30

چیزی به نام پیشانی با اندازه ایده آل وجود ندارد. ناحیه بین خط مو و وسط چشم نقش تعیین کننده ای در چهره دارد که اغلب نادیده گرفته می شود، اما ظاهری هماهنگ و متعادل به صورت می بخشد. به طور معمول، اصلاح فرم پیشانی برای کمک به تعادل یک سوم بالایی صورت انجام می شود. عقب نشینی خط مو در اثر ریزش مو در ناحیه خط رویش مو ایجاد می شود و یک نگرانی رایج برای مردان و زنان است. وقتی تعداد زیادی تار مو را در جلوی سر از دست می دهیم، خط مو شروع به حرکت به سمت عقب می کند و پیشانی بزرگتر به نظر می رسد. فضای طبیعی بین ابروها و خط مو ۵ تا ۶٫۵ سانتی متر بوده و اندازه بیشتر از این نامتناسب در نظر گرفته می شود.

پیشانی بلند که با سایر اجزای صورت نامتناسب بوده، همیشه نتیجه کاهش خط مو نیست. شاید یک ویژگی فیزیکی مادرزادی باشد، به این معنی که فرد با پیشانی بیش از حد بزرگ متولد شده است. پیشانی بزرگ را می توان با عمل زیبایی اصلاح نمود. بسته به اینکه مشکل ناشی از ریزش مو با الگوی مردانه یا زنانه باشد یا اینکه بالا بودن پیشانی یک مشکل مادرزادی بوده و فرد با آن متولد شده است، می توان آن را با روش کاشت مو یا روش جراحی پیشرفت پوست سر یا با استفاده از پرکننده ها اصلاح نمود. اصلاح فرم پیشانی با عمل زیبایی شکل یا حجم پیشانی را تغییر می دهد.

بهترین تکنیک اصلاح فرم پیشانی و ایجاد خط مو

بهترین تکنیک اصلاح فرم پیشانی و ایجاد خط مو

در حالی که تکنیک های مختلف برای کاهش اندازه پیشانی مزایا و معایبی دارند، بهترین گزینه به شرایط و ترجیحات فرد بستگی دارد. دو روش اصلی برای کاهش خط مو و کاهش اندازه پیشانی وجود دارد: کاشت مو و پیشرفت پوست سر.

اولی همان روش کاشت مو معمولی بوده که شامل برداشتن فولیکول های مو از سایر قسمت های سر بیمار و جابجایی آنها به ناحیه خط مو (قسمت جلویی سر و شقیقه ها) است. که بهتر است بهترین کلینیک کاشت مو را برای این کار انتخاب کنید. دومی روش جراحی بوده که شامل برش طولانی در امتداد خط مو و برداشتن بخشی از پوست پیشانی می باشد.

بیشتر بخوانید!!  انجام میکروبلیدینگ ابرو در تهران (❤️کلینیک دیناز)

اصلاح فرم پیشانی با کاشت مو

کاشت مو یا پیوند مو رایج ترین روش کاهش خط مو است. این روش برای مواردی که موهای نازکی در خط موی خود دارند یا خط موی ناهموار خود را دوست ندارند، گزینه ارجح می باشد. با این حال، افراد باید قبل از مراجعه به کاشت مو برای اصلاح خط مو، صبر نموده تا ریزش موی آنها متوقف شود، زیرا ریزش موی پیشرونده نتایج این روش را از بین برده و منجر به پیاده سازی روش دوم می گردد. کاشت مو همچنین می تواند گزینه ای برای افرادی باشد که به طور طبیعی پیشانی بزرگ دارند. اگرچه این افراد اغلب خط موی نازک و ناهمواری ندارند، اما همچنان می توانند برای داشتن پیشانی باریک تر، روش پیوند مو را برای افزودن مو به جلوی سر در نظر بگیرند.

یکی از مزایای روش پیوند مو این است که جای زخم بر روی ناحیه تحت درمان باقی نمی گذارد. با این حال، اگر از روش FUT استفاده شود، یک اسکار خطی قابل مشاهده در پشت سر (ناحیه اهداکننده) باقی می‌ماند، جایی که نواری از پوست سر برداشته شده تا از آن برای پیوند مو استفاده گردد. اما اگر موهایتان بلند باشد، این جای زخم قابل مشاهده نخواهد بود. از سوی دیگر، پیوند مو FUE، هیچ جای زخم قابل مشاهده ای در ناحیه اهداکننده و یا در ناحیه گیرنده (خط مو) باقی نمی گذارد.

 

با پیوند مو می توان خط مو را به هر شکلی که بیمار می خواهد بازسازی کرد. بنابراین، این روش به ویژه برای افرادی مناسب بوده که ترجیحات خاصی با توجه به الگو و شکل خط موی خود داشته و همچنین افرادی که تمایل به خط موی ضخیم و واضح دارند. یک اشکال ترمیم خط مو با پیوند مو این است که نتایج بلافاصله ظاهر نمی شوند. شما باید حداقل ۶ هفته برای دیدن نتایج اولیه و تا ۱۸ ماه برای دیدن نتایج نهایی صبر کنید.

تقویت هیرلاین با تریپل تراپی کف سر

برخی از روغن های ضروری، عوامل تقویت رشد مو می باشند. در مطالعه ای که اخیرا روی موش ها انجام شده، گروهی از محققان اسانس نعناع فلفلی را در برابر درمان استاندارد موی ماینوکسیدیل آزمایش کردند. موش هایی که اسانس نعناع فلفلی را به مدت ۴ هفته روی آنها مالیده بودند در مقایسه با هر گروه دیگری برجسته ترین علائم رشد مو را نشان دادند. مطالعه دیگری بر روی موش‌ ها، نتایج مشابهی را با استفاده از اسانس اسطوخودوس نشان داد. این درمان ها ممکن است برای افرادی که به دنبال راهی طبیعی برای پرپشت کردن موهای خود هستند، امیدوارکننده باشد.

بیشتر بخوانید!!  بررسی تاثیر نور آفتاب بعد از کاشت مو

 

جراحی کوچک کردن خط پیشانی

گزینه دوم برای کاهش خط مو و اصلاح فرم پیشانی روش جراحی به نام پیشرفت پوست سر است. در این تکنیک، جراح برشی را در امتداد خط مو از شقیقه به شقیقه دیگر ایجاد می کند. سپس قسمتی از پوست (به عرض بین ۳ تا ۵ سانتی متر) را برمی دارد و پوست سر را به سمت پایین می کشد تا با استفاده از بخیه دوباره آن را به پوست باقی مانده پیشانی بچسباند. کاندیدای ایده آل برای کاهش جراحی پیشانی، زنانی با خط موی بالا هستند که سابقه خانوادگی ریزش مو ندارند، اما مردان نیز کاندیدهای خوبی برای این روش می باشند. افرادی که دارای خطوط موی ضخیم بوده و فقط از اندازه پیشانی خود و از شکل خط موی خود ناراضی هستند، می توانند خط مو را با پیشرفت پوست سر کاهش دهند.

کاندیدهای این روش کاهش پیشانی باید خاصیت ارتجاعی پوست خوبی داشته باشند. زیرا پوست سر باید به اندازه کافی قابل کشش بوده تا پس از برداشتن مقداری از پوست، لبه پوست سر بتواند برای دوخت به لبه پوست پیشانی نزدیک شود. جراح معمولا آزمایش پینچ انجام می دهد تا مشخص کند که آیا پوست سر انعطاف پذیری کافی برای جراحی پیشرفت پوست سر دارد یا خیر.

 

کلام پایانی

اکنون که با تمام جنبه های دو رویکرد اصلاح فرم پیشانی آشنا شده اید، وقت آن است که یک قرار ملاقات با متخصص برای مشاوره شخصی ترتیب دهید. کارشناسان ما در کلینیک دیناز آمادگی دارند تا هر سوالی را که در رابطه با راهکارهای اصلاح فرم پیشانی دارید، پاسخ دهند.

به این مطلب امتیاز دهید post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *