53

تاثیر مزوتراپی مو به حدی است که امروزه یکی از بهترین راه ها برای کاهش و قطع ریزش مو است . مزوتراپی مو بهترین روش بدون عارضه در این زمینه است. در حقیقت، مزوتراپی تزریق مواد معدنی و ویتامین ‌های ضروری به پوست سر بوده که هم مردان و هم زنان در کلینیک تخصصی مزوتراپی مو  برای جلوگیری از ریزش و تقویت فولیکول های مو انجام می دهند.

در مزو، ویتامین ها، مواد معدنی، کراتین ها و آمینو اسیدهای مورد نیاز مو به طور مستقیم با یک سوزن کوچک به زیر پوست تزریق می شود. این کار باعث تقویت ریشه و جلوگیری از ریزش مو می شود. علاوه بر این، سلول های موی غیر فعال بیدار می شوند و موهای جدید شروع به رشد می کنند. با توجه به این موارد نباید از تاثیر مزوتراپی مو غافل شد. بر همین اساس، در این راهنما شما را با تاثیرات شگفت انگیز مزو آشنا می کنیم.

 

مزوتراپی مو چیست ؟
چگونه مزوتراپی مو انجام میشود ؟

 

مزوتراپی چگونه انجام می شود؟

مزوتراپی مو در مطب انجام می شود، زیرا این روش کم تهاجمی عملا بدون درد است و نیازی به حذف فعالیت های روزانه ندارد. در این روش، ابتدا بیمار مورد ارزیابی پزشک قرار می گیرد تا میزان ریزش مو و علل آن مشخص شود. بنابراین، پزشک می تواند تعیین کند که تاثیر مزوتراپی موی کدام نوع ماده بیشتر است و تزریق می شود. پس از آن، یک پروتکل درمانی شخصی برای هر فرد تعیین می شود که شامل جلسات مزوتراپی خواهد بود که در آن متخصص چندین جلسه تزریق با مواد مشخص را مستقیماً به پوست سر اعمال می کند.

مزوتراپی مو از طریق تزریق مواد ضروری با یک سوزن کوچک به فولیکول های مو در فاصله ۲ تا ۴ میلی متری زیر پوست سر انجام می شود. ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای مو همراه با موادی مانند روی، مس، آهن، کلسیم، پتاسیم، بیوتین، ماینوکسیدیل، منیزیم، ویتامین C، ویتامین A وارد پوست می شود. این فرآیند گردش خون را تسریع می کند، ایجاد سلول های جدید مو را سرعت می بخشد و سلول های ضعیف را تقویت می کند.

قبل از مزوتراپی مو، پوست سر نرم می شود تا منافذ پوست سر باز شود. سپس متخصص، پوست سر شما را بررسی و مخلوطی جداگانه حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و سایر مواد لازم تهیه می کند. برای تکمیل درمان، مخلوط در چند جلسه زیر پوست تزریق می شود.

 

فواید مزوتراپی موی سر

مزوتراپی مو از فولیکول های موی جدید و سالم محافظت می کند، گردش خون در پوست سر را افزایش می دهد، شوره سر را از بین می برد و از بیماری های مختلف پوست سر جلوگیری می کند.د در حقیقت، مزوتراپی مو به دلیل فواید فراوانی که دارد یکی از درمان های تضمینی و موثر برای موهای بلند و سالم است. از دیگر مزایای مزوتراپی مو می توان به هزینه کمتر درمان، جراحی بدون درد، زمان جلسات کوتاه تر، نتایج کوتاه تر و موثرتر نسبت به روش های دیگر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید!!  مراقبت های بعد از مزوتراپی مو

برخی از مهم ترین فواید مزوتراپی موی سر عبارتند از:

 

رفع ریزش مو با مزوتراپی
رفع ریزش موی سر

 

۱)رفع ریزش مو

ریزش حداکثر ۱۰۰ تار مو در روز طبیعی است. با این حال، طاسی یا ریزش مو می تواند به دلیل سن بالا، هورمون ها یا منشأ ژنتیکی داشته باشد. علاوه بر این، یکی از شایع ترین علل آلوپسی و طاسی، افزایش بیش از حد دی هیدروتستوسترون (DHT) در فرد دارای ریزش مو است. تولید بیش از حد DHT می تواند باعث ریزش مو سریع شود. مواد مغذی مورد استفاده در مزوتراپی DHT اضافی مو را خنثی می کند و در نتیجه به ریشه مو اجازه می دهد تا رشد سالم و طبیعی خود را از سر بگیرد.

در واقع باید گفت که مزوتراپی به دلیل خاصیت محرکی که دارد یک روش عالی و بی خطر در مبارزه با ریزش مو است که فولیکول های مو را تقویت و رشد مو را تحریک می کند.

 

۲)گردش خون در سر

همانطور که می دانید، مزوتراپی مو یک روش درمانی بوده که شامل تزریق مستقیم مواد دارویی به پوست سر است. هدف از این کار، تحریک تولید کلاژن و الاستین، علاوه بر افزایش گردش خون و بهبود متابولیسم سلولی است. در حقیقت، مزوتراپی باعث افزایش گردش خون در پوست سر می شود، التهاب را کاهش می دهد و فولیکول های پوست سر را با پروتئین های مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی که باعث افزایش رشد مو می شوند، فراهم می کند.

به عبارتی دیگر، از آنجایی که مزوتراپی، گردش خون را تحریک می کند، تولید کلاژن در پوست سر افزایش می یابد. این کار باعث می شود، موها سالم تر به نظر برسند. در واقع، مزوتراپی به بهبود گردش خون و انتقال مواد مغذی به پوست سر و تقویت فولیکول های مو کمک می کند.

 

۳)افزایش رشد مو

مزوتراپی مو با اعمال مواد مغذی در ناحیه آسیب دیده پوست سر و تحریک میکروسیرکولاسیون باعث جذب بیش تر این مواد مغذی توسط فولیکول های مو می شود. علاوه بر این، همانطور که گفته شد،  تولید کلاژن و الاستین را افزایش و ظاهری سالم تر و هیدراته تر برای موها ایجاد می کند. تزریق مواد معدنی از طریق ایجاد سوراخ های ریز باعث تشکیل رگ ‌های خونی جدید می ‌شود. بنابراین، پوست سر جوان شده و موهای شما بلندتر، براق ‌تر و ضخیم ‌تر می شوند.

 

۴)کاهش شوره سر

با افزایش سن، بدن ما ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای رشد و ماندگاری مو را از دست می دهد. یکی از مهم ترین مزیت های مزوتراپی، جوانسازی پوست سر است. در پوست سر، سوزن‌ هایی که برای تزریق استفاده می‌ شوند، سوراخ ‌های ریزی را در مزودرم سر ایجاد می‌ کنند که باعث تولید کلاژن و الاستین و ایجاد پوستی سالم و هیدراته و بدون شوره می شود.

ایا مزوتراپی در تقویت مو موثر است ؟
تقویت مو و رابطه ان با مزوتراپی مو

 

آیا مزوتراپی در تقویت مو موثر است ؟

همانطور که می دانید، مزوتراپی یک گزینه عالی برای افرادی بوده که ریزش مو دارند. این روش غیر تهاجمی و بدون درد شامل تزریق سرم سلول های بنیادی یا پلاسمای غنی از پلاکت به پوست سر است. مزوتراپی مو باعث حفظ فولیکول های جدید و سالم مو، تسریع گردش خون در پوست سر، از بین بردن شوره سر و جلوگیری از بروز بیماری های مختلف پوست سر می شود.

بیشتر بخوانید!!  لیفتینگ پوست چیست؟ 5 روش لیفتیگ پوست

به علاوه، مزو به دلیل فواید فراوانی که دارد یکی از درمان های تضمینی و موثر برای داشتن موهای بلند و سالم است. از دیگر مزایای مزوتراپی مو می توان به هزینه کمتر درمان، عمل بدون درد، زمان جلسات کوتاه تر و نتایج موثرتر نسبت به روش های دیگر اشاره کرد. مزوتراپی در کلینیک تخصصی تقویت مو میتواند تاثیر بسیاری بر رشد و رفع ریزش داشته باشد.

از طرفی، تاثیر مزوتراپی مو در افراد مختلف متفاوت است. کسانی که ریزش موی مکرر را تجربه می‌ کنند ممکن است نتایج فوری را مشاهده کنند. از آنجایی که این روش مستقیماً روی پوست سر انجام می شود، نتایج درمان مزو سریع تر از درمان های خوراکی است.

 

چند جلسه برای دیدن تاثیر مزوتراپی مو لازم است؟

مزوتراپی مو می تواند به طور متوسط ​​۷-۱۱ جلسه طول بکشد. مدت زمان درمان بستگی به شرایط فرد دارد. در واقع برای درمان ریزش مو، ابتدا جلسات مزو در فواصل کم و سپس برای حفظ روند درمان هر چند وقت یکبار انجام می شود.  پس از ۴-۵ جلسه می توان تاثیر مزوتراپی مو را مشاهده کرد. با این وجود، به گفته متخصصان، در اولین جلسه مزوتراپی می توانید تغییراتی را در موهای سر خود مشاهده کنید.

 هنگامی که پوست سر، رطوبت خود را به دست آورد، موها نرم و براق می شوند. در ماه سوم یا چهارم مزوتراپی مو، فولیکول های جدید مو رشد می کنند. از طرفی، بازسازی سلول های بنیادی مو می تواند ۳-۴ ماه طول بکشد. پس از انجام مزوتراپی، موها سالم‌ تر و پس از ۷-۱۱ جلسه، ریزش مو متوقف می شود. هر جلسه به طور متوسط ​​۴۰ دقیقه طول می کشد.

 

جمع بندی

مزوتراپی عموما یکی از درمان های محبوب است که نتیجه های فوق العاده ای را دارد. بدون عارضه و درد بودن این روش درمانی باعث محبوبیت فوق العاده ی این متددرمانی شده است که در کلینیک دیناز توسط متخصصان و پزشکان مجرب انجام میشود.

منبع:‌handeulusal

 

سوالات متداول

  • بهترین برند مصرفی در مزوتراپی مو چیست؟
    در کلینیک تخصصی مزوتراپی دیناز از برند رویتاکر و هیرفیلر استفاده میشود که جز بهترین برندهای موجود با اثرگذاری بسیاربالا هستند .

 

  • چند جلسه برای دیدن تاثیر مزوتراپی لازم است؟
    مزوتراپی مو می تواند به طور متوسط ​​۷-۱۱ جلسه طول بکشد. مدت زمان درمان بستگی به شرایط فرد دارد. در واقع برای درمان ریزش مو، ابتدا جلسات مزو در فواصل کم و سپس برای حفظ روند درمان هر چند وقت یکبار انجام می شود. پس از ۴-۵ جلسه می توان تاثیر مزوتراپی مو را مشاهده کرد. با این وجود، به گفته متخصصان، در اولین جلسه مزوتراپی می توانید تغییراتی را در موهای سر خود مشاهده کنید.
به این مطلب امتیاز دهید post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *