24

 
 

فیشال پوست (Facial) نوعی روش درمانی برای پاکسازی عمیق و زیبایی و درخشندگی دو چندان پوست است. این روش می تواند سبب جوانسازی و سرحالی پوست شود. چنانکه پوست افراد به دلیل افزایش سن و یا هر دلیل دیگری دچار چین و چروک و شلی شده باشد و سر حالی و سر زندگی پوست آن ها از بین رفته باشد، این روش می تواند روش مناسبی برای درمان پوست آن ها باشد. برای اینکه از مزایا و مراحل این روش مطلع شوید، با ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

فیشال چیست؟

این روش همانطور که گفته شد، روشی درمانی برای زیباسازی و جوانسازی پوست و به خصوص پوست صورت است. این روش مراحل مختلفی دارد. جلسه فیشال برابر با یک ساعت می باشد.  با این روش می توان جای جوش هایی سر سیاه که کومودون نام دارند را تنها با یک ساعت از بین برد. همین امر سبب شده تا به یکی از روش های درمانی و جوانسازی پوست تبدیل شود. این روش باید در کلینیک های معتبر زیبایی خوب انجام شود تا نتیجه هر چه بهتر آن مشاهده گردد.

مراحل فیشال به چه صورتی است؟

این روش شامل مراحل مختلف درمانی است که اگر با بهترین مواد و در مراکز معتبر و به بهترین شکل صورت گیرد، می تواند نتایج بسیار فوق العاده ای به همراه داشته باشد. در ادامه به شرح هر یک از مراحل می پردازیم :

 
 

مرحله اول : پاکسازی صورت با مواد پاک کننده

اولین مرحله اختصاص دارد به پاک کردن صورت با شوینده ها و پاک کننده های ملایم تا تمام میکروب ها و آلودگی های ناشی از هوا، گرد و غبار، عرق و چربی را از روی پوست بردارد. این مواد می توانند باعث بسته شدن مناف پوست و خفه شدن آن شوند که در این مرحله همگی از بین می روند.

 
 
 
 

مرحله دوم : بخارپز کردن

در این مرحله از فیشیال، با ایجاد رطوبت و بخار بر روی پوست می توان سبب مرطوب شدن و شل شدن پوست شد تا با باز کردن منافذ باز پوست، سبب پاکسازی آن شود.

 
 
 
 

مرحله سوم : لایه برداری

در این مرحله لایه برداری با استفاده از یک اسکراب آغاز می شود تا جوش های سر سیاه و سفید و همچنین چربی های صورت را از بین ببرد.

 
 
 
 

مرحله چهارم : ماساژ دادن صورت

در این مرحله از فیشال، از یک کرم مخصوص برای ماساژ دادن صورت برای آرامش دادن انجام می شود. در این مرحله تا حدی لیفت صورت نیز انجام می پذیرد و سبب آبرسانی پوست نیز می شود.

 
 
 
 

مرحله پنجم : استفاده از ماسک مخصوص

در این مرحله باید از ماسک مخصوص جهت هیدراته کردن و آبرسانی پوست به مدت ۱۵ دقیقه استفاده شود.

 
 
 
 

مرحله ششم : استفاده از تونر

این مرحله شامل استفاده از تونر است که می تواند پوست را به صورت عمیق پاکسازی کرده و PH آن را تنظیم نماید.

 
 
 
 

مرحله هفتم : استفاده از مرطوب کننده سازگار با پوست

در مرحلع هفتم و آخر از مرطوب کننده ای که سازگار با نوع پوست باشد، استفاده می شود. رطوبت به صورت عمیق وارد پوست شده و آن را آبرسانی می کند.

 
 
 
چه کسانی کاندیدای فیشال هستند ؟
چه کسانی میتوانند فیشال انجام بدهند؟

چه کسانی کاندیدای فیشال هستند؟

جوش و آکنه های پوستی و سایر مشکلاتی که برای پوست به وجود می آید، می تواند از دوران نوجوانی آغاز گردد. برای سالم نگه داشتن پوس و جلوگیری از ماندن جای جوش، می توان فیشیال را از همان سن جوانی و ۲۰ سالگی شروع کرد.

بیشتر بخوانید!!  مزوتراپی زیر چشم (رفع پف و تیرگی زیرچشم)

همچنین تا سن ۲۵ سالگی می توان از این روش برای جلوگیری از پیری زودرس پوست و شاداب نگه داشتن آن، هر یک ایل ۲ ماه یک بار از این روش استفاده کرد. تا این سن می توان از روش های خانگی برای شاداب نگه داشتن پوست استفاده نمود.

این روش شامل ماساژ و رفع لکه ها و جای جوش بر روی پوست است که باید هر سه یا ۴ هفته یک بار انجام شود.

هر چند وقت یکبار باید فیشال انجام شود؟

بسته به نوع پوست افراد، اینکه چند وقت یک بار باید فیشال انجام شود، متفاوت است. اما در حالت عادی و میانگین بهتر است هر ماه یک بار انجام شود. در غیر این صورت می توان ۴ بار در سال نیز انجام داد، یعنی هر سه ماه یک بار.

انواع فیشال صورت

با توجه به گروه سنی و نوع پوست افراد می توان چندین نوع فیشال معرفی کرد. که عبارتند از :

 
 

LED و نمک کریستالی

این دو نوع فیشال، از رایج ترین نوع فیشال هستند که در حالت عادی از روشن کننده و آبرسان برای پاکسازی پوست استفاده می کنند.

 

پارافین تراپی

زمانی که پوست مشکلات خاصی داشته باشد، یعنی دچار آکنه و جوش باشد، باید از مواد خاصی نظیر پارافین استفاده شود که به پوست و فرد احساس آرامش نیز بدهد و اثر بیش تر ی داشته باشد.

هزینه های فیشال به چه صورتی است؟

این روش در هر جایی با توجه به مکان و چند مشخصه دیگر از جمله برند می تواند متفاوت باشد. در حالت کلی هزینه های فیشال می تواند به موارد زیر بستگی داشته باشد :

  • نوع برند و فیشال
  • کیفیت مواد
  • مکان انجام فیشال

 

 

جمع بندی

شما میتوانید با مراجعه به کلینیک دیناز از خدمات تخصصی فیشال و جوانسازی پوست استفاده کنید .

 

 

منبع :  sciencedirect 

 

 

سوالات متداول

  • ایا فیشال پوست به رفع چین و چروک کمک میکند ؟

بله ، فیشال میتواند روند پیری پوست را به تاخیر انداخته و به شادابی و سلامت پوست شما کمک شایانی کند.

 

  • فیشال پوست را میتوان به همراه مزوتراپی انجام داد ؟

یکی از راه های اثر گذاری مزوتراپی که در کلینیک تخصصی مزوتراپی انجام داده میشود ” فیشال پوست ” است ، انجام فیشال میتواند به نتیجه ی بهتر مزوتراپی پوست کمک شایانی کند.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *