48

خطوط پنجه کلاغی دورچشم، چین های ظریفی هستند که در گوشه بیرونی چشم شما ظاهر می شوند. از نظر منشا، این چین و چروک ها شامل دو نوع پویا و ایستا می باشند. اعتقاد بر این است که حرکات صورت، عامل اصلی چین و چروک های پویا هستند. هر لبخند، اخم و بالا بردن ابرو منجر به ایجاد چین و چروک های کوچک در گوشه چشم می شود.

علل طبیعی چین و چروک های پایدار، افتادگی پوست به دلیل افزایش سن است. با افزایش سن، پوست شروع به از دست دادن الاستین می کند. الاستین، پروتئینی در پوست ما جهت حفظ خاصیت ارتجاعی آن است. وقتی الاستین شروع به ناپدید شدن کند، پوست ما شل می شود. خطوط دائمی، یک پیامد واضح برای از دست دادن خاصیت ارتجاعی و چروک شدن پوست هستند. درمانی که انتخاب می کنید با توجه به شدت خطوط پنجه کلاغی دور چشم شما و نتیجه مطلوب مورد نظر تعیین می شود. تحت شرایط خاص، ترکیبی از درمان ها، به عنوان مثال کرم موضعی و بوتاکس، توصیه خواهند شد. دیگر علل ایجاد این چروک ها عبارتند از:

  • خشکی پوست به دلیل مراقبت نادرست یا آلرژی
  • مصرف ناکافی آب تمیز
  • بیماری متابولیک
  • فشار
  • سبک زندگی ناسالم
  • عدم محافظت از پوست در برابر نور خورشید

زیبایی مدرن روش های موثر مختلفی را برای اصلاح و پیشگیری از این چین و چروک ها ارائه می دهد. البته مراقبت های خانگی به موقع و انتخاب شده برای پوست دور چشم را فراموش نکنید. این مراقبت ها به جلوگیری از ظهور علائم پیری زودرس کمک شایانی می کنند.

راه کارهایی برای جلوگیری از خطوط دورچشم
راه کارهای رفع خطوط دورچشم

 

 

راهکارهایی برای جلوگیری از ایجاد چروک دور چشم

برای ایجاد جلوگیری از چروک دورچشم میتوانید از ترفند های زیر استفاده کنید :

  • از سن ۱۲ سالگی باید صورتتان را با محصولات مناسب برای نوع پوست خود بشویید.
  • استفاده از مرطوب کننده های مخصوص ناحیه دور چشم باید از ۲۰-۲۵ سالگی شروع شود.
  • با استفاده از کرم های محافظ SPF و عینک آفتابی حتما از پوست خود در برابر اشعه خورشید محافظت کنید.
  • معاینات منظم و انتخاب ابزار اصلاح چشم، از عادت چروک کردن چشم و ایجاد پنجه کلاغی خودداری می کنند.
  • شیوه زندگی سالم (تغذیه مناسب، خواب مناسب، مصرف آب تمیز، ورزش در فضای باز، مراقبت روزانه) کلید زیبایی پوست جوان است.
  • اگر مادر یا مادربزرگ شما زود دچار چین و چروک شدند، باید در اسرع وقت با یک متخصص زیبایی تماس بگیرید. پزشک به شما کمک می کند تا محصولات مراقبت مناسب برای پوست مستعد پیری زودرس را انتخاب کنید.

 

 

بیشتر بخوانید : رفع ریزش مو در کلینیک دیناز

 

 

روش های خانگی برای رفع خطوط پنجه کلاغی

روش های خانگی ساده ولی اثرگذاری در ادامه ی مطلب خواهیم اورد که در طولانی مدت میتواند تاثیرات مفیدی داشته باشد و ایجاد خطوط را به تعویق بیندازد :

  • آب بیشتر

دریافت مایعات کافی، ترجیحا آب، برای ما حیاتی است. برای تامین رطوبت کافی پوست، باید حداقل ۲ تا ۳ لیتر مایع در روز بنوشیم.

  • مدیتیشن برای رفع چین و چروک دور چشم

در کمال تعجب، با تکنیک های آرام سازی منظم، مانند مدیتیشن، می توانید از ایجاد چین و چروک جلوگیری کنید.

  • روغن برای چین و چروک

روغن ها در بسیاری از دستورالعمل های مراقبت در خانه وجود دارند. آنها قادر به مرطوب کردن و تغذیه پوست هستند. روغن های مناسب برای رفع چین و چروک عبارتند از:

  • هلو
  • روغن زیتون
  • جوجوبا
  • روغن کنجد
  • دانه انگور
  • ماسک زردچوبه
  • بادام
  • ماسک میوه آووکادو
بیشتر بخوانید!!  جدیدترین مدل ابرو برای کاشت ابرو

 

تزریق بوتاکس برای جلوگیری از خطوط دورچشم
رفع چروک و خطوط با بوتاکس

 

 

 

راهکارهای کلینیکی برای درمان چروک دور چشم

امروزه راهکارهای متفاوت و متنوعی برای درمان چین و چروک دورچشم وجود دارد که در ادامه به تفضیل ان ها میپردازیم :

  • تزریق بوتاکس

چین و چروک دور چشم را می توان با تزریق سم بوتولینوم برطرف کرد. این راه حل موقت، به شما امکان غیرفعال کردن ماهیچه های صورت برای چندین ماه و صاف کردن پوست را می دهد. در آینده، انتقال عصبی عضلانی، ترمیم شده و چین و چروک های اطراف چشم دوباره ظاهر می شوند. بوتاکس و داروهای مشابه مستقیما در ناحیه چین و چروک تزریق خواهند شد. از این روش برای اصلاح خطوط پنجه کلاغی در گوشه چشم استفاده می شود.

 

  • تزریق ژل

یکی دیگر از روش های تزریقی برای اصلاح چین و چروک دور چشم و پنجه کلاغی، فیلرهای بافت نرم بر پایه اسید هیالورونیک هستند. تزریق این ژل به شما امکان اصلاح ظاهر ناحیه اطراف چشم را برای مدت ۶ ماه تا ۲ سال می دهد. تزریق این ژل ها، با تحریک سلول های پوست به افزایش خاصیت ارتجاعی آن کمک می کند.

 

  • میکرودرم ابریژن

لایه برداری مکانیکی شامل ساییدگی های کوچک در پایه ترین لایه های پوست است. این روش شامل استفاده از تجهیزات موتوری بوده و کریستال های اکسید آلومینیوم را آزاد می کند که میکرودرم ابریژن نامیده می شوند. پوست ناحیه اطراف چشم، بسیار نازک بوده و کنترل حرکت پلک می تواند دشوار باشد. از این رو میکرودرم ابریژن، به دلیل خطر آسیب، آخرین روش توصیه شده برای استفاده در ناحیه اطراف چشم است. البته، میکرودرم ابریژن امکان کنترل بسیار خاص عمق بافت درگیر و نیروی اعمال شده در این ناحیه را فراهم می کند.

 

  • میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ می تواند به رشد کلاژن جدید و سفت شدن پوست کمک کند. میکرونیدلینگ با فرکانس رادیویی، یک روش درمانی جدید بوده که می تواند نتایج عالی برای القای کلاژن سازی و سفت کردن پوست داشته باشد.

 

  • لیزر درمانی

لایه برداری پوست با لیزر برای از بین بردن سلول های بیرونی پوست استفاده می شود. در نتیجه، پوستی نرم و صاف تر در لایه های زیرین ایجاد خواهد شد. یکی از پرطرفدارترین لیزرهای درمانی، روش COOLASER با استفاده از لیزر CO2 و تکنیک Venus Versa با لیفتینگ RF است. این روش، آسیب کمتری به پوست وارد کرده و دوره نقاهت را برای بیمار کاهش می دهد.

 

چه زمانی باید برای درمان خطوط پنجه کلاغی اقدام کرد؟

بر کسی پوشیده نیست که نواحی اطراف چشم ما یکی از اولین مناطقی هستند که علائم پیری را نشان می دهند. پوست این ناحیه، ۴۰ درصد نازک تر از بقیه قسمت های صورت می باشد. خطوط پنجه کلاغی ریز ممکن است به عنوان خطوط لبخند نیز شناخته شوند، زیرا هنگام لبخند زدن ایجاد می شوند. در صورت ظهور این خطوط کوچک فقط به هنگام لبخند، آنها را به عنوان چروک های پویا در نظر می گیریم. در این صورت احتمالا هنوز نیازی به درمان ندارند. در غیر این صورت حتما در اسرع وقت به یک کلینیک مجهز و متخصص مجرب مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید!!  چگونه از شر خط اخم خلاص شویم؟

 

لزوم استفاده از محافظ چشم برای لیزر درمانی
محافظت از چشم ها در رفع خطوط

 

 

 

آیا ممکن است درمان چروک دور چشم به چشم ها آسیبی برساند؟

چشم یک عضو آسیب پذیر در برابر لیزرهای زیبایی صورت است. درمان پلک ها و نواحی اطراف چشم می تواند این خطر را افزایش دهد. این خطر به ویژه زمانی که دستگاه های محافظ چشم استفاده نشوند، بیشتر خواهد بود. مراجعه به یک کلینیک دارای کادر متخصص و باتجربه در جهت پیشگیری از آسیب های احتمالی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

بهترین روش برای درمان چروک دور چشم چیست ؟

این سوال تنها با تجزیه و تحلیل خطوط پنجه کلاغی فرد توسط پزشک پاسخ داده می شود. امن ترین روش از بین بردن خطوط پنجه کلاغی دور چشم، بوتاکس می باشد. البته حجم از دست رفته را نمی توان با سم بوتولینوم پر کرد. فقط روش های دارای اسید هیالورونیک می توانند این کار را انجام دهند. استفاده از سم بوتولینوم در ترکیب با اسید هیالورونیک ممکن است بهترین گزینه برای رسیدن به نتیجه ای زیبا، صاف و طبیعی باشد.

 

برای درمان خطوط پنجه کلاغی به کجا مراجعه کنیم؟

برای انجام روش های درمان خطوط پنجه کلاغی دور چشم، مراجعه به کلینیک دیناز، بهترین راه است. با مراجعه به کلینیک تخصصی ما، صاحب پوستی نرم و بدون چین و چروک خواهید شد. به علاوه، در کلینیک دیناز، تنها روش های ایمن و موثر، آن هم توسط بهترین متخصصان، انجام می شوند. جلب اعتماد و رضایت شما عزیزان، تنها هدف ما است. بر اساس نتایج معاینه، متخصصین ما روش مناسب برای درمان چین و چروک های شما را پیشنهاد خواهند کرد.

 

جمع بندی

حقیقت این است که وقتی خطوط پنجه کلاغی دورچشم ایجاد می‌شود، درمان آن چندان ساده نیست، به ویژه اگر چین و چروک‌ها عمیق باشند. اما با اقدام سریع و پیگیری برای درمان و رفع خطوط میتوانید این خطوط و چروک هارا به تعویق بیندازید . همینطور مزوتراپی پوست در کلینیک تخصصی مزوتراپی  میتواند به شما در جوانسازی پوست و رفع خطوط کمک شایانی کند.

 

سوالات متداول :

  • بهترین و سریع ترین روش برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی چیست ؟

پاسخ این جواب به موارد بسیار زیادی بستگی دارد و پزشکان متخصص در کلینیک تخصصی دیناز به شما مشاوره می دهند . اما به طور کلی نکته حائز اهمیت این است که برای درمان همه انواع این خطوط نمی‌توان از روش یکسانی استفاده کرد. معمولا روش‌هایی مانند تزریق بوتاکس و چربی همچنین مزوتراپی که ماندگاری کمتری دارند، برای درمان خطوط خفیف یا متوسط استفاده می‌شوند و روش‌های دیگر مانند لیزر درمانی و میکرونیدلینگ را می‌توان برای خطوط عمیق تری استفاده کرد.

  • چه زمانی باید برای درمان خطوط پنجه کلاغی اقدام کرد؟

بر کسی پوشیده نیست که نواحی اطراف چشم ما یکی از اولین مناطقی هستند که علائم پیری را نشان می دهند. پوست این ناحیه، ۴۰ درصد نازک تر از بقیه قسمت های صورت می باشد. خطوط پنجه کلاغی ریز ممکن است به عنوان خطوط لبخند نیز شناخته شوند، زیرا هنگام لبخند زدن ایجاد می شوند. در صورت ظهور این خطوط کوچک فقط به هنگام لبخند، آنها را به عنوان چروک های پویا در نظر می گیریم. در این صورت احتمالا هنوز نیازی به درمان ندارند. در غیر این صورت حتما در اسرع وقت به یک کلینیک مجهز و متخصص مجرب مراجعه کنید.

 

 

 

به این مطلب امتیاز دهید post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *