28

در مطالب قبلی در باره ی رفع ریزش مو با شما صحبت کردیم و در این مطلب می خواهیم درباره ی خط خنده با شما عزیزان صحبت کنیم. یکی از مواردی که می تواند ظاهر و زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار دهد، ظهور خط خنده در چهره است. این خطوط که با نام خط لبخند نیز نامیده می‌ شوند، به مرور زمان و بر اثر تکرار برخی حالات فیزیکی چهره مانند خنده ظاهر می شوند. افزایش سن و کاهش کلاژن و الاستین و شلی پوست، موجب عمیق تر شدن این خطوط در کنار بینی و دهان می‌شود. این خطوط از بینی تا گوشه های دهان گسترش می یابند و موجب جدا شدن گونه ها از لب بالایی شده و موجب خسته و پیرتر نشان داده شدن چهره فرد می شوند.

خط لبخند در زمان خندیدن بیشتر نمایان می شود و ممکن است برای برخی افراد آزار دهنده باشد. به همین دلیل برخی افراد به دنبال راهی برای از بین بردن این خطوط هستند. خوشبختانه روش های مختلف مانند تزریق ژل فیلر به عنوان یک روش ایمن برای از بین بردن خط خنده وجود دارد. این کار اخیراً به یکی از محبوب ترین اقدامات زیبایی حال حاضر دنیا تبدیل شده است.
در این مطلب از «کلینیک دیناز» به مساله خط لبخند و روش های حدف آن پرداخته می شود. اگر شما هم به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر درباره این مشکل هستید و یا تمایل به انجام این کار دارید، بهتر است قبل از هر اقدامی این مقاله را مطالعه نمایید.

 

ایجاد خط لبخند

 

علل ایجاد خط خنده

بالا رفتن سن و کاهش حالت ارتجاعی پوست، موجب کاهش ساخت کلاژن و الاستین و شل شدگی و افتادگی پوست می شوند. شل شدن پوست در کنار تکرار حالات طبیعی چهره مانند خندیدن موجب ایجاد خطوط موسوم به خط لبخند می شود.

البته سایر موارد مانند مسائل ژنتیکی، سیگار کشیدن و تاثیر تابش اشعه فرابنفش بر پوست موجب تسریع ایجاد آسیب هایی از قبیل ایجاد خط لبخند می شوند. در برخی افراد، کاهش یا افزایش غیرطبیعی وزن موجب شلی پوست و ایجاد چروک می شود. همه این موارد در کنار هم موجب ایجاد خط لبخند و نارضایتی فرد از ظاهر و زیبایی خود می شوند.

 

از بین بردن خط لبخند به روش طبیعی

خط خنده و مسائل زیبایی مربوط به آن می تواند به یکی از دغدغه های دائمی هر فرد تبدیل شود. ممکن است افراد قبل از هر چیز، روش های طبیعی و خانگی را برای حذف خط لبخند امتحان کنند. پزشکان و متخصصان پوست و زیبایی، روش هایی را برای پیشگیری از ایجاد و بیشتر شدن خط لبخند توصیه می کنند.
برخی از این توصیه ها عبارتند از: نوشیدن آب کافی، عدم استعمال سیگار، دوری از استرس، خواب بموقع و کافی، استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب و سبک زندگی سالم.
البته در کنار توصیه های پیشگیرانه بالا، توصیه ها و روشهای خانگی برای کاهش چین و چروک های پوستی از جمله خط لبخند ارائه شده است. به عنوان برخی از روش های طبیعی حذف خط خنده می توان به ماساژ پوست اطراف لب و دهان با روغن زیتون اشاره کرد. روغن زیتون حاوی ویتامین های A، D، K، E و خواص ضد پیری می باشد و به حذف خط لبخند کمک می کند.

بیشتر بخوانید!!  پوستی جوان و زیبا با جادوی میکرونیدلینگ

ماساژ پوست و نواحی خط لبخند با روغن نارگیل نیز توصیه شده است. روغن نارگیل دارای تاثیر معجزه گر برای جلوگیری از پیری پوست و حذف خط لبخند می باشد. این روغن با خاصیت رطوبت رسانی بالا، از کمبود آب در پوست جلوگیری می کند. استفاده از آن یکی از بهترین روش های طبیعی برای محو خطوط خنده است.

 

کاهش چین و چروک

 

بهترین راه برای از بین بردن خط لبخند

تزریق فیلرهای پوستی، اولین نوع درمان توصیه شده توسط متخصصان پوست و زیبایی می باشد. البته انتخاب این روش، به شدت و عمق خطوط خنده بستگی دارد و ممکن است پزشک بنا به صلاحدید خود، روش های دیگری را به بیمار توصیه کند.

فیلرها موجب پر شدن پوست و از بین رفتن چروک ها می شوند. رایج ترین فیلرها، انواع حاوی هیالورونیک اسید هستند. این ماده شفاف، به صورت طبیعی در پوست تولید شده و به سفتی و آب رسانی پوست کمک می کند.
روشهای غیر جراحی از بین بردن خط خنده
همانطور که اشاره شد، گزینه های درمانی متفاوتی بنا به صلاحدید پزشک برای بیماران مختلف توصیه می شود. تزریق فیلر یا پرکننده اسید هیالورونیک در حدود ۶ تا ۱۲ ماه دوام دارد. علاوه بر اسید هیالورونیک، برخی پزشکان گزینه های دیگر از قبیل پرکننده های هیدروکسی آپاتیت و اسید پلی ال لاکتیک را برای تزریق زیر پوست انتخاب می کنند.

یکی دیگر از روش های انتخابی برای محو خط لبخند، تزریق بوتاکس است که دارای مزایا و معایب خاص خود می باشد. در این روش، ماهیچه ها و چین و چروک ها پس از تزریق بوتاکس رها شده و خط لبخند کمتر مشخص می شود. دوام این روش در حدود ۳ تا ۶ ماه می باشد.
لیزر درمانی نیز یکی از روش های کاهش چین و چروک و کاهش خط خنده است. در این روش، با برداشته شدن لایه های سطحی پوست و نمایان شدن لایه های زیرین، لک ‌های پوستی و چین و چروک‌ ها تا حد زیادی محو می شوند.
تزریق چربی نیز یکی دیگر از روش های کاهش یا حذف خط لبخند محسوب می شود. این روش دارای مزایای زیادی است. در این روش، از چربی بدن فرد برای از بین بردن خطوط چهره مخصوصاً خطوط خنده استفاده می شود. بدلیل طبیعی بودن، عوارض جدی برای این روش گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید!!  راه های مراقبت از پوست

روش پیشنهادی دیگر، میکرونیدلینگ یا القای کلاژن است. در این روش، چروک های پوستی و از جمله خط خنده با افزایش کلاژن محو می شوند. نتایج این روش بر خلاف روش های قبلی به مرور زمان بر روی پوست ظاهر شده و نتیجه نهایی در حدود ۹ ماه بعد از عمل آشکار خواهد شد.
یکی از روش های دیگر برای کاهش خط لبخند، استفاده از کرم های پوستی مخصوص است. معمولاً از کرم های حاوی ویتامین C، رتینول، پپتیدها و اسیدهای هیدروکسی برای درمان چین و چروک های پوستی استفاده می شود. طبیعتاً اثر استفاده از کرم های پوستی با گذشت زمان نمایان می شود.
علاوه بر روش های خانگی توصیه شده، از ورزش های مخصوص برای سفت شدن ماهیچه ها و حذف و بهبود نسبی خطوط خنده استفاده می شود.

 

تزریق فیلر در دیناز کلینیک

 

درمان قطعی خط خنده

اگر به دنبال روش قطعی از بین بردن خط لبخند هستید، باید در درجه اول به پزشک متخصص مراجعه نمایید. پزشک پس از معاینه، بهترین روش مناسب شما را که معمولاً یکی از روش های فوق است، به شما پیشنهاد می دهد.

در صورتی که هیچ یک از روش های فوق برای شما موثر نباشد، ممکن است روش های جراحی به عنوان درمان قطعی محو خط لبخند توصیه شود. نتایج این روش چشمگیرتر بوده و ماندگاری بالاتری دارد. لیفت صورت، یکی از کامل ‌ترین و دائمی ‌ترین روش های حذف خط خنده است. با این روش، همه‌ خطوط اطراف دهان و چشم‌ به صورت همزمان و در یک جراحی حذف می شوند.
چنانچه قصد دارید برای حذف خط لبخند چهره خود اقدام کنید و با اینکار به جوانی و شادابی چهره خود بیفزایید، برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران کلینیک دیناز در ارتباط باشید. «کلینیک دیناز»، یکی از معتبرترین کلنیک های تخصصی پوست و مو است که با همکاری بهترین متخصصان پوست و زیبایی و مجوز رسمی وزات بهداشت و درمان آماده ارائه مشاوره رایگان و خدمات به شما عزیزان می باشد.

به این مطلب امتیاز دهید post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *