32

یکی از فاکتورهای موثر در زیبایی چهره و جذابیت هر فرد، داشتن موی سالم و پر تراکم است. در صورتی که مو به دلایل مختلف دچار ریزش شدید برگشت ناپذیر شده و فرد کاندیدای مناسبی باشد، پزشک عمل کاشت مو را به فرد توصیه می کند همینطور با توجه به تاثیرات مزوتراپی بعد از کاشت مو نیز این کارتوصیه میشود. در کاشت مو، تعدادی فولیکول سالم مو از نقاط پرپشت سر به نقاط کم پشت منتقل می شوند. برای تداوم رشد این فولیکول ها، خون رسانی پوست سر ضروری است. از دو روش مزوتراپی و پی آر پی، برای افزایش جریان خون در پوست سر و رساندن مواد مغذی به گرافت ها استفاده می شود. هر چه جریان خون کف سر، حاوی اکسیژن و مواد مغذی بیشتری باشد، رشد فولیکول های تازه کاشته شده، بهتر خواهد بود. برخی پزشکان مزوتراپی و پی ار پی را به افراد توصیه می کنند.

تصمیم گیری در مورد مناسب بودن کاشت مو برای فرد بر عهده پزشکان متخصص است. بهتر است قبل از هر اقدامی، اطلاعات کلی درباره این موضوع داشته باشید؛ بنابراین در این پست قصد داریم شما را با عمل کاشت مو و اقدامات حمایتی پس از آن از جمله مزوتراپی و PRP آشنا کنیم.

به طور کلی کاشت مو چیست ؟
کاشت مو

کاشت مو چیست و تاثیرات مزوتراپی بعد از کاشت مو چگونه است؟

مو یکی از مهم ترین فاکتورهای افزایش جذابیت و زیبایی چهره فرد است. همه ما به دنبال داشتن موهای پرپشت و سالم هستیم. ممکن است افراد موهای خود را به دلایل مختلف از دست بدهند و برای حفظ ظاهر و زیبایی، به فکر کاشت مو باشند. دلایلی مثل ژنتیک و ارث، استرس، رنگ یا داروهای شیمیایی و غیره موجب سست شدن فولیکول و نهایتاً ریزش شدید مو و نارضایتی فرد از ظاهر خود می شود. امروزه یکی از محبوب ترین اقدامات کمک کننده به رفع این مشکل، کاشت مو و مزوتراپی است. زیرا تاثیرات مزوتراپی بعد از کاشت مو بسیار چشمگیر است.

کاشت مو نوعی تکنیک جراحی است که در آن ریشه مو، از ناحیه اهدا کننده برداشته شده و در ناحیه کم پشت کاشته می شود. در این روش، ریشه موی مقاوم در مقابل ریزش به لحاظ ژنتیکی، در ناحیه طاس کاشته می‌شود. با پیشرفت علم و فناوری، کاشت مو نیز بسیار پیشرفته شده و نتایج بسیار خوب و ماندگاری خواهد داشت. کاشت مو یک عمل بسیار تخصصی است که فقط متخصصین پوست و مو مجاز به انجام آن هستند. کلیه خدمات کاشت مو و اقدامات حمایتی پس از آن، در کلینیک تخصصی کاشت مو  ی دیناز توسط بهترین متخصصین با هزینه بسیار منطقی به مراجعه کنندگان عزیز ارائه می شود.

بیشتر بخوانید!!  راهنمای جامع تفاوت فیلر و بوتاکس

مزوتراپی چیست ؟

مزوتراپی یک روش درمانی برای تزریق مستقیم ویتامینها، مواد معدنی، آنتی اکسیدانها و دیگر مواد مورد نیاز به لایه میانی پوست سر است. طی چند دهه گذشته، از مزوتراپی برای بهبود کیفیت موها، رفع کم پشتی و کمک به رشد مجدد آن استفاده شده است. برخی پزشکان برای موفقیت بیشتر عمل کاشت مو و دریافت بهترین نتیجه، ترکیبی از کاشت مو، مزوتراپی بعد از کاشت مو و PRP و یا روش های دیگر را به بیماران توصیه می کنند.

وارد شدن مواد مغذی به لایه میانی پوست سر یا محل قرارگیری فولیکول یا گرافت ها، موجب رشد و تقویت موها می شود. به همین دلیل برخی پزشکان معتقدند که استفاده از مزوتراپی پس از کاشت مو به فرآیند رشد فولیکول مو کمک می کند.

فواید مزوتراپی
فواید و تاثیرات مزوتراپی پس از کاشت مو

فواید مزوتراپی پس از کاشت مو

مزوتراپی، یکی از مراقبت های بسیار موثر برای موفقیت عمل کاشت مو است. مزوتراپی به دلیل رساندن مواد مغذی به پوست سر موجب بهبود سریع زخم ها و تقویت پیاز مو می شود. انجام مزوتراپی بعد از کاشت مو موجب تقویت پیاز موی کاشته شده و افزایش ضخامت و حجم دهی مو می شود.

زمان مزوتراپی پس از کاشت مو

بهتر است مزوتراپی، پس از کاهش تورم و التهاب ناشی از عمل کاشت انجام شود. بهترین زمان توصیه شده برای انجام مزوتراپی ۳ ماه پس از عمل کاشت مو است زیرا تاثیرات مزوتراپی بعد از کاشت مو در ان زمان نتیجه خوبی میدهد.

تعداد جلسات مزوتراپی پس از کاشت مو

معمولاً پزشکان بسته به نحوه پاسخ دهی بدن و شرایط فرد، انجام ۳ تا ۶ جلسه مزوتراپی را بعد از کاشت مو توصیه می کنند. در برخی موارد و در صورت ضعیف بودن گرافت کاشته شده، تعداد جلسات بیشتر مزوتراپی بعد از کاشت مو توصیه می شود. این خدمت (مزوتراپی) به صورت حرفه ای در کلینیک تخصصی مزوتراپی   دیناز ، توسط متخصصین ارائه میشود.

پی آر پی چیست؟

پی آر پی یک روش جدید، موثر و ایمن برای تحریک و نوسازی بافت های آسیب دیده با استفاده از اجزای خون فرد است. در این روش، ۱۰ تا ۲۰ سی سی خون فرد گرفته شده و اجزای آن در سانتریفوژ جدا می شود. در نهایت محلول غنی از پلاکت به دست می آید که نقش مهمی در فرآیند بهبود و ترمیم آسیب بافتی دارد و به عنوان محلول PRP به پوست سر تزریق می شود. تزریق PRP به پوست سر، موجب تسریع فرآیند جاگیری گرافت ‌‌ها در پوست سر و بهبود زخم ‌های ناحیه‌ گیرنده کاشت می شود. تفاوت این روش با مزوتراپی بعد از کاشت مو، استفاده از کوکتل مخصوص مزو در مزوتراپی به جای پلاسمای خون است.

بیشتر بخوانید!!  تزریق ژل لب طبیعی (همه چیز در مورد تزریق ژل لب)

فواید PRP بعد از کاشت مو

انجام PRP  بعد از کاشت مو موجب پر پشتی موهای ضعیف و کمک به جاگیری و رشد فولیکول های کاشته شده و قرارگیری سریعتر گرافت ها در پوست سر و بهبود زخم ها می شود. PRP با افزایش روند خون رسانی به فولیکول ها موجب تغذیه بهتر و رشد سریع تر آنها می شود.

زمان و تعداد جلسات PRP پس از کاشت مو

بهترین زمان توصیه شده برای انجام PRP، دو هفته بعد از کاشت مو است. در این زمان، ریزش فولیکول ها و رشد مجدد آنها صورت می گیرد و انجام PRP به افزایش خون رسانی فولیکول ها کمک می کند. معمولا چهار جلسه درمان PRP کفایت می کند و جلسات تزریق بعدی، یک ماه، سه ماه و شش ماه بعد از تزریق اول انجام می شود.

جمع بندی

چنانچه قصد انجام مزوتراپی بعد از کاشت مو ، PRP و یا سایر خدمات مو از جمله کاشت مو را دارید، جهت مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر درباره نحوه انجام خدمات، با مشاوران کلینیک دیناز در ارتباط باشید.کلینیک دیناز، یکی از معتبرترین کلنیک های تخصصی پوست و مو است که با همکاری بهترین متخصصان پوست و زیبایی، برترین متخصصان کاشت مو و داشتن مجوز رسمی وزات بهداشت و درمان آماده ارائه مشاوره رایگان و خدمات به شما عزیزان می باشد.

سوالات متداول

  • مزوتراپی چیست؟
    مزوتراپی یک روش درمانی برای تزریق مستقیم ویتامینها، مواد معدنی، آنتی اکسیدانها و دیگر مواد مورد نیاز به لایه میانی پوست سر است. طی چند دهه گذشته، از مزوتراپی برای بهبود کیفیت موها، رفع کم پشتی و کمک به رشد مجدد آن استفاده شده است. برخی پزشکان برای موفقیت بیشتر عمل کاشت مو و دریافت بهترین نتیجه، ترکیبی از کاشت مو، مزوتراپی بعد از کاشت مو و PRP و یا روش های دیگر را به بیماران توصیه می کنند.
  • پی آر پی چیست؟
    پی آر پی یک روش جدید، موثر و ایمن برای تحریک و نوسازی بافت های آسیب دیده با استفاده از اجزای خون فرد است. در این روش، ۱۰ تا ۲۰ سی سی خون فرد گرفته شده و اجزای آن در سانتریفوژ جدا می شود. در نهایت محلول غنی از پلاکت به دست می آید که نقش مهمی در فرآیند بهبود و ترمیم آسیب بافتی دارد و به عنوان محلول PRP به پوست سر تزریق می شود. تزریق PRP به پوست سر، موجب تسریع فرآیند جاگیری گرافت ‌‌ها در پوست سر و بهبود زخم ‌های ناحیه‌ گیرنده کاشت می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *