجام مراقبت های بعد از کاشت مو ، می تواند به تقویت فولیکول ها و رویش بهتر مو ها کمک کند. این مراقبت های ساده در کوتاه تر شدن دوره نقاهت نیز تاثیر چشمگیری دارند. با کلینیک دیناز همراه باشید تا به طور مفصل مراقبت های کوتاه مدت و بلند مدت پس از کاشت مو را بررسی کنیم.

 

مراقبت های پس از کاشت مو
چطور بعد از کاشت مراقبت کنیم ؟

 

چگونه از موهای کاشته شده خود مراقبت کنیم

مو، یکی از عواملی است که می تواند زیبایی چشمگیری را به چهره شما ببخشد. به همین دلیل، افراد به دنبال موهایی پرپشت و سالم هستند. اما آنچه سلامت و زیبایی موها را تهدید می کند، ریزش بدون رویش است. ریزش مو به دلایل مختلف بروز پیدا می کند. یکی از این دلایل را می توان سابقه ریزش مو ارثی دانست. در ریزش مو ارثی، فولیکول مو به شدت آسیب می بیند و دیگر نمی تواند رویش مجدد را تجربه کند.

 

البته برخی از افراد به دلایلی نظیر استرس، مصرف دارو های خاص و … نیز به این نوع ریزش دچار می شوند. این نوع ریزش در مدت زمان طولانی موجب طاسی سر خواهد شد. از این جهت تنها راه درمان آن را می توان کاشت مو دانست. در فرایند کاشت مو، فولیکول قوی از قسمت های متراکم به مناطق خالی از مو پیوند زده می شود. فرایند کاشت مو یا پیوند فولیکول، به مراقبت های ویژه ای نیاز دارد. دلیل این امر را می توان ضعیف بودن فولیکول های پیوند زده شده، دانست.

 

کاندید مناسب برای کاشت مو باید شرایط زیر را داشته باشد

قبل از انجام کاشت مو، باید بدانید که این فرایند جوابدهی یکسانی بر روی همه افراد ندارد. به همین دلیل توصیه می شود که قبل از انجام این فرایند حتما با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید. پس از آن اگر کاندید مناسبی برای کاشت مو بودید، این فرایند را انجام دهید. داوطلبان کاشت مو باید شرایط ویژه ای داشته باشند. یکی از مهم ترین شرایط را می توان دارا بودن بانک مو مناسب، دانست. بانک مو در واقع قسمتی است که فولیکول مو از آنجا برداشته و به قسمت دیگر پیوند زده می شود. البته که مراقبت های بعد از کاشت مو نیز تاثیر بسیار زیادی بر میزان جوابدهی دارد.

اگر بانک مو افراد مناسب نباشد، کاشت مو با شکست مواجه می شود. افرادی که به بیماری های خاص مبتلا هستند، نمی توانند فرایند کاشت مو را انجام دهند. به همین دلیل عدم وجود بیماری های خاص و همچنین سلامت جسمانی را می توان از دیگر شرایط داوطلبان کاشت مو دانست. افرادی که دارای الگوی طاسی مو هستند یا مو های بسیار کم پشتی دارند، گزینه مناسبی برای فرایند کاشت مو خواهند بود. افرادی که قسمتی از مو های خود را در سانحه های آتش سوزی، تصادف یا … از دست داده اند نیز می توانند فرایند کاشت مو را انجام دهند.

بیشتر بخوانید!!  آزمایشات قبل از کاشت ابرو (مراحل اولیه کاشت ابرو)

 

نتایج پس از کاشت مو
نتیجه پس از کاشت مو

 

نتایج بعد از کاشت مو

به طور کلی باید بدانید که نتایج کاشت مو، در طولانی مدت نمایان می شود. به همین دلیل برای رویش مجدد مو ها باید صبور باشید. حدود ۳ هفته پس از انجام کاشت مو، تمام مو های کاشته شده می ریزد. این فرایند، امری طبیعی است و در همه داوطلبان یکسان خواهد بود. رویش مو های جدید بین ماه دوم و سوم پس از انجام عمل کاشت مو، صورت خواهد گرفت.

به طور خلاصه باید بدانید که حداقل تا ۳ ماه پس از کاشت مو، شاهد رویش مو های جدید نخواهید بود. از ماه سوم تا ماه هشتم، حدود ۷۰ درصد از مو ها رشد می کنند و تا ماه دوازدهم، شاهد رویش بیش از ۹۰ درصد مو ها خواهید بود. توجه داشته باشید که مدت زمان ریزش مو های کاشته شده و رشد مجدد آن ها در هر داوطلب متفاوت است.

 

بیشتر بخوانید : مهم ترین نشانه های ریزش موی ابرو

 

 

در روز های ابتدایی بعد از پیوند مراقبت های بعد از کاشت مو چگونه است؟

فرایند کاشت مو با بی حسی موضعی انجام می گیرد. به همین دلیل پس از اتمام این فرایند می توانید به منزل بازگردید. از مهم ترین نکات مراقبتی بعد از عمل کاشت مو، مدت زمان استراحت افراد است. پس از انجام این فرایند حداقل به مدت دو روز به طور کامل استراحت کنید. انجام ورزش های سنگین، خم شدن طولانی مدت، بلند کردن اجسام سنگین و … به مدت حداقل یک هفته ممنوع خواهد بود. به هیچ عنوان ناحیه پیوند زده شده را با دست لمس نکنید و مالش ندهید. حتما دارو های تجویزی پزشک را در ساعات تعیین شده مصرف کنید. این امر از بروز درد و عفونت در ناحیه پیوند، جلوگیری خواهد کرد.

سعی کنید در هنگام خواب، سر خود را به صورت نیمه قائم بر روی بالش قرار دهید. حد الامکان به مدت ۳ روز از منزل خارج نشوید و در معرض باد شدید یا آفتاب مستقیم قرار نگیرید. در زمان نقاهت از کلاه استفاده نکنید. توجه داشته باشید که شستن مو ها باید تحت نظر پزشک انجام گیرد. اما به طور کلی ۴ روز بعد از عمل کاشت، می توانید مو ها را بشویید. برای شستن مو ها حتما از شامپو های ملایم و حوله های بسیار نرم استفاده کنید. مراقبت های بعد از کاشت مو شاید در ابتدا ساده به نظر برسند، اما تاثیر چشمگیری در کوتاه شدن دوره نقاهت و رشد موهای سالم تر، دارند.

بیشتر بخوانید!!  راه های اصلاح فرم پیشانی

 

در طولانی مدت چه طور مراقبت کنیم ؟
مراقبت از موهای کاشته شده در طولانی مدت

 

در طولانی مدت چگونه از موهای کاشته شده خود مراقبت کنیم

مو های کاشته شده، نسبت به سایر مو ها ضعیف تر هستند. به همین دلیل با مراقبت های لازم را تا مدت های طولانی انجام دهید تا فولیکول مو تقویت شود. شانه کردن مو ها را در هر زمان، به آرامی انجام دهید تا ریشه آسیب نبیند. توجه داشته باشید که در هفته های ابتدایی، لزومی به شانه کردن مو های پیوند شده نیست. باید حداقل ۶ ماه از فرایند کاشت مو گذشته باشد تا بتوانید پوست سر را تیغ بزنید. از مواد شیمیایی نظیر رنگ ها تا حداقل ۴ ماه پس از کاشت استفاده نکنید. تا حد امکان وسایل حرارتی نظیر سشوار و اتو را از روتین مو های خود خارج کنید.

 

نتیجه گیری

مراقبت های بعد از کاشت مو، اهمیت بسیار زیادی برای تقویت فولیکول های مو دارند. البته این مراقبت ها زمانی موثر هستند که فرایند کاشت تحت نظر پزشک ماهر انجام گیرد. شما می توانید تمام خدمات زیبایی پوست و مو خود را با خیال راحت در کلینیک تخصصی کاشت مو ی دیناز انجام دهید. کلینیک دیناز تضمین کننده کیفیت مواد و عملکرد متخصصان خود خواهد بود.

منبع : GETFUE.COM

سوالات متداول

  • چگونه از موهای کاشته شده خود مراقبت کنیم؟
    پس از انجام این فرایند حداقل به مدت دو روز به طور کامل استراحت کنید. انجام ورزش های سنگین، خم شدن طولانی در این مدت، بلند کردن اجسام سنگین و … به مدت حداقل یک هفته ممنوع خواهد بود. به هیچ عنوان ناحیه پیوند زده شده را با دست لمس نکنید و مالش ندهید. حتما دارو های تجویزی پزشک را در ساعات تعیین شده مصرف کنید. این امر از بروز درد و عفونت در ناحیه پیوند، جلوگیری خواهد کرد.

 

  • در روز های ابتدایی بعد از پیوند چگونه از موهای کاشته شده خود مراقبت کنیم؟
    سعی کنید در هنگام خواب، سر خود را به صورت نیمه قائم بر روی بالش قرار دهید. حد الامکان به مدت ۳ روز از منزل خارج نشوید و در معرض باد شدید یا آفتاب مستقیم قرار نگیرید. در زمان نقاهت از کلاه استفاده نکنید. توجه داشته باشید که شستن مو ها باید تحت نظر پزشک انجام گیرد. اما به طور کلی ۴ روز بعد از عمل کاشت، می توانید مو ها را بشویید. برای شستن مو ها حتما از شامپو های ملایم و حوله های بسیار نرم استفاده کنید.
به این مطلب امتیاز دهید post

2 Comments

  • سلام .قت بخیر
    ممنون میشم من رو راهنمایی کنید که ایا کاشت مو دردناکه ؟

    • سلام دوست عزیز
      وقت شما هم بخیر
      پاسخدهی این سوال به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که از جمله : تخصص پزشک متخصص ، استفاده از تجهیزات مدرن و به روز دنیا و کلینیکی که در ان جراحی انجام میدهید دارد .
      ام شما میتوانید با مراجعه به بهترین کلینیک کاشت مو تا حد زیادی درد را حین عمل کاهش دهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *