31

امروزه بنا به دلایل مختلفی افراد زیادی دچار ریزش مو، نازک شدن مو یا مات و کدر شدن مو می شوند. بنابراین کاشت مو یک عمل رایج بوده که توسط زنان و مردان زیادی انجام می گیرد و این عمل یک روش نوین و قابل اعتماد می باشد.کاشت مو بهترین روش برای بالا بردن اعتماد به نفس در افراد طاس یا افرادی که بخشی از مو های آن ها ریخته است.

 

چک لیست آمادگی های لازم برای کاشت مو

امروزه کاشت مو hair transplant  )در بسیاری از نقاط جهان از جمله کشور ما رو به افزایش بوده و در حال حاضر کاشت مو با تکنیک های نوین انجام می گیرد و مدت زمان نتیجه گیری آن بسیار کم است. اگرچه عمل راحت و بدون خطری به نظر می رسد اما باید نکات مهمی را قبل و بعد انجام آن بدانید. پزشک قبل از عمل کاشت به بیمار بی حسی موضعی تزریق می کند تا در طول عمل بیمار درد نکشد و اذیت نشود.

 

نباید های قبل از عمل کاشت مو
سیگار و مشروبات الکلی قبل از عمل ممنوع

 

مصرف سیگار؛ قلیان و مشروبات الکلی قبل از کاشت مو

در سیگار نیکوتین وجود دارد که بر روی بازسازی سلول ها تاثیر منفی می گذارد و بازسازی آن ها را کند می کند. زمانی که بازسازی سلول ها کند شود باید پوست را ترمیم کنید. در روش کاشت مو بر روی پوست برش های کوچکی ایجاد می شود و مصرف سیگار می تواند تاثیر منفی بر روی بهبود پوست بعد از عمل کاشت مو بگذارد. با توجه به این موضوع شخصی که قرار است عمل کاشت مو را انجام دهد باید پنج روز قبل از انجام عمل سیگار نکشد.

 

مصرف مشروبات الکلی قبل از کاشت مو

فردی که قرار است عمل کاشت مو را انجام دهد حتما باید ۳ روز قبل از انجام کاشت مو الکل و مشروبات الکلی را ترک کند. این از مهم ترین امادگی های لازم برای کاشت مو است.

بیشتر بخوانید!!  کاشت ابرو در چه سنی مناسب است؟ (شرایط کاشت)

 

مصرف داروها قبل از کاشت مو

دارو های رقیق کننده خون مانند داروی اکوپیرین و آسپرین باید ۱ هفته قبل از انجام عمل کاشت مو ترک شوند. اگر از دارو های رقیق کننده خون استفاده می کنید می بایست قبل از انجام عمل با پزشک خود صحبت کنید تا بتوانید چند روز قبل از انجام عمل تحت نظر پزشک خود دارو را قطع کنید.

 

استفاده از انواع مکمل های غذایی یا دارویی

باید ۳ روز قبل از عمل کاشت مو از سرم های مراقبت و محلول های تقویت مو استفاده نکنید تا از عوارضی که امکان دارند قبل از انجام عمل کاشت مو ایجاد کنند جلوگیری شود. بنابراین نمی‌ توان عوارض جانبی هر نوع محلول و سرم های مراقبت مو را کنترل کرد. بهتر است یک هفته قبل از انجام عمل از مصرف کافئین و دمنوش های گیاهی بپرهیزید. در مکمل‌ ها و ویتامین‌ ها مانند مولتی ویتامین و روی و منیزیم ترکیبی وجود دارد که می تواند موجب رقیق شدن خون یا تسریع جریان خون شود. با این وجود باید ۱ هفته قبل از عمل اقدام به مصرف روی، جینسینگ، مولتی ویتامین و غیره نمایید و داروهای حمایتی را قطع کنید. داروهای ضد التهاب را باید قبل از عمل کاشت قطع نمایید.

 

بیماری های هورمونی ( مخصوصا بانوان)

افرادی که به پسوریازیس مبتلا هستند می توانند کاشت مو را انجام دهند اما در صورت تایید متخصص پوست این عمل قابل انجام است. افرادی که به بیماری درماتیک سبورئیک مبتلا هستند باید در مرحله اول درمان شوند سپس کاشت مو را انجام دهند.

 

کوتاه و رنگ کردن موها قبل از کاشت مو

در عمل کاشت ، تیره بودن مو نسبت به روشن بودن یک مزیت است. افرادی که موی تیره و ضخیمی دارند می توانند ظاهر بهتری داشته باشند. قبل از انجام عمل کاشت مو به هیچ عنوان موهای خود را کوتاه نکنید. پزشک برای مطمئن شدن ارتفاع موها امکان دارد در طول عمل موهای شما را کوتاه کند.

 

آمادگی های لازم برای کاشت مو
مراقبت های لازم در روز عمل

 

توصیه های مهم روز عمل کاشت مو

از جمله آمادگی های قبل از کاشت مو در روز انجام عمل این است که باید موهای خود را به خوبی بشویید و بعد از شستشوی مو بر روی آن چیزی نزنید. چیزی که در روز عمل اهمیت زیادی دارد رانندگی نکردن است. در صورتی که در فصل تابستان برای عمل کاشت مو نوبت گرفته اید قبل از انجام عمل کاشت مو از برنزه نشدن پوست سر اطمینان داشته باشید به دلیل این که پوست سر نباید در معرض آفتاب قرار گیرد. کاشت مو یک پروسه طولانی بوده و بهتر است در روز عمل کاشت مو لباس راحت مانند گرمکن و تیشرت بپوشید تا در طول عمل اذیت نشوید و احساس راحتی کنید‌. کاشت مو دوره نقاهت خاصی ندارد و باید بعد از انجام عمل برای جلوگیری از آسیب احتمالی در خانه استراحت کنید. بعد از انجام عمل جراحی کاشت مو به هیچ عنوان محل جراحی شده را در معرض نور خورشید قرار ندهید و مو های خود را نشویید.

بیشتر بخوانید!!  بررسی پوسته شـدن ابروها پس از کاشت ابرو (نحوه پیشگیری و درمان)

 

آزمایشات لازم قبل از عمل کاشت مو

امکان دارد پزشک قبل از انجام عمل جراحی از شما بخواهد برای ارزیابی سلامتتان نوار قلب یا آزمایش خون انجام دهید. البته امکان تزریق داروی رشد مجدد مو زیاد بوده و امکان دارد پزشک به شما داروی ماینوکسیدیل را تجویز کند. این دارو بستگی به این دارد که کدام قسمت سر شما نیاز به پیوند مو داشته و طاس می باشد. البته احتمال اینکه پزشک از شما بخواهد قبل از انجام عمل مصرف این دارو را قطع کنید نیز وجود دارد.

 

تغذیه قبل از کاشت مو

حتماً باید قبل از انجام عمل کاشت مو وعده غذایی خود را خورده باشید تا در طول عمل کاشت مو مشکلی ایجاد نشود.

 

بیشتر بخوانید : انچه باید در مورد کاشت ریش بدانید!

 

کمک به تسریع بهبودی قبل از کاشت مو

زمانی که یک ماه از عمل کاشت مو شما مانده باید از آماده بودن پوست سر و سالم بودن آن مطمئن شوید. برای اینکه پوست سر سالمی داشته باشید باید ۱۰ تا ۳۰ دقیقه در طول روز پوست سر خود را ماساژ دهید. این روتین می‌ تواند به رنگ پوست سر شما کمک کند یا اینکه جریان خون را در پوست سر تنظیم نماید. البته این کار باعث بهبودی زودتر پوست سر بعد از عمل می شود. قبل از انجام عمل جراحی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا پوست سر شما را به خوبی ارزیابی کند.

جمع بندی 

قبل از اینکه عمل کاشت مو را انجام دهید باید از قوانین آماده سازی آن اطلاعاتی در دست داشته باشید تا بتوانید نتیجه عالی از عمل به دست آورید. در صورتی که قصد انجام عمل جراحی و مشاوره برای کاشت مو را دارید می توانید به کلینیک تخصصی کاشت مو ی دیناز مراجعه کنید.

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *