50

کاهش چین و چروک مرحله ای بسیار حساس است. با بالا رفتن سن افراد، پوست نازک تر، خشک تر و انعطاف پذیرتر می شود. به این معنی که پوست کمتر می تواند از خود در برابر آسیب محافظت کند. ممکن است پوستتان دچار چروک و پیری زودتر از زمان کهنسالی شده باشد یا از جراحی های گذشته جای زخمی روی بدنتان به جای مانده باشد. اصلا نیازی نیست در این باره نگران شوید.

با پیشرفت علم روش های درمانی جدیدی کشف شده اند که می توانند در درمان چروک پوست و رفع جای زخم های بدن به شما کمک کنند. ما در این مقاله دو روش آر اف و هایفو را بررسی کرده و در نهایت بهترین آنها را به شما پیشنهاد خواهیم داد.

 

هایفو چگونه باعث کاهش چین و چروک می‌شود؟
به طور کلی هایفو چیست؟

 

هایفوتراپی چگونه باعث کاهش چین و چروک می‌شود؟

روش هایفو برای ایجاد گرما از امواج فراصوت داخل سطوح عمیق پوست استفاده می کند. این گرما به سلول های هدف آسیب می رساند و باعث می شود بدن برای ترمیم آنها تلاش کند. برای این کار، بدن می تواند کلاژن تولید کرده و به رشد دوباره سلول ها کمک کند. کلاژن ماده ای در پوست است که به آن ساختار و خاصیت ارتجاعی می بخشد همچنین باعث کاهش چین و چروک در پوست می باشد .

سونوگرافی که در این روش درمانی استفاده می شود بسیار با سونوگرافی در زمان تصویربرداری پزشکان متفاوت است.

 

بیشتر بخوانید : کلینیک تخصصی تقویت مو

 

 

کاربردهای هایفوتراپی

طبق گفته هیئت جراحی زیبایی آمریکا، HIFU می‌تواند:

  • پوست گردن را سفت کند.
  • پلک یا ابروهای افتاده را بلند کند.
  • چین و چروک های روی صورت را از بین برد.
  • بافت پوست را سفت و صاف کند.

متخصصان همچنین از روش هایفو در جلسات طولانی تر برای درمان تومورها استفاده می کنند. این جلسات ممکن است تا سه ساعت طول بکشد.

 

مزایا و عوارض هایفو

این روش باعث کاهش چین و چروک میشود و پوست افتاده را سفت می کند. گونه ها، ابروها و پلک ها را می تواند بلند کند. خط فک را مشخص کرده و باعث سفت شدن دکلته می شود. ظاهری طبیعی و نتایج طولانی مدت از مزایای اصلی استفاده از این روش می باشد.

به طور کلی، شواهد نشان می دهد روش هایفو عوارض جانبی کمی دارد، اگرچه برخی از افراد ممکن است بلافاصله پس از عمل درد و ناراحتی را تجربه کنند. مطالعات در کره جنوبی به این نتیجه رسید که هیچ عارضه جانبی جدی در هایفو وجود ندارد، اگرچه برخی از شرکت کنندگان گزارش موارد زیر را دادند:

  • ورم
  • بی حسی
  • سرخی
  • کبودی
  • راش ارغوانی
بیشتر بخوانید!!  بهترین کلینیک و مرکز فیشیال در تهران (❤️دیناز)

در مطالعه دیگری، محققان دریافتند در حالی که برخی از افراد که تحت درمان هایفو بودند بلافاصله درد را گزارش کردند، همان افراد پس از ۴ هفته، هیچ دردی را گزارش نکردند. یک مطالعه متفاوت نشان داد ۲۵٫۳٪ از شرکت‌کنندگان به‌ عنوان منبع قابل اعتماد پس از عمل درد داشتند، اما بدون هیچ مداخله ‌ای بهبود یافتند.

 

آر اف فرکشنال چیست؟

آر اف فرکشنال یک فناوری جدید است که ترکیبی دوگانه از مهر زنی پوستی و فرکانس رادیویی دارد. فرکانس های رادیویی برای گرم کردن بافت پوست، انرژی را به کار می برند. این انرژی بازسازی بافت پوست را تحریک می کند و تولید الاستین و کلاژن جدید را بیشتر می کند در نتیجه باعث کاهش چین و چروک میشود.

این گرما فیبر ها و سلول های ناسالم را متابولیزه می کند و باعث تحریک تولید سلول های جدید و سالم می شود. در نتیجه ساختار پوست بهتر، کاهش اندازه منافذ، کاهش اسکار آکنه، سفت شدن پوست و بهبود خطوط، چروک ها و بافت پوست را می توانید مشاهده کنید. همچنین از این درمان می توان برای ترک های پوستی و جای زخم های جراحی استفاده کرد.

 

کاربردهای آر اف فرکشنال

لایه برداری پوست با فرکانس رادیویی فرکشنال می تواند ظاهر موارد زیر را بهبود بخشد:

  • لکه های پوست
  • آسیب خورشید
  • رنگ و بافت پوست
  • چین و چروک
  • اسکارهای جراحی
  • جای جوش
  • علائم کشش

 

ار اف فرکشنال و عوارض و مزایای ان
ار اف فرکشنال و عوارض و مزایای ان

 

مزایا و عوارض آر اف فرکشنال

مزایای این روش عبارتند از:

  • بهبود بافت و رنگ پوست
  • کاهش چین و چروک و خطوط ریز
  • به حداقل رساندن منافذ بزرگ
  • سفت کردن پوست
  • کم کردن تعداد جای زخم
  • درمان رنگدانه و آسیب خورشید
  • رفع جای جوش
  • کاهش رگهای عنکبوتی
  • روشن کردن چهره

طبق تحقیقی که در آمریکا انجام شد، تنها ۷ درصد درمان های آر اف فرکشنال عوارض جانبی داشته اند. این عوارض کوتاه مدت بوده و اثرات بلند مدتی به جای نخواهد گذاشت.

یک درصد این عوارض جوش های آکنه فرم، ۱٫۸۷ درصد منجر به شیوع ویروس هرپس سیمپلکس شده و بقیه عوارض جانبی به طور مساوی در سنین مختلف، انواع پوست، مکان‌های بدن، پارامترهای لیزر، و بیماری ‌های پوستی مختلف توزیع شده اند. به جز هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب، که با افزایش فراوانی در بیماران اتفاق می ‌افتد.

 

آر اف برای چه سنی مناسب است؟

روش های غیرجراحی نوسازی پوست در بین مردم محبوبیت فزاینده ای پیدا کرده اند. این روش ها تقریبا برای همه مناسب بوده و به راحتی می توان از آنها استفاده کرد. درمان نوسازی پوست با فرکانس رادیویی فرکشنال را می توان برای افراد بالای ۱۶ سال اعمال کرد. افرادی که مشکلات کم خونی، درمان سرطان و بیماری های عفونی دارند نمی توانند تحت این درمان قرار گیرند.

علاوه بر این، برای کسانی که از داروهای معمولی استفاده می کنند، مشکلات مزمن دارد و این افراد به استفاده از داروهای رقیق کننده خون نیاز دارند. جدای از این شرایط، افراد بالای ۱۶ سال که مجبور به استفاده از هیچ دارویی نیستند، می توانند تحت این درمان قرار گیرند.

بیشتر بخوانید!!  تاثیرات کرم ضد افتاب بر جوانسازی پوست

 

تفاوت عمده آر اف و هایفو

اگرچه هایفو و آر اف فرکشنال هدف یکسانی دارند و آن ضد پیری و سفت کردن پوست است، این دو روش بسیار متفاوت هستند و استفاده از هر کدام بستگی به نتایجی دارد که می خواهید به دست آورید.

HIFU انرژی فراصوت دقیق تر و شدیدتر ارائه می دهد در حالی که RF بر اساس استراتژی گرمایش حجیم است. هایفو بیشتر به عمق پوست می رود و می تواند به لایه SMAS برسد. از سوی دیگر، RF به اندازه هایفو به عمق نمی رود چرا که روش آر اف بر لایه های اپیدرمی تمرکز می کند. هایفو به طور کلی به عنوان یک درمان تک جلسه ای انجام می شود، RF ممکن است به چندین جلسه نیاز داشته باشد.

 

آر اف فرکشنال بهتر است یا هایفو؟

اینکه کدام یکی از این روش بهتر است بستگی دارد به هدفی که شما می خواهید از این روش ها استفاده کنید. اگر مشکل اصلی شما افتادگی است و هدف نهایی شما یک اثر لیفتینگ می باشد، رفتن سراغ هایفو ایده بهتری است. عمق سفت شدن آن به ظهور نتایج برجسته تری اجازه می دهد. هایفو بهترین انتخاب برای سفت کردن پوست شل دور گردن، بهبود ظاهر چانه یا لیفت کردن ابروها خواهد بود.

RF روشی با شدت کمتر بوده و به عمق هایفو به بافت پوست نفوذ نمی کند. این روش می تواند انتخاب بهتری برای رفع کاهش حجم یا درمان نواحی ظریف مانند پلک های پایین و بالایی باشد. بنابراین اگر شلی پوست ندارید یا شل بودن آن محدود می باشد، اما با هایفو حجم صورت خود را از دست می ‌دهید، می‌توانید RF را انتخاب کنید.

 

جمع بندی

هم هایفو و هم آر اف فرکشنال درمان های فوق العاده ای هستند که کلینیک دیناز با نتایج عالی ضد پیری ارائه می دهد. اگر مایلید در مورد این روش ها با یکی از پزشکان مجرب این مجموعه صحبت کنید، همین حالا با کلینیک دیناز تماس بگیرید.

منبع: webmd

 

سوالات متداول

  • آر اف فرکشنال بهتر است یا هایفو؟
    RF روشی با شدت کمتر بوده و به عمق هایفو به بافت پوست نفوذ نمی کند. این روش می تواند انتخاب بهتری برای رفع کاهش حجم یا درمان نواحی ظریف مانند پلک های پایین و بالایی باشد. بنابراین اگر شلی پوست ندارید یا شل بودن آن محدود می باشد، اما با هایفو حجم صورت خود را از دست می ‌دهید، می‌توانید RF را انتخاب کنید.
  • آیا در کلینیک دیناز خدماتی برای ریزش مو ارائه داده می‌شود؟
    بله، در کلینیک تخصصی دیناز کلیه خدمات مربوط به رفع ریزش مو ، تقویت مو و همچنین مزوتراپی مو … انجام میشود و اماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم.
به این مطلب امتیاز دهید post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *