23

میکرونیدلینگ یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد که داشتـن پوستی زیبا هست، حل می‌کند. از گذشته تا به امروز، داشتن پوستی صاف و جوان خواستـه‌ی هر فردی بـوده است. از زمان‌های دور، افراد توجه زیادی به پوست خود داشتند و از روش‌های مختلفی برای جوانسازی آن استفاده می‌کردند. یکی از جدیدترین و بهترین روش‌های جوانسازی پوست، این روش می‌باشد که به تازگی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته شده است. میکرونیدلینگ در واقع نوعی لایه برداری پوست است که می‌تواند پوستی صاف و شفاف را برای خانم‌ها و آقایان به وجود آورد.
پوست افراد ممکن است بنابر دلایل مختلف دچار مشکلاتی شود. قرار گرفتن در زیر نور آفتاب به مدت طولانی، چاقی، بالا رفتن سن، وجود ترک‌های پوستی، سوختگی، جای زخم، جای جوش و … از مهم‌ترین مشکلاتی است که ممکن در طول زندگی فرد برای پوست او به وجود آید. این مشکلات می توانند در زیبایی افراد اختلال ایجاد کند به همین سبب خانم‌ها و آقایان زیادی دوست دارند که این مشکلات را رفع کنند تا زیبایی و جوانی خود را مجددا به دست آورند. یکی از بهترین روش ها در این زمینه، استفاده از میکرونیدلینگ می‌باشد، شما می‌توانید در کلینیک تخصصی کاشت مو و جوانسازی پوست دنیاز به راحتی این کار را انجام دهید.

یک خانم در حال انجام فرآیند میکرونیدلینگ
هر آنچه که در مورد کاربردهای میکرونیدلینگ ابرو باید بدانید

 

همانطور که بیان کردیم یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های جوانسازی پوست و برطرف کننده‌ مشکلات پوستی، روش میکرونیدلینگ می‌باشد. از مهم ترین کاربردهای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یکی از مهم ترین کاربرد های این‌روش، رفع چین و چروک روی پوست صورت و جوانسازی پوست است. با این روش می‌توان به پوستی شفاف، صاف و یکدست، دست پیدا کرد.
  • برای از بین بردن جای جوش و زخم‌های ناشی از سوختگی و آبله مرغان می توان از این روش استفاده کرد. تنها با چند جلسه استفاده از این روش، می‌توان این مشکلات را از بین برد.
  • این روش را می‌توان علاوه بر پوست صورت، برای دیگر قسمت های بدن نیز استفاده کرد. به طور مثال می توان از آن برای رفع ترک‌های پوستی ناشی از چاقی، لاغری، بارداری و … استفاده کرد.
  • یکی دیگر از کاربردهای مهم این روش درمانی، رساندن انواع دارو ها و ویتامین‌ها به لایه ی مختلف پوست می باشد.
  • از دیگر کاربرد های مهم این روش  می‌توان به درمان ریزش مو اشاره کرد. همانطور که گفتیم می توان از این روش علاوه بر پوست صورت برای دیگر قسمت های بدن نیز استفاده کرد. برای مثال می توان برای رشد مجدد موها از آن در قسمت پوست سر استفاده کرد.
  • اگر پوست بدن و صورت شما شل است و قوام و استحکام لازم را ندارد، می‌توانید از این روش استفاده کنید. شل بودن پوست، می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک روی آن شود.

روش کار با میکرونیدلینگ چگونه است؟

میکرونیدلینگ روشی غیر تهاجمی است که کار خود را با یک درمارولر انجام می‌دهد. این وسیله، یک رولر غلتکی است که دور آن به وسیله‌ی سوزن‌های بسیار ریز پوشانده شده است. قطر این سوزن ها نیم تا دو و نیم میلی متر می‌باشد و از فلز تیتانیوم ساخته شده اند.
این وسیله بر روی پوست صورت کشیده شده و سوزن‌ها به لایه ی میانی پوست نفوذ می‌کنند. این برخورد باعث زخم و خونریزی کمی بر روی پوست می‌شود و پوست به سرعت به آن واکنش نشان می‌دهد و اقدام به ترمیم و بازسازی زخم های کوچک می‌کند. برای نتیجه ی بهتر ابزار میکرونیدلینگ در جهت‌های مختلف روی پوست کشیده می‌شوند.
زمانی که زخم های کوچک بر روی پوست ایجاد می‌شوند، تولید الاستین و کلاژن به سرعت انجام می‌شود و همین دو عنصر برای جوانسازی پوست بسیار مهم می‌باشند. در واقع در روش میکرونیدلینگ با تحریک پوست، دیگر مشکلات پوستی نیز درمان می‌شود و پوست افراد صاف و جوان می شود. زیرا عناصر لازمه برای پوست به سرعت تولید می شوند.
برخی از پزشکان برای تولید بیشتر کلاژن، بعد از ایجاد سوراخ های ظریف، از محصولات تحریک کلاژن نیز استفاده می‌کنند. روشن کننده‌های پوست، سرم های ویتامین سی، اسید هیالورونیک و … از این دسته محصولات می باشند. برای آشنایی با کار این دستگاه، می‌توانید فیلم‌های کلینیک تخصصی کاشت ابرو و جوانسازی پوست دیناز را تماشا کنید:

بیشتر بخوانید!!  مراقبت های بعد از مزوتراپی مو

 

 

مزایای روش میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ نسبت به سایر روش‌ها، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. دلیل این استقبال زیاد و جذابیت، ویژگی‌ها و مزایایی است که روش میکرونیدلینگ نسبت به دیگر روش‌های جوانسازی دارا می‌باشد. مهم‌ترین و خاص‌ترین مزایای روش میکرونیدلینگ به صورت زیر می‌باشد.

  • یکی از مهم‌ترین مزایای این روش، استفاده آن در قسمت‌های مختلف بدن و پوست است. به طور مثال می‌توان آن را برای پوست صورت، پوست دست، پوست گردن، دهان، چشم و … استفاده کرد. کارایی این روش بسیار بالاست و افراد بسیار زیادی می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • تحریک جریان خون و تولید کلاژن مورد نیاز پوست از دیگر مزایای این روش به شمار می‌رود.
  • می‌توان بیان کرد که بیشتر مشکلات پوستی را می‌توان به وسیله این روش درمان کرد. برخی از مشکلات پوستی حتی با لیزر نیز قابل درمان نیستند اما این روش به راحتی می تواند آن‌ها را درمان کند.
  • این روش درمان تمام طیف های رنگ پوست را شامل می‌شود و می توان به وسیله آن حتی مشکلات پوست‌های تیره را نیز درمان کرد.
  • با استفاده از روش میکرونیدلینگ می‌توان مشکلات قسمت های کوچک پوست و زاویه دار را نیز درمان کرد. به طور مثال مشکلاتی که در بالا و پایین چشم وجود دارد یا مشکلات روی پوست بینی را نیز می توان به وسیله‌ی این روش برطرف کرد.
  • همانطور که گفتیم جنس سوزنی که در روش میکرونیدلینگ استفاده می‌شود از تیتانیوم است. به همین سبب زمانی که مورد اصطکاک قرار می‌گیرد داغ و باعث سوختگی پوست نمی‌شود.
  • قیمت و هزینه همیشه یکی از دغدغه‌های مردم می باشد. از مزایای این روش می‌توان به قیمت پایین آن نسبت به دیگر روش‌ها اشاره کرد. با وجود کارایی بسیار بالای روش میکرونیدلینگ، قیمت آن نسبت به لیزر پایین تر می‌باشد.

 

خانمی جوان در حال تزریق مواد جوان کننده پوست به صورت
جلسات درمانی مورد نیاز برای میکرونیدلینگ

 

تعداد جلسات درمانی لازم برای میکرونیدلینگ چقدر است؟

پزشک با توجه به میزان مشکلات باید تشخیص دهد که چند جلسه درمانی برای میکرونیدلینگ لازم است. معمولا برای درمان جای جوش‌ها ۳ جلسه و برای جای زخم و سوختگی ها، ۵ جلسه میکرونیدلینگ کافی است. برای گرفتن نتیجه بهتر از درمان به شیوه‌ی میکرونیدلینگ، بهتر است بین هر دو جلسه درمان، چهار تا شش هفته فاصله قرار داد، تا کلاژن سازی پوست به خوبی انجام شود و پوست بتواند زمان کافی برای این امر داشت باشد. این روش درمانی را می توان علاوه بر پوست صورت برای نقاط حساس دیگر مانند چشم، دست و حتی گردن استفاده کرد.

چه مراقبت‌هایی بعد از میکرونیدلینگ باید صورت بگیرد؟

برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر از انجام روش میکرونیدلینگ، باید مراقبت‌های مختلفی را انجام داد. اصلی ترین این مراقبت ها شامل موارد زیر است که حتما باید آن ها را انجام دهید:

  • بعد از انجام آن، پوست ممکن است دچار التهاب، کبودی و یا تورم شود. این امر کاملا طبیعی بوده و بعد از یک تا دو روز از بین می‌رود. دست زدن به پوست می‌تواند این التهاب را بیشتر کند، در نتیجه بهتر است کاری با پوست نداشته باشید تا با گذشت زمان این موارد برطرف شود.
  • برخی از افراد به صورت خود سر از کرم‌ها و دارو های ضد التهاب استفاده می‌کنند. این کار بسیار اشتباه است زیرا التهاب پوست باید صورت طبیعی از بین برود تا عنصر سازی مورد نیاز انجام شود.
  • اگر می‌خواهید التهاب و کبودی پوست شما زودتر بهبود یابد، می توانید از میوه‌های مانند آناناس استفاده کنید.
  • در برخی از موارد دیده می‌شود که بر روی پوست بعد از انجام میکرونیدلینگ، پوسته‌پوسته‌هایی دیده می‌شود. برای بهبود آن‌ها می‌توانید از کرم‌های مرطوب کننده مصرف کنید اما خیلی به پوست دست نزنید و آن را تحریک نکنید.
  • تا دو روز بعد از انجام میکرونیدلینگ نباید به حمام بروید. علاوه بر آن نباید فعالیت های سنگین انجام دهید. زیرا عرق کردن زیاد برای پوست شما مضر است.
  • بهتر است تا ده روز بعد از انجام روش میکرونیدلینگ، زیر نور آفتاب قرار نگیرید. اگر کار ضروری پیش آمد و مجبور شدید که به بیرون از منزل بروید، حتما از ضد آفتابی استفاده کنید که حاوی زینک بوده و با پوست شما سازگار باشد. تا چند روز بعد از انجام این روش از محصولاتی که حاوی اسید گلیکولیک و رتینول است استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید!!  خطوط پنجه کلاغی چیست و چرا ایجاد می شوند؟

انجام فرآیند میکرونیدلینگ روی صورت یک خانم
آشنایی از افراد مناسب انجام این فرآیند جوانسازی پوست

 

چه کسانی نمی توانند از میکرونیدلینگ استفاده کنند؟

برای میکرونیدلینگ پزشک باید فرد را باید مورد معاینه قرار دهد و اطلاعاتی پاز او به دست آورد تا مشخص شود که او می تواند این اقدام را انجام دهد یا خیر. برخی افراد که نمی توانند از میکرونیدلینگ استفاده کنند، عبارتند از:

  • اگر فرد آکنه فعالی در صورت خود داشته باشد، نباید از این روش استفاده کند.
  • اگر در محل زخم روی پوست، قبلا گوشت اضافه ای وجود داشته است نیز نمی توان از میکرونیدلینگ استفاده کرد.
  • افرادی که روی پوست خود خراش، برش و یا زخم باز دارند، نمی‌توانند از این روش بهره ببرند.
  • برخی از افراد از دارو های ضد انعقاد خون و آسپرین استفاده می‌کنند، این افراد نیز نمی‌توانند میکرونیدلینگ را انجام دهند.
  • خانم‌های باردار و شیرده نیز بهتر است انجام روش میکرونیدلینگ را به زمان دیگری موکول کنند تا مشکلی برای مادر و نوزاد به وجود نیاید.
  • اگر در یک سال گذشته از اشعه درمانی و یا پرتو درمانی استفاده کرده اید حتما باید آن را به پزشک خود اطلاع دهید.
  • وجود هرگونه عفونت پوستی، تبخال و موارد این چنینی باعث می شود که شما نتوانید از این روش جوانسازی استفاده کنید.

منبع: clevelandclinic
دیناز کلینیک

نتیجه‌گیری

میکرونیدلینگ یک روش مؤثر و نوین در بهبود پوست است. با استفاده از سوزن‌های ریز و نفوذ آنها به عمق مختلف پوست، میکرونیدلینگ به تحریک تولید کلاژن و الاستین می‌پردازد و مشکلات پوستی را بهبود می‌بخشد. با رعایت مراقبت‌های لازم پس از انجام این روش، می‌توان به نتایج مطلوبی دست یافت.

سوالات متداول

  • آیا میکرونیدلینگ دردناک است؟
    بستگی به حساسیت شما و عمق نفوذ سوزن‌ها دارد. اما در بیشتر موارد، میکرونیدلینگ ممکن است باعث حس درد ملایمی شود که با استفاده از کرم موضعی یا بیهوشی موضعی می‌توان آن را کاهش داد.

  • آیا میکرونیدلینگ در درمان لک‌های پوست موثر است؟
    بله، می‌تواند بهبود ظاهر لک‌های پوستی را ایجاد کند. این روش با تحریک تولید کلاژن و الاستین، بافت پوست را بهبود می‌بخشد و می‌تواند به کاهش لک‌های پوستی کمک کند.

  • آیا میکرونیدلینگ در همه نواحی پوست قابل اجرا است؟
    بله، می‌تواند در هر ناحیه‌ای از پوست انجام شود، از جمله صورت، گردن، دست‌ها و سایر مناطق. میکرونیدلینگ بیشتر برای درمان مشکلات پوستی در نواحی مختلف موثر است که انجام آن در کلینیک تخصصی تقویت مو و جوانسازی پوست دیناز امکان پذیر است.

  • آیا نیاز به جلوگیری از آرایش پس از میکرونیدلینگ وجود دارد؟
    بله، توصیه می‌شود از استفاده از آرایش و محصولات شیمیایی بر روی پوست خودداری کنید تا بهبود پوست به‌طور کامل اتفاق بیفتد و عوارض ناخوشایندی ایجاد نشود.

  • آیا میکرونیدلینگ به تنهایی کافی است یا نیاز به جلسات متعدد دارد؟
    برای بهبود کیفیت پوست و دستیابی به نتایج دائمی، معمولاً نیاز به جلسات متعدد از میکرونیدلینگ است. تعداد جلسات مورد نیاز بستگی به وضعیت پوست و مشکلات شما دارد. بهتر است با متخصص پوست در مورد تعداد جلسات مناسب مشورت کنید.

به این مطلب امتیاز دهید post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *