تزریقات زیبایی

آیا رنگ کردن ابروها قبل از کاشت خطرناک است؟

داشتن ابروهای پرپشت و پهن از جمله عوامل موثر در زیبایی چهره است. در دنیای امروز دیگر ابروهای نازک جذابیتی ندارد، به همین دلیل متقاضیان زیادی به کاشت ابرو روی می آورند. کاشت ابرو یکی از روش های زیباسازی صورت است که برای انجام آن باید مراقبت هایی از جمله عدم رنگ کردن ابرو را قبل و بعد از فرایند کاشت مدنظر قرار دهید.

رنگ کردن ابرو امری بسیار شایع در بین بانوان است. بسیاری از افراد برای باز شدن چهره، رنگ ابروی خود را متناسب با رنگ موها یا رنگ پوست خود تغییر می دهند. اما اگر قصد کاشت ابرو را دارید، بهتر است رنگ کردن را به زمان دیگری موکول کنید. در این مقاله قصد داریم درباره علت عدم رنگ کردن ابرو قبل از کاشت صحبت کنیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آیا می توان قبل از کاشت، ابروها را رنگ کرد؟

در فرایند کاشت ابرو، فولیکول های مو از ناحیه پشت سر برداشته شده و به ابروها پیوند زده می شود. کاشت ابرو نیز مانند کاشت مو بسیار حساس است و نباید قبل و بعد از جراحی، هیچ آسیبی به ناحیه پیوند زده وارد شود؛ بنابراین نباید قبل از کاشت ابرو، آن ها را رنگ کنید.

بیشتر بخوانید!!  آگاهی از تاثیر استرس بر رشد مو

رنگ کردن ابرو قبل از فرایند کاشت

متخصصان پوست توصیه می کنند که حداقل 2 ماه قبل از کاشت ابرو، از رنگ کردن آن خودداری کنید. علاوه بر این طول ابروها در زمان کاشت باید حداقل 5 میلی متر باشد، پس از کوتاه کردن آن ها نیز خودداری کنید.

دلایل منع رنگ کردن ابروها قبل از کاشت

رنگ های موجود در بازار حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند به عمق فولیکول های مو نفوذ کرده و آن ها را ضعیف کنند. فولیکول های ضعیف شده استحکام کافی برای پیوند را نداشته و باعث می شود فرایند کاشت ابرو آنطور که می خواهید نتیجه بخش نباشد. در ادامه به 3 دلیل برای عدم رنگ کردن ابرو قبل از کاشت اشاره می کنیم:

  • سخت شدن تشخیص پزشک در پیدا کردن ناحیه گیرنده

با رنگ کردن ابروها، محل های گیرنده فولیکول تیره تر از حالت عادی می شوند، به همین دلیل ممکن است پزشک نتواند به درستی ناحیه دقیق کاشت را پیدا کند.

  • بروز حساسیت

برخی از رنگ های شیمیایی سبب بروز حساسیت های پوستی در افراد می شود. این حساسیت ممکن است باعث ایجاد زخم در ناحیه ابرو شود و زمان کاشت ابرو را با تاخیر مواجه سازد.

  • ایجاد عوارض

درصد بروز عوارضی مانند عفونت و زخم در زمان کاشت برای ابروهای رنگ شده بسیار بیشتر از ابروهای طبیعی است. همانطور که گفته شد فولیکول های رنگ شده ضعیف هستند و احتمال بروز عفونت در آن ها بسیار بالا می رود.

از دیگر مراقبت های مهم قبل از کاشت ابرو

برای کاشت ابرو، به غیر از رنگ نکردن، باید مراقبت های دیگری را هم انجام داد تا نتیجه مطلوبی را دریافت کرد. در ادامه به برخی از این مراقبت ها اشاره شده است:

  • خودداری از استعمال سیگار و دخانیات

چند هفته قبل از کاشت ابرو، نباید هیچ گونه دخانیاتی مصرف کنید. زیرا نیکوتین موجود در این مواد سبب اختلال در فرایند ترمیم می شود. علاوه بر این، مصرف دخانیات احتمال بروز عفونت ها را افزایش می دهد. کاشت ابرو نوعی جراحی محسوب می شود. به همین دلیل باید 10 روز قبل از جراحی مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، ژلوفن و نوافن و همچنین داروهای گیاهی موثر در رقیق شدن خون را قطع نمایید. مصرف این داروها احتمال خونریزی را در حین یا بعد از جراحی افزایش می دهند. علاوه بر این یک هفته قبل از جراحی، داروی ماینوکسیدیل که برای درمان ریزش ابرو تجویز می شود نیز باید قطع شود.

  • استحمام پیش از کاشت

کاشت ابرو سبب ایجاد زخم در ابرو می شود که برای ترمیم این زخم ها تا چند روز باید از رسیدن آب به آن جلوگیری کنید؛ بنابراین توصیه می شود حتما قبل از زمان کاشت، استحمام کنید. علاوه بر این، حمام کردن سبب پاک شدن محل کاشت از هرگونه آلودگی می شود.

بیشتر بخوانید!!  شستشو و حمام پس از کاشت ابرو

بهترین مرکز کاشت ابرو تهران کجاست؟

کاشت ابرو یک روش محبوب و پرطرفدار برای زیباسازی صورت است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته. کاشت ابرو به شما کمک می کند تا ابروهایی پرپشت و جذاب داشته باشید. توجه کنید که فرایند کاشت ابرو باید در محیطی کاملا بهداشتی و توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود. در غیر این صورت می تواند عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. کلینیک تخصصی زیبایی، پوست و موی دیناز با بهره گیری از کادری مجرب و متخصص و با استفاده از به روزترین تجهیزات دنیا، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. درصد بالای رضایت مشتریان در زمینه کاشت ابرو بیانگر کیفیت و تبحر متخصصان دیناز در این زمینه است.

جمع بندی

یکی از راه های پرطرفدار و دائم برای پرپشت شدن ابروها کاشت است. فرایند کاشت ابرو همانند کاشت مو بوده با این تفاوت که از حساسیت و ظرافت بیشتری برخوردار است. یکی از مراقبت های مهم پیش از انجام کاشت ابرو، رنگ نکردن آن است. رنگ ها حاوی مواد شیمیایی هستند که اثرات نامطلبوبی بر فولیکول های مو گذاشته و باعث ضعیف شدن آن ها می شوند. ضعیف شدن فولیکول های مو شانس موفقیت در کاشت ابرو را کم می کند.

کاشت ابرو به دلیل ظرافت و حساسیت باید در کلینیک های زیبایی معتبر و تحت نظر پزشکان متخصص پوست و مو انجام شود. کلینیک تخصصی زیبایی، پوست و کاشت موی دیناز با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان و با استفاده از تجهیزات اروپایی و آمریکایی، ارائه دهنده بهترین و برترین روش های درمانی و زیبایی است. جوانسازی صورت، کاشت مو، کاشت ابرو، لیزر موهای زائد و … از خدمات متنوع کلینیک تخصصی دیناز است. شما عزیزان می توانید برای دریافت نوبت و همچنین دریافت راهنمایی های لازم در خصوص خدمات کلینیک، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *