54

با بررسی تاثیر نور آفتاب بعد از کاشت مو به این نکته پی می برید که نور خورشید تاثیرات بدی بر روی محتوای پروتئینی مو و مقاومت آن دارد. از این رو رعایت نکات مهم بعد از کاشت مو در کلینیک تخصصی کاشت مو حائز اهمیت است‌. یکی از این نکات مراقبت از مو در برابر نور آفتاب می باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تابش نور خورشید بر روی رنگ و درخشندگی مو کاشته شده اثرات منفی می گذارد.

 

تاثیرات نور آفتاب بعد از کاشت مو
افتاب بر کاشت مو چه تاثیراتی میگذارد؟

 

تاثیر نور آفتاب بر مو

پیشرفت تکنولوژی سبب شده تا کسانی که از ریزش مو ارثی و طاسی سر رنج می برند به سراغ کاشت مو بروند. کاشت مو یک روش بسیار عالی برای داشتن مو های پر پشت و سالم است. بعد از کاشت توصیه می شود تا افراد نکاتی را رعایت کنند تا به نتیجه دلخواه خود برسند.
نور آفتاب یکی از عوامل مختلفی می باشد که در موفقیت یا عدم موفقیت کاشت مو تاثیرات بسزایی دارد. در حقیقت کم بودن سطح ملانین در مو سبب سفید شدن مو ها و کاهش مقاومتشان در برابر اشعه نور آفتاب می شود. به همین جهت مو های سفید بیشتر در معرض آسیب های نور خورشید قرار می گیرند و آسیب پذیر هستند.
بر این اساس لازم است کسانی که کاشت مو انجام داده اند تا چند ماه زیر اشعه آفتاب نباشند. همانطور که می دانید نور خورشید آسیب زیادی به فولیکول های جدید مو می زند و شانس ریشه دار شدن مو ها را کاهش می دهد. رعایت نکات مهم برای مراقبت از مو نتیجه کاشت مو را با موفقیت همراه می سازد.

 

جلوگیری از برخورد نور آفتاب بعد از کاشت مو با کف سر

یکی از تاثیرات بد نور آفتاب بعد از کاشت مو این است که بعد از کاشت، پوست سر به نور خورشید حساس می‌ شود. چرا که پوست بعد از جراحی تا چند ماه قادر نیست از خود در برابر نور خورشید محافظت کند. بنابراین به هیچ عنوان نباید مو های کاشته شده در معرض اشعه نور خورشید قرار بگیرند‌. در غیر این صورت روند بهبودی مختل می شود.
زیرا در پوست سلول هایی وجود دارند که با نام کروماتوفور شناخته می شوند. این سلول ها با قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید موجب تغییر رنگ پوست شده و با تیره کردن رنگ پوست از آن در برابر آفتاب محافظت می کنند.\
از آنجایی که کاشت مو تا چند ماه موجب از بین رفتن سلول های کروماتوفور می شود پوست سر نمی تواند در مقابل نور خورشید مقاومت داشته باشد. در نتیجه آسیب ناشی از اشعه آفتاب سبب می شود تا فولیکول های مو ضعیف شده و نتیجه کاشت مو برخلاف میل افراد شود.
توصیه مهم برای کسانی که کاشت مو انجام داده اند این است که به هیچ عنوان از تاثیرات منفی اشعه خورشید بعد از کاشت غافل نشوند. لذا تا چهار ماه بعد از کاشت مو از پوست سر خود در برابر آفتاب محافظت کنند. در این صورت با رعایت این نکات نتیجه کاشت مو با شکست مواجه نمی شود.

بیشتر بخوانید!!  طریقه خوابیدن بعد از کاشت مو

 

ایا استفاده از کلاه بعد از کاشت مو الزامی است ؟
استفاده از کلاه گشاد بعد از کاشت مو

 

آیا لازم است بعد از جراحی کاشت مو از کلاه استفاده کنیم؟

فعالیت های روزانه موجب می‌ شود تا افراد برای انجام دادن کار های خود به خارج از خانه بروند. اما نکته مهمی که در اینجا مدنظر قرار می گیرد این است که چگونه از تاثیرات منفی تابش نور آفتاب بعد از کاشت مو در روز های آفتابی امان باشند. در حقیقت برای محافظت از پوست سر در برابر نور آفتاب نیازی نیست تا پایان دوره درمان در خانه باشید.
زمانی که قصد بیرون رفتن از خانه را دارید می توانید از یک کلاه گشاد استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که کلاه نباید تنگ باشد تا به فولیکول ها آسیبی وارد کند. البته سعی کنید فقط زمانی که در فضای باز هستید از کلاه استفاده نمایید و هنگامی که به خانه برگشتید کلاه را کنار بگذارید. بعد از گذشت یک هفته می توانید یک کلاه بهتر و تنگ تر مانند کلاه بیسبالی را جایگزین کنید.
چرا که در این بازه زمانی فولیکول های جدید مو به مرحله‌ ای می رسند که با کلاه آسیب نمی بینند. بنابراین استفاده از کلاه در این دوران جای نگرانی ندارد. در حقیقت استفاده از کلاه، هم از تاثیرات منفی نور آفتاب بعد از کاشت مو جلوگیری کرده و هم از پیوند های کاشته شده در برابر باد و طوفان محافظت می کند.

روش های مراقبت از موها در برابر آفتاب

علاوه بر استفاده از کلاه روش‌ های مختلفی برای محافظت از مو در برابر آفتاب وجود دارد. رعایت هر یک از این روش ها شانس شما را برای داشتن مو های پر پشت و سالم چند برابر می کند.
به عنوان مثال در پنج روز اول استفاده از هر پوششی برای سر منع شده است. زیرا هر فولیکول باید بدون هیچ مزاحمتی رشد کند‌. برای داشتن نتیجه بهتر علاوه بر جلوگیری از تاثیرات بد نور آفتاب بعد از کاشت مو باید با شیوه صحیح شستشو و تقویت مو آشنا باشید.

۱)شستشوی مو

اولین و مهم ترین نکته‌ای که در شستشوی مو کاشته شده باید بدانید این است که به هیچ عنوان نباید بلافاصله بعد از کاشت، مو خود را بشویید. در این صورت به فولیکول‌ های مو آسیب جدی وارد می شود. در حقیقت شستشوی مو یکی از موارد بسیار مهمی است که در موفقیت و یا عدم موفقیت کاشت تاثیرات بسزایی دارد. ناحیه کاشته شده مو به هیچ عنوان نباید در حین شستن فشار ببیند. لذا همواره سعی کنید با آرامی شامپو را با کف دست بر روی کل پوست بمالید. اما نباید قسمت های کاشته شده را ماساژ دهید. بنابراین این مرحله باید بدون هیچگونه فشاری انجام بگیرد.

 

روغن درمانی و تقویت مو پس از کاشت مو
تقویت موها با استفاده از روغن درمانی

 

۲)چرب کردن مو

برای تغذیه پوست سر استفاده از روغن آرگان، کنجد و روغن نارگیل یک انتخاب بسیار عالی است. روغن کرچک یکی از روغن های تقویتی می باشد که از آن برای ضخیم شدن بافت مو استفاده می کنند. علاوه بر روغن های نامبرده روغن بادام، زیتون جزو چند روغن مقوی هستند که توصیه می شود جهت تقویت مو استفاده شوند. همچنین میتوانید با استفاده از روش های درمانی در کلینیک تخصصی مزوتراپی موهای خود را پس از کاشت تقویت کنید.

بیشتر بخوانید!!  چگونه از موی کاشته شده مراقبت کنیم؟

۳)پوشاندن مو

پوشاندن مو سر برای جلوگیری از اثرات نور افتاب بعد از کاشت مو یکی از اساسی ترین نکاتی است که باید به آن توجه شود‌. انتخاب پوشش مناسب برای سر اهمیت بسیار بالایی دارد. فردی که مو های خود را به تازگی کاشته به هیچ عنوان نباید در چند روز اول از هیچ کلاهی استفاده کند. استفاده از کلاه زمانی صحیح است که فرد از یک کلاه گشاد در زمان مناسب استفاده نماید. یعنی فقط زمانی که می خواهد به بیرون از خانه برای خرید یا انجام کار های روزمره خود برود می تواند از یک کلاه مناسب و استاندارد استفاده کند.

جمع بندی

ریزش مو یکی از مشکلات بزرگی است که افراد در سنین مختلف با آن مواجه می شوند و برای از میان برداشتن این مشکل آزاردهنده به سراغ کاشت مو می روند.  بعد از کاشت ، افراد باید به نکات مهمی توجه داشته باشند که ما در کلینیک دیناز این نکات را بعد از کاشت به مراجعین عزیز یاداور میشویم، یکی از این نکات جلوگیری از آسیب های نور آفتاب بعد از کاشت مو است. پوست سر بعد از جراحی توانایی مراقبت از خود را در برابر آثار زیان بار نور خورشید ندارد. لذا جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید برای داشتن نتیجه موفقیت آمیز حائز اهمیت است.

منبع: nashvillehairdoctor

سوالات متداول

  • ایا انجام روش های تقویتی مو پس از کاشت مو لازم است ؟

مراقبت از موهای پیوند در روزهای بعد از عمل کاشت مو حتی در دراز مدت از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به ویژه با توجه به حساسیتی که درمان می تواند ایجاد کند. مراقبت صحیح از موها در این دوران نه تنها خطر ابتلا به عوارض را کاهش می دهد، در نتیجه احتمال نتایج موفقیت آمیز را افزایش می دهد و باعث رشد سریع و باکیفیت و تقویت مو می شود شما میتوانید روش های درمانی را در کلینیک تخصصی تقویت مو ی دیناز با بالاترین کیفیت انجام بدهید.

 

  • آیا لازم است بعد از جراحی کاشت مو از کلاه استفاده کنیم؟

فعالیت های روزانه موجب می‌ شود تا افراد برای انجام دادن کار های خود به خارج از خانه بروند. اما نکته مهمی که در اینجا مدنظر قرار می گیرد این است که چگونه از تاثیرات منفی تابش نور آفتاب بعد از کاشت مو در روز های آفتابی امان باشند. در حقیقت برای محافظت از پوست سر در برابر نور آفتاب نیازی نیست تا پایان دوره درمان در خانه باشید.
زمانی که قصد بیرون رفتن از خانه را دارید می توانید از یک کلاه گشاد استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که کلاه نباید تنگ باشد تا به فولیکول ها آسیبی وارد کند. البته سعی کنید فقط زمانی که در فضای باز هستید از کلاه استفاده نمایید و هنگامی که به خانه برگشتید کلاه را کنار بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *